Gå til innhold

Ikke fine nok for stesønn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare deilig å få luftet tankene litt ;)

Samboers sønn har i den siste tiden vist tendenser til at vi i hans øyne ikke older mål.

• Han mener at det er på tide at vi kjøper egen bolig og passer på å nevne dette hver gang vi møtes. Vi trives der vi bor nå og med bosituasjonen vår. Han og konen har kjøpt leilighet, men stesønn ville aldri hatt mulighet til dette om det ikke var for konen.
  • Ser stadig på face at de har hans svigerfamilie på middag eller hans mamma. Vi blir aldri invitert, men de spør gjerne om å komme til oss på middag.
  • Ser også på face at de stadig er sammen med både hans svigerfamilie og hans mamma på hyggelige aktiviteter, gjerne med barnebarn. Vi blir aldri spurt om å være med.

Altså, jeg mener ikke at vi sitter hjemme og venter på invitasjon, og selvsagt må man også ta initiativ selv. Noe vi tidligere har gjort, men ikke lenger føler for da vi føler at vi ikke holder deres standard.

Hverken samboer eller jeg har noen gang vært arbeidsledige, vi har alltid hatt jobb, og vi har hatt de samme jobbene i mange år.

Stesønn hoppet av videregående da han var 18 år, og klarer ikke å få fast jobb uten utdannelse.

Hverken samboer eller jeg har noen gang mistet sertifikatene våre. Stesønn mistet sitt for 1 år siden da han opptrådte uforsvarlig i trafikken og forårsaket en ulykke.

Men vi har da aldri gitt stesønn inntrykk av at han ikke holder mål. Vi har alltid respektert han for den han er.

Jeg mener at stesønn ikke har noen grunn til å tro at han er noe bedre enn oss. Vi er stabile og har jobb, bodd på samme stedet over lenger tid, og føler egentlig ikke at vi er noe bedre eller værre enn andre.

Det er jeg som først begynte å reagere på kommentarer fra stesønn som hintet om at vi ikke holder mål, men nå i det siste har også samboer begynt å legge merke til dette.

En grunn til at stesønn har fått denne holdningen til oss, tror jeg kan være at han ser på svigerfamilien som vellykkede mennesker.

Jeg har ikke sagt noe til stesønn om dette tidligere pga husfreden, men føler nå at neste gang han forteller oss hva vi må gjøre eller at det er på tide at vi kjøper vårt eget hjem, så er jeg fristet til å åpne øynene hans.

Anonymous poster hash: 6764d...fd1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe dere bør heve dere over. Jobb og penger har ikke noe å si til syvende og sist. Så ikke bry dere om hans utsagn. Kanskje han er i en fase nå, men vil nok komme til vettet igjen, Er konen hans er veldig snobbete? Jeg og et par søsken har mistet broren vår, da han har blitt gift med ei kontrollerende dame. var veldig knyttet til han før, men han har kuttet oss helt. Men vi tror at en dag kommer han tilbake, for han får nok "bruk" for oss.

Anonymous poster hash: 3e3f4...485

Skrevet

Dette er noe dere bør heve dere over. Jobb og penger har ikke noe å si til syvende og sist. Så ikke bry dere om hans utsagn. Kanskje han er i en fase nå, men vil nok komme til vettet igjen, Er konen hans er veldig snobbete? Jeg og et par søsken har mistet broren vår, da han har blitt gift med ei kontrollerende dame. var veldig knyttet til han før, men han har kuttet oss helt. Men vi tror at en dag kommer han tilbake, for han får nok "bruk" for oss.

Joda, det beste er å heve seg over det, men samtidig så er det litt sårt. Vi vil jo heller ikke gjøre eller si noe som gjør at han fjerner seg fra oss, men samtidig så skal ikke vi være nødt til å ta imot den type kommentarer han kommer med.

Konen hans er ikke spesielt snobbete, men hun er den typen som har alt på stell og hver minste lille ting er nøye planlagt. Det er hun som har kontrollen i den familien. Jeg har hørt de når de er uenig i barneoppdragelse, så er det hun som "vinner"

Skrevet

Han virker som han må vokse opp, og lære seg noe om virkelige verdier :/

• Liker 2
Skrevet

Han virker som han må vokse opp, og lære seg noe om virkelige verdier :/

Jeg er enig der.

