Gå til innhold

Endelig en artikkel som forklarer hvorfor jeg er SINGEL i klartekst

Anbefalte innlegg

Skrevet

"– Kvinner kan finne på å utnytte den moderne likestillingen til å kreve at mannen skal ta del i husarbeidet på lik linje som henne. Vel og bra, men det gjør ikke nødvendigvis at vi får mer lyst på sex med ham, eller at vi blir lykkelige. Men han skal, enten han vil det eller ei! Hvis han etter hvert lar seg dominere for mye, er det fort gjort å miste interessen, understreker Tanja Glückstadt.

For om hun virkelig skulle klare å temme en sånn villstyring, vil han plutselig ikke være så spennende lenger. For det er selve kampen disse kvinnene egentlig elsker. Og i de fleste tilfeller er det dem som taper og blir sittende igjen med kjærlighetssorgen og alle frustrasjonene."

Utdrag fra artikkelen: http://www.klikk.no/mote/detnye/livsstil/article1507050.ece

Forever alone . Ge Ge

Anonymous poster hash: 1786b...3ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du er en av damene som vil ha bad boy, eller er du bad boy, eller er du en av de snille gutta? *forvirra*

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste artikkelen og følte meg veldig truffet. Jeg er nok en sånn jente som desverre ikke "takler" snille, omtenksomme, rolige gutter som gjør alt for deg - da får jeg panikkanfall og trekker meg unna så fort det blir litt seriøst. Nå er jeg i et forhold med verdens snilleste gutt (som jeg ikke fortjener), mens jeg dagdrømmer om min store hemmelige forelskelse gjennom mange år som jeg aldri kan få.. (Og ja, han er en typisk "bad boy")..Jeg må gjøre det slutt med kjæresten, men samtidig er det en frykt for at jeg kommer til å ende opp som singel for alltid fordi jeg bare vil ha han jeg ikke få. Og hadde jeg fått han, hadde det sikkert ikke vært så fantastisk i det hele tatt.

Hva er galt med meg? Og jenter som meg? Jeg har ikke så dårlig selvtilitt heller for å være ærlig..

(Jeg er ikke TS, men syntes TS tok opp et interessant tema via den artikkelen..)

Anonymous poster hash: 2f62f...2db

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke sånn at man må ha enten eller! Hvis du egentlig er tilfreds med deg selv og trygg på deg selv, så kan det nok hende at du bare ikke har møtt den rette. At du tror du bare faller for de du ikke kan få, fordi du ikke har møtt en mann som er skikkelig kjekk ( i dine øyne) og som vil ha deg.. :)

Skrevet

Jeg leste artikkelen og følte meg veldig truffet. Jeg er nok en sånn jente som desverre ikke "takler" snille, omtenksomme, rolige gutter som gjør alt for deg - da får jeg panikkanfall og trekker meg unna så fort det blir litt seriøst. Nå er jeg i et forhold med verdens snilleste gutt (som jeg ikke fortjener), mens jeg dagdrømmer om min store hemmelige forelskelse gjennom mange år som jeg aldri kan få.. (Og ja, han er en typisk "bad boy")..Jeg må gjøre det slutt med kjæresten, men samtidig er det en frykt for at jeg kommer til å ende opp som singel for alltid fordi jeg bare vil ha han jeg ikke få. Og hadde jeg fått han, hadde det sikkert ikke vært så fantastisk i det hele tatt.

Hva er galt med meg? Og jenter som meg? Jeg har ikke så dårlig selvtilitt heller for å være ærlig..

(Jeg er ikke TS, men syntes TS tok opp et interessant tema via den artikkelen..)

Tror ikke det er så unormalt. Det er et kjent faktum at jenter ofte vil ha det de ikke kan få. Jeg blir også lettere tiltrukket av menn som er litt "hard to get".

Når man først får dem, kan man lett miste interessen :fnise:

Han jeg er sammen med nå var altfor lett å få, siden det var han som "jaktet" på meg. Må innrømme at det tok litt lenger tid før jeg faktisk fattet interesse for han. Kun fordi han var så lett å få :P

Skrevet

Det er jo ikke sånn at man må ha enten eller! Hvis du egentlig er tilfreds med deg selv og trygg på deg selv, så kan det nok hende at du bare ikke har møtt den rette. At du tror du bare faller for de du ikke kan få, fordi du ikke har møtt en mann som er skikkelig kjekk ( i dine øyne) og som vil ha deg.. :)

Ja, det kan hvertfall virke som at jeg sikter for høyt og ikke klarer å innse at jeg ikke er en bra nok dame for han jeg helst vil ha eller noen av de andre jeg har vært betatt av oppgjennom som jeg ikke har hatt sjangs på.. Litt vanskelig å komme seg ut av den sirkelen.. jeg er 28, burde jeg ikke ha hatt minst én kjæreste som jeg følte var den rette/som jeg var oppriktig forelsket i? Huff.. :/

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er så unormalt. Det er et kjent faktum at jenter ofte vil ha det de ikke kan få. Jeg blir også lettere tiltrukket av menn som er litt "hard to get".

Når man først får dem, kan man lett miste interessen :fnise:

Han jeg er sammen med nå var altfor lett å få, siden det var han som "jaktet" på meg. Må innrømme at det tok litt lenger tid før jeg faktisk fattet interesse for han. Kun fordi han var så lett å få :P

Føler jeg kupper tråden til TS litt, sorry for det TS :P

Ja, de jeg har vært sammen med er menn som har jaktet på meg og omtrent gjort alt for å få meg:s og de syntes jeg blir helt uinteressante etter altfor kort tid.. :/ mens de jeg er veldig intr i, kaster så vidt et blikk på meg :P kjipt!

• Liker 1
Skrevet

Forever alone her go pga det.

Anonymous poster hash: ce885...725
Skrevet

Nå er ikke jeg på kjærestejakt, men jeg kjenner meg ikke igjen i dette.

Jeg synes dessuten ikke at en debatt omkring husarbeid har noe i en slik artikkel å gjøre. Når man ser forbi den første forelskelsen, så har et samliv nettopp flest hverdager og er ment å være et partnerskap som inkluderer langt mer enn seksuell tiltrekning. Akkurat hvem som tar hva er naturligvis opp til det enkelte par å enes om, men begge bør bidra ut fra muligheten de har til det.

Man vet at eneansvar for det meste av husarbeidet er en sterkt medvirkende årsak til at kvinner ønsker skilsmisse, så jeg hadde nok ikke akkurat satset på at det å ikke bidra hadde ført til mer sex, om jeg var mann.. ;)

http://www.nrk.no/livsstil/sliter-etter-skilsmisse-1.3925530

Anonymous poster hash: 64723...8f8
  • Liker 2
Skrevet

Problemet mitt som mann er at jeg orker ikke lage et stort problem av alt mulig. Jeg gjir alt for å gjøre dagene lettere for den jeg elsker, men dette har desverre gått dårlig for min del. Har blitt stemplet tøffel og havnet i vennefellen. Jeg har ingen agenda for hvorfor jeg er snill annet enn at jeg prøver å gjøre mitt beste for at begge skal ha det greit sammen. Synd at jeg må leve alene hele livet pga denne egenskapen som jeg trodde var god.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det kan hvertfall virke som at jeg sikter for høyt og ikke klarer å innse at jeg ikke er en bra nok dame for han jeg helst vil ha eller noen av de andre jeg har vært betatt av oppgjennom som jeg ikke har hatt sjangs på.. Litt vanskelig å komme seg ut av den sirkelen.. jeg er 28, burde jeg ikke ha hatt minst én kjæreste som jeg følte var den rette/som jeg var oppriktig forelsket i? Huff.. :/

Hva er det som gjør at du føler du sikter for høyt? Hva er det som gjør at du føler at han er for bra for deg?

Skrevet

Snille gutter/menn er gull, såkalte "niceguys" er det ingen som vil ta i med ildtang engang.

Ser du forskjellen på en snill gutt/mann, og en niceguy?

Ikke det?

Når såkalte "niceguys" gjør noe hyggelig for andre, så gjør de det egentlig for sin egen del, for å bli likt, og de forventer å få noe tilbake.

"Jeg tok oppvasken for deg, jeg var snill, nå må du være snill mot meg"

Slikt fungerer ikke.

En snill mann gjør hyggelige ting for andre, men ikke fordi han vil bli likt, eller forventer noe tilbake, han gjør det fordi han liker å gjøre ting for de han er glad i.

"Jeg ville gjøre noe hyggelig for deg så jeg tok oppvasken for deg fordi jeg vet du hater det. Nå kan vi ha det hyggelig resten av kvelden".

Dette er en nyanseforskjell som enkelte, eller ganske mange, gutter nekter å se.

Her har en mann skrevet litt om dette.

Anonymous poster hash: 0ef15...656
  • Liker 11
Skrevet (endret)

Problemet mitt som mann er at jeg orker ikke lage et stort problem av alt mulig. Jeg gjir alt for å gjøre dagene lettere for den jeg elsker, men dette har desverre gått dårlig for min del. Har blitt stemplet tøffel og havnet i vennefellen. Jeg har ingen agenda for hvorfor jeg er snill annet enn at jeg prøver å gjøre mitt beste for at begge skal ha det greit sammen. Synd at jeg må leve alene hele livet pga denne egenskapen som jeg trodde var god.

Hva du har blitt stemplet som i vennegjengen skal du ikke bry deg noe om. Ofte kommer mennesker med nedlatende kommentarer om noe andre gjør, fordi det setter dem selv i dårlig lys. Hos partnerne f.eks.

Feilen mennesker som er givere ofte gjør er at de gir for mye. Det er en kjempefint egenskap å gjøre ting for andre for å glede dem, men glemmer man seg selv i prosessen så mister man litt av verdien sin. I tillegg er det viktig at du gir for å glede, ikke for å få noe igjen.

Vi lever i ett samfunn hvor vi er blitt mye mer selvstendige, og selvstendighet er noe som vi ser på som verdifullt hos andre mennesker. (nå snakker jeg generelt, jeg VET at ikke ALLE har behov for å ha alenetid) Derfor er det viktig at hver og en tar vare på seg selv i bunn og grunn. Er man selvstendig, prioriterer enkelte ting i livet på egenhånd etc blir man ikke lenger sett på som egoistisk men som verdifull.

Et annet problem er at andre ikke forstår hvorfor du gjør så mye for andre, fordi de har en annen måte å vise sin kjærlighet på. De vil ha ord, og da må du også forklare.. Les innlegget som står over her, NØYE! Det forteller om noe mange menn gjør feil.

Folk kan si så mye de vil om at ting er blitt for teknisk når man skal finne noen, og at analyser ikke burde ha noe for seg. Kjemi er viktigst for tiltrekning, absolutt, men å analysere seg selv og den man dater for å finne ut om man snakker samme kjærlighetspråk eller ikke.. Kjempenyttig!

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Skrevet

Snille gutter/menn er gull, såkalte "niceguys" er det ingen som vil ta i med ildtang engang.

Ikke det?

Når såkalte "niceguys" gjør noe hyggelig for andre, så gjør de det egentlig for sin egen del, for å bli likt, og de forventer å få noe tilbake.

Slikt fungerer ikke.

En snill mann gjør hyggelige ting for andre, men ikke fordi han vil bli likt, eller forventer noe tilbake, han gjør det fordi han liker å gjøre ting for de han er glad i.

"Jeg ville gjøre noe hyggelig for deg så jeg tok oppvasken for deg fordi jeg vet du hater det. Nå kan vi ha det hyggelig resten av kvelden".

Dette er en nyanseforskjell som enkelte, eller ganske mange, gutter nekter å se.

Takk! Har lett etter den nettsiden kjempelenge! Leste noe av han fyren for en stund siden men fant det ikke igjen! :)

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som gjør at du føler du sikter for høyt? Hva er det som gjør at du føler at han er for bra for deg?

Vel, det faktum at jeg ikke har hatt sjangs på noen av dem, sier vel sitt :/ ? Mitt inntrykk er at gutter/menn jakter på det de vil ha og de jeg vil ha, jakter ikke på meg for å si det slik..

Skrevet

Jeg kjenner meg ikke så mye igjen i den artikkelen.Drittsekkoppførsel er en turn-off for min del,og det har det alltid vært.Jeg tiltrekkes av snille omteksomme menn,men da må også den fysiske tiltrekningen og ekstra gnisten være tilstede.Det hjelper lite om han bare er snill og ingenting annet.

Skrevet

Ikke det?

Slikt fungerer ikke.

Pfft! Tror ikke det er alle jenter som klarer å skille mellom disse to heller.

Jeg har hvertfall slutta å fortelle damer om hva jeg gjør på fritida.

Både at jeg jeg driver med klesinnsamling til barn i u-land, og omplassering av katter.

Og nei. Jeg driver ikke med dette fordi jeg forventer at barnehjemsbarna eller kattene skal være snille mot meg til gjengjeld.....

Jeg er faktisk helt enig i dette skillet mellom snille mennesker og "Nice guys". Men igjen.... Jeg tror ikke det er alle jenter som er klar over dette skillet, og som plasserer alt i niceguy-sekken...

Anonymous poster hash: 836c6...b5b

• Liker 4
Skrevet

Vel, det faktum at jeg ikke har hatt sjangs på noen av dem, sier vel sitt :/ ? Mitt inntrykk er at gutter/menn jakter på det de vil ha og de jeg vil ha, jakter ikke på meg for å si det slik..

Det kan være helt andre grunner enn at du sikter for høyt. Derfor spør jeg om hvorfor du tror du sikter for høyt, og stiller noen spørsmål som gjør at du må konkretisere hva det er ved de du tiltrekkes av som gjør at du mener de er for "bra" for deg. Men hvis du ikke vil finne ut av hva du gjør feil så er det helt greit for meg :)

Skrevet

Pfft! Tror ikke det er alle jenter som klarer å skille mellom disse to heller.

Jeg har hvertfall slutta å fortelle damer om hva jeg gjør på fritida.

Både at jeg jeg driver med klesinnsamling til barn i u-land, og omplassering av katter.

Og nei. Jeg driver ikke med dette fordi jeg forventer at barnehjemsbarna eller kattene skal være snille mot meg til gjengjeld.....

Jeg er faktisk helt enig i dette skillet mellom snille mennesker og "Nice guys". Men igjen.... Jeg tror ikke det er alle jenter som er klar over dette skillet, og som plasserer alt i niceguy-sekken...

Anonymous poster hash: 836c6...b5b

Det har mye å si hvordan du legger frem ting ved deg selv, fordi det skaper forskjellige følelser hos den budskapet skal nