Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten er 30 og 31 år. Har vært sammen i 1,5 år og skal snart flytte sammen. Tenker på å prøve å få egne barn når vi har sett hvordan samboerforholdet fungerer men jeg er ganske redd for at løpet for oss kan være kjørt allerede med tanke på alder.

Jeg fikk diagnosen pcos i 2007 men ble allikevel gravid des 2007 med min daværende kjæreste. Sa i uke 11 og fikk en knekk da. Var hos lege for utredning og fikk beskjed om å gå ned 25 kg grunnet sterk overvekt for å kunne få kur med pergotime. Vi fortsatte all like vel å prøve og holdt på i 4 år uten at jeg ble gravid igjen. Er veldig glad for at jeg ikke har barn med xen nå men siden jeg og han holdt på i flere år uten hell er jeg redd for at jeg og min nye kjæreste er for sent ute allerede.

Jeg tenker jo at om 4 år er jeg allerede 35 og hvis jeg skulle for all formodning bli gravid og mister det så vet jeg jo av erfaring at ting vil ta tid.

Har forresten gått ned 20 kg siden jeg fikk pcos men har brukt altfor lang tid. Sliter veldig med vektnedgang grunnet diabetes 2 og insulin resistens.

Så noen suksess historer her fra dere som nærmer dere 35 eller er over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville startet så snart som mulig..

Anonymous poster hash: 97d43...96d

Skrevet

Ville startet snarlig med "hjemmeprøving" men du bør jo også være trygg på forholdet for et barns del.

Jeg hadde normale eggstokker da jeg var 31. Startet prøving da jeg var 35, hadde da pco kun på eggstokkene, ikke andre tegn og har bmi 20. Skal snart på 3. ivf og blir 37 i vinter. Det er ikke en ønskesituasjon, og utfallet er usikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...