Skrevet

Man trenger vel ikke å være snobbete selv om man syns at sine egne voksne foreldre bør eie sitt eget hjem.

Det har han jo helt rett i!

Anonymous poster hash: dbf9d...4e4

• Liker 2
Gjest Phoenix
Skrevet

Man trenger vel ikke å være snobbete selv om man syns at sine egne voksne foreldre bør eie sitt eget hjem.

Helt enig. :)

Skrevet

Hvorfor "bør" de eie sitt eget hjem?

Anonymous poster hash: 821c6...c85

• Liker 8
Skrevet

Hva er det her for noe barnslig konkurranse i hvem som er best?

Skrevet

Hvorfor "bør" de eie sitt eget hjem?

Anonymous poster hash: 821c6...c85

Det lurer jeg også på. Så lenge man er fornøyd med sin egen bosituasjon og har et hjem så bør ikke det være gjenstand for diskusjon.

Moren hans leier også bolig, men hun er helt innenfor.

Hva er det her for noe barnslig konkurranse i hvem som er best?

Det er da ingen konkurranse om hvem som er best. Men jeg/ vi reagerer på at vi plutselig ikke er fine nok for stesønn.

Når det gjelder hans jobb og sertifikat, så er ikke det noe vi snakker om, men noe jeg nevnte her for å få fram at han ikke har grunn for å se ned på oss.

• Liker 1
Skrevet

Det lurer jeg også på. Så lenge man er fornøyd med sin egen bosituasjon og har et hjem så bør ikke det være gjenstand for diskusjon.

Moren hans leier også bolig, men hun er helt innenfor.

Det er da ingen konkurranse om hvem som er best. Men jeg/ vi reagerer på at vi plutselig ikke er fine nok for stesønn.

Når det gjelder hans jobb og sertifikat, så er ikke det noe vi snakker om, men noe jeg nevnte her for å få fram at han ikke har grunn for å se ned på oss.

du ramser jo opp her hvor bra dere er og hvor dårlig han er

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje ikke rart at TS og far reagerer når sønnen kaster stein i glasshus..

• Liker 1
Gjest Klaveret
Skrevet

En enkel innføring i hvor forskjellige folk er og at det viktige er hvordan vi føler det inni oss, altså med oss selv - burde han kunne tåle. Det er mange måter å si ting på.

Skrevet

Ville du snakket slik om han om han var din sønn i stedet for stesønn, TS?

Anonymous poster hash: b08f1...356
  • Liker 1
Skrevet

Som jeg forklarte i innlegget du siterer, så er ikke dett noe vi snakker om eller vektlegger. Men jeg skjønner jo at du tar til deg og vrir på det for å få det til å se ut som en konkurranse mellom oss. Noe det absolutt ikke er.

Det er kanskje ikke rart at TS og far reagerer når sønnen kaster stein i glasshus..

Ja, jeg reagerer på at vi ikke er bra nok. Men tror nok at han sammenligner oss med svigerfamilien som driver egen familiebedrift og er i hans øyne vellykkede personer.

En enkel innføring i hvor forskjellige folk er og at det viktige er hvordan vi føler det inni oss, altså med oss selv - burde han kunne tåle. Det er mange måter å si ting på.

Enig, så lenge man har det bra med seg selv, så får man tåle ulikheter. Tenk så kjedelig om vi alle var like.

Ville du snakket slik om han om han var din sønn i stedet for stesønn, TS?

Anonymous poster hash: b08f1...356

Det vet jeg ikke. Hadde det vært min sønn så hadde jeg nok tatt en skikkelig prat med han og fortalt hvordan vi føler det.

• Liker 1
Skrevet

Det har han jo helt rett i!Anonymous poster hash: dbf9d...4e4

Det var ikke fordi de ikke eide bolig jeg spurte om hun var snobbete, men fordi de ikke var fine nok for han. Når det er sagt, hvorfor må foreldre eie egen bolig når de trives i boligen de leier? Det er ikke en menneskerett å eie.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...