Gå til innhold

HASTER: Pannekaker - har ikke egg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk så fryktelig lyst på pannekaker, og etter å ha hatt i mel, salt, litt sukker og litt pakepulver, fant jeg ut at jeg ikke har egg..

Finnes det noen måte å lage pannekaker på uten egg?

Er det noe jeg kan bruke istede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mer mel, så går det sikkert bra. egg er bindemiddel, men jeg vet ikke hva man bruker istedenfor... prøv uten.

Skrevet

Takk :D

Gjest gjest1
Skrevet

Hm... La oss høre hvordan det forsøket går! Nysgjerrig.

Skrevet
Hm... La oss høre hvordan det forsøket går! Nysgjerrig.

Jeg også, tror nemlig det skal godt gjøres å lage gode pannekaker uten egg. Hvordan skal man få snudd dem i pannen??

Skrevet

Mener å ha lest i en kokebok om pannekaker uten egg for de som er allergisk mot egg, men jeg mener det var en pulver-erstatning i dem.

Pannekaker uten egg vil jeg tenke meg blir noe lignende amerikanske pannekaker..?

Gjest gjest1
Skrevet

Pulvererstatninger var kanskje NoEgg, som jeg la en tråd på i går.

Skrevet

Vi har en kjempe-allergisk jente i bhg, og vi lager røre med slikt pulver i stedet for egg. Jeg husker ikke hva det heter, men det kjøpes på utenlandske butikker.

Skrevet

Pappa tåler ikke egg. Jeg vet at mamma lager vaffler med kulturmelk og havregryn uten egg. Tror ikke de har prøvd som pannekaker. Tenker meg at de kan henge litt dårlig sammen og være vanskelige å snu når man ikke har noen erstatning for egg.

Skrevet

Det gikk kjempebra!

Hadde vanlig hvetemel salt, litt sukker og melk i, littegran olje i røren og litt smør i pannen. DE hang kjempebra sammen, satt ikke fast i det hele tatt.

DE så flotte ut!

Men kan ikke si at smaken var helt den samme. De ble gode, men det var liksom noe som manglet i smaken.

Gjest gjest1
Skrevet

Kult, da vet vi det!

Unnskyld, men jeg må bare spørre. Jeg la akkurat merke til hvor mange innlegg enkelte av dere står oppført med. 14877 innlegg på 18 måneder eller så! Hvordan klarer dere det? Imponert! :o

Skrevet

Tja, si det :ler:

Er du inne hver dag, blir det litt.. Spesielt når du ble "kjent" med folka her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...