AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Har akkurat bytta til One Call, den såkalt folkepakka men 1gb data inkludert. Satte på Wolf of Wall street på sweflix, så i 20 minutter og får melding om at jeg nå hadde brukt opp datamengden for februar! Jeg har liten peiling på data, gogabyte og megabyte, men kan dette virkelig stemme? Hva fa... skal man med dette da? Det er jo helt ubrukelig! Er det virkelig UMULIG å få et abonnement med ubegrenset mengde data (noe man vel MÅ ha for å kunne se en jævla film i måneden) ????? Har en Ipad med nett på her (er ikke hjemme), men den går det jo ikke an å dele nett på, og når jeg går inn på sweflix og skal trykke på 'se film' legger det seg en mørk skygge over hele siden, som jeg ikke får vekk. Som om det ligger et vindu jeg ikke får stengt av, for å få trykket......om noen skjønner hva jeg mener..... Dette kan bli en ang natt, dersom jeg ikke får noe å gjøre, må plage dere her inne da... Anonymous poster hash: 10cc6...4b4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 En HD film kan jo være på over ti GB? Anonymous poster hash: da7f5...893 9
Chizue Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 (endret) 1GB er ingenting Går veldig fort om du streamer /laster ned ting.. Forresten, tviler at de som skaffer seg 1GB bruker den til å se film.. Da de fleste har bredbånd hjemme hos seg selv, eller en annen plan som f.eks 100GB ifra Netcom, 399 i mnd? (eller noe sånt) Er ikke 100% sikker på prisen, men det er bare 2-300kr billigere enn ubregrenset data på min 10-15MBPS... Endret 1. februar 2015 av The Tardis
dillyduzit Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Du burde jo skjønt selv at 1gb er veldig lite når de fleste tilbyr nesten fri bruk (eller 5gb) for en god pris. 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 1gb er jo nada, og er det HD blir det enda verre. Ha heller billigere tlf. abbonement og ha brukbart bredbånd hjemme til å streame film. Anonymous poster hash: 678b2...223
Tibbie Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Det er mange abm som tilbyr fri datamengde. Finner du ikke noe du liker, kan du ringe en operatør og få skreddersydd en pakke.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 1gb er jo nada, og er det HD blir det enda verre. Ha heller billigere tlf. abbonement og ha brukbart bredbånd hjemme til å streame film. Anonymous poster hash: 678b2...223 Har selvfølgelig bredbånd hjemme. Akkurat nå er jeg ikke hjemme, og har ikke tilgang på nett, bortsett fra en gammel Ipad, og på den står det ikke noe om at det går an å dele internett, slik det står på telefonen min.Anonymous poster hash: 43af0...e80
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Det er mange abm som tilbyr fri datamengde. Finner du ikke noe du liker, kan du ringe en operatør og få skreddersydd en pakke. Da hadde jeg blitt glad om du kunne gi meg ett eksempel på en leverandør som har mobilabbonement med fri databruk, for jeg finner nemmelig INGEN. Alle setter ned hastigheten etter såsåmange gigabyte. Hjemme har jeg fiber, så det er jo ikkenoe prob. Det er mobilt jeg snakker om.Anonymous poster hash: 43af0...e80
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Du burde jo skjønt selv at 1gb er veldig lite når de fleste tilbyr nesten fri bruk (eller 5gb) for en god pris. Med 5gb blir det ikke særlig mange filmene i måneden da heller, om du regner litt på det. Og fri bruk er det ingen som har lenger (så langt jeg kan se) , for alle setter ned hastigheten etter 5 gb.Anonymous poster hash: 43af0...e80
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Det er mange abm som tilbyr fri datamengde. Finner du ikke noe du liker, kan du ringe en operatør og få skreddersydd en pakke. Igjen, nei, det er ikke mange. Har sjekket telenor, chess, one call, net com og flere til. INGEN har fri datamengde.Anonymous poster hash: 43af0...e80
dillyduzit Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Med 5gb blir det ikke særlig mange filmene i måneden da heller, om du regner litt på det. Og fri bruk er det ingen som har lenger (så langt jeg kan se) , for alle setter ned hastigheten etter 5 gb.Anonymous poster hash: 43af0...e80 Nei, det er derfor jeg bruker bredbånd. Er jeg ute på tur får jeg fint sett en hel film uten å ruinere meg for gb's, men jeg passer alltid på.
