AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Sikkert super dumt spm, men MÅ jeg telle kalorier? Skal begynne å trene igjen, og spise sunnere. Vil helst slutte å telle for hvert måltid. Syntes det er vanskelig og demper motivasjonen min. Men spiser ikke usunt heller, spiser bl.a masse kylling, med bearnaise saus vel å merke (noen forslag til sunnere saus?) Thank you for svar Anonymous poster hash: 3260f...b86
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Nei, klart du ikke må Men det er jo et fint verktøy for dem som ikke er like sikre på hva ting inneholder, de står fast på vekta eller noe sånt. Bernaisen kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med:P Anonymous poster hash: 090a1...fa8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Nei, klart du ikke må Men det er jo et fint verktøy for dem som ikke er like sikre på hva ting inneholder, de står fast på vekta eller noe sånt. Bernaisen kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med:P Anonymous poster hash: 090a1...fa8 okei, takk for svar pleier å sjekke næringsinnholdet på ting jeg kjøper og spiser haha, ellers takk Anonymous poster hash: 3260f...b86
Pringle Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Du må ingen ting. Men for å være sikker på hvor mye man får i seg, er kaloritelling et nyttig verktøy. Det er forresten ingenting galt med bearnaisesaus, om du ikke spiser det i store mengder ofte. Og for guds skyld, spis noe annet enn kylling...! Ikke noe galt med kylling heller, men variasjon er sentralt.
Gjest Linn35 Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Du må ikke telle, men det er lurt det er slik jeg klarer gå ned i vekt, jeg er beinhard på å telle kalorier og holder meg til et nokså strengt, men levelig regime daglig Går sakte men sikkert nedover. Når du lager bernaise, lag den uten smør- smaker ikke så veldig mye annerledes Evt hvis du MÅ ha saus til kylling (jeg ville heller valgt salat og dressing på), så finnes det mange lettere alternativer, bernaise finnes jo tilogmed i lettvariant du får sjekke litt ut i hyllen neste gang du er på butikken. Lykke til
Gjest Linn35 Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Du må ingen ting. Men for å være sikker på hvor mye man får i seg, er kaloritelling et nyttig verktøy. Det er forresten ingenting galt med bearnaisesaus, om du ikke spiser det i store mengder ofte. Og for guds skyld, spis noe annet enn kylling...! Ikke noe galt med kylling heller, men variasjon er sentralt. Signerer! Du kommer til å bli drittlei om du kun spiser kylling.....og det vil ta fra deg motivasjonen etterhvert. Spis mye rent kjøtt, som kylling (det gjør du jo),men også kalkun, svin og okse - og for all del, fisk Mye grønnsaker, litt mindre pasta/potet/ris....og saus
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Glad jeg ikke er ung idag og blir utsatt or dette grusomme kroppspresset, eller utsatt blir jeg jo, men heldigvis er jeg voksen nok til å ikke la meg bli påvirket. Anonymous poster hash: 9ea6e...e9d
SiMa Skrevet 3. februar 2015 #8 Skrevet 3. februar 2015 Selvfølgelig MÅ du ikke telle kalorier. Det som kan være lurt er å starte med å skaffe seg litt oversikt over hva som inneholder mye/henholdsvis lite kalorier. Spis variert, grovt brød, rent kjøtt og fisk, egg, mye grønnsaker og litt frukt. Litt poteter, eller grov ris og pasta. Følg med på vekta, går du ned ca 500g i uka spiser du riktig mengde kalorier. Går du ned mer eller mindre kan du justere litt. Hva spiser du sammen med kyllingen? Tilbehøret har mye å si for hva slags saus som passer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå