Gå til innhold

Er det mulig å gå ned 20kg før sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå endelig tenkt å ta tak i kroppen min å begynne å trene og spise sunnere..

Etter mange år med kjæreste og kun nattjobbing har kiloene kommet snikende på dessverre ...

Jeg veier nå 89 kg i en alder på 24,men selv føler jeg ikke at det ser ut som jeg veier så mye da de er mest lagt seg på underkroppen og overkroppen er nokså slank,selvom jeg kun er 166 over bakken !!

Men mitt spørsmål er om det er mulig å gå ned 15-20 kg til sommeren?

Jeg tenkte jeg skulle bestille meg 10 personligtrener timer,da jeg desverre ikke har noen treningspartner og null erfaring!

Noen i opplandsområdet som kanskje ville blitt med?

Anonymous poster hash: cf56b...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok bmi kalkulator og jeg er under fedme,dette var deprimerende ...

Gjest Livmora
Skrevet

Det er absolutt mulig med den rette motivasjonen. Lykke til! :D

Skrevet

Da har jeg sendt melding til pt,veldig spent!!

Noen som selv har hatt nytte av en pt?

Skrevet

Ja det skal være mulig. Har en venninne som gikk ned 40 kg på 7 måneder. Hun drakk bare vann som tørstedrikk, planlagte alle måltider, trente 4 dager i uken osv

Jeg skal selv ned 40 kg før oktober og har gått ned 5 kg til nå. Så jeg håper for min del og din at det er mulig. Hvis du ønsker kan jeg være treningspartner din hvis du holder til Trondheim, så kan vi motivere hverandre. :laugh:

Anonymous poster hash: 4c540...feb
Skrevet

Nei, her tusles det i skogen og drives med yoga på egenhånd. Ingen personlig trener :)

Skrevet

40 kg på 7 måneder er jo helt utrolig bra :)

Hvor mye veier du da? Når du skal ned 40.

Trondheim blir nok litt vel langt unna desverre...

Skrevet

Jeg veier 110 kg og er 170cm. sykt mye jeg vet men jeg er ihvertfall ikke sengeliggende lenger så nå kan jeg gjøre noe med. Du skal ha lykke til, ikke gi opp. Jeg er overbevist om at hvis du ser på kostholdet ditt og trener vil du klare det.

Anonymous poster hash: 4c540...feb
Skrevet

Hei, gratulerer med bestemmelsen om å ta tak i helsa di og få et bedre liv!

Ser det er mange som spør om det er mulig å gå ned så og så mye innen da og da. Er det motivasjonen? Hvor er tanken på å ha god helse og normal vekt resten av livet?

Du kan regne med å gå ned 1/2 - 1 kilo pr uke, noen ganger mer, andre ganger mindre, hvis du gjør det på riktig måte. Og riktig måte er å ta i nok, men ikke for mye. Og vite hva du gjør, slik at du ikke sliter deg fordervet til ingen nytte. Du trenger et kaloriunderskudd, noe du kan ta ut i form av trening, eller på matsiden, eller helst, begge deler. Et kaloriunderskudd på 500-1000 om dagen er passe, mest først, så noe mindre, etter hvert som du nærmer deg målvekt, da vil det av naturlige grunner gå saktere. Pass på at du får i deg nok av mat hver dag, noe fra alle matvaregruppene, om du ikke er allergisk - brød, ris, pasta, poteter; melk, ost, yoghurt; kjøtt, fisk, egg; nøtter, frukt og grønnsaker. Ikke kutt helt ut kosemat, men prøv å begrense godterier til feks en fast dag i uka. Mange har nytte av å registrere det de spiser i en kalorikalkulator, men du trenger ikke gjøre dette hvis du får kaloriunderskuddet uten å gjøre det.

Vær oppmerksom på at mange vil forsøke å lure deg - det finnes ingen snarveier i form av piller, pulvere, omslag, teer el.l, det er kun målrettet arbeid og tålmodighet som virker. Heller ikke er det noen dietter eller treningsmetoder som er bedre eller gir raskere resultater enn andre, det er innsaten din og hva du kan gjøre over tid, som bestemmer om det du gjør er effektivt. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...