Tibbie Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Igjen, nei, det er ikke mange. Har sjekket telenor, chess, one call, net com og flere til. INGEN har fri datamengde.Anonymous poster hash: 43af0...e80 Da hadde jeg blitt glad om du kunne gi meg ett eksempel på en leverandør som har mobilabbonement med fri databruk, for jeg finner nemmelig INGEN. Alle setter ned hastigheten etter såsåmange gigabyte. Hjemme har jeg fiber, så det er jo ikkenoe prob. Det er mobilt jeg snakker om.Anonymous poster hash: 43af0...e80 Jeg har hatt fri datamengde med både Chess, Netcom, Djuice og Telenor. Jeg har vel fått de fleste slike abonnement fra telefonselgere, og jeg har selv en gang ringt og spurt om de har et godt tilbud til meg. Så gjør det du, så får du nok ordnet noe Om det fortsatt blir for ille, må du kanskje ty til mobilt bredbånd eller enda bedre - hjemmenett.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 1 GB er ikke ment til å se film. Det holder lenge til å surfe på Facebook, nettaviser og kg hver eneste dag, men film krever mye mer. Ville nok ringt teleselskapene og spurt hva de kan tilby. Eventuelt lest en bok istedet for å se film når du ikke er hjemme Anonymous poster hash: 2b67d...d51 1
Snorkfrøken_ Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 Film/serie er ikke anbefalt å se på mobilnett fordi det går så himla fort å bruke opp datamengden
Illuminatum Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 Det er mange abm som tilbyr fri datamengde. Finner du ikke noe du liker, kan du ringe en operatør og få skreddersydd en pakke. Hvilke tilbyr fri datamengde? Jeg finner i alle fall ingen hos Telenor, Netcom, Djuice eller Chess.
Illuminatum Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har hatt fri datamengde med både Chess, Netcom, Djuice og Telenor. Jeg har vel fått de fleste slike abonnement fra telefonselgere, og jeg har selv en gang ringt og spurt om de har et godt tilbud til meg. Så gjør det du, så får du nok ordnet noe Om det fortsatt blir for ille, må du kanskje ty til mobilt bredbånd eller enda bedre - hjemmenett. jeg også har hatt fritt, men de abonnementene er borte
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #17 Skrevet 2. februar 2015 Nei, men hvis du ringer dem og sier du vurderer å bli kunde så kan det hende de tilbyr fri data mot at du binder deg i et år eller lignende. Du finner få eller ingen av den slags abonnement fritt tilgjengelig. Anonymous poster hash: 2b67d...d51
Nordvesta Skrevet 2. februar 2015 #18 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har fri datamengde hos NetCom. Ble kontaktet av en kundebehandler av dem da bindingstiden min gikk ut og jeg gikk med (hadde vel aldri tenkt å si opp, men det visste jo ikke han som ringte) på å bli hos NetCom mot fri datamengde + lavere månedspris. Det fikk jeg Du kan alltids prøve å forhandle deg frem til en grei avtale.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #19 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har hatt fri datamengde med både Chess, Netcom, Djuice og Telenor. Jeg har vel fått de fleste slike abonnement fra telefonselgere, og jeg har selv en gang ringt og spurt om de har et godt tilbud til meg. Så gjør det du, så får du nok ordnet noe Om det fortsatt blir for ille, må du kanskje ty til mobilt bredbånd eller enda bedre - hjemmenett. Stikkordet her er "har hatt". Chess har nettopp vært gjennom en opprydding av gamle abonnementer. De har tidligere hatt et abonnement med fri data, men det var en feil som aldri ble rettet opp i, og det er også et av abonnementene som forsvinner helt nå. Ingen mobilabonnementer i dag har fri data. Man kan bruke så mye man vil uten å betale mer på mange av de, men hastigheten strupes etter så og så mye data på alle sammen. Da blir det mer eller mindre ubrukelig med mindre man kjøper ekstra datapakker. Anonymous poster hash: ddb58...e28 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 Det finnes jo gratis Wifi på hvert eneste gatehjørne fortiden, så da er det vel bedre å koble seg opp på noe slikt om du vil se film via mobilen. Jeg har 1GB og ser gjerne film når jeg trener på mølla, men da bruker jeg senterets Wifi. Anonymous poster hash: 27dee...eb6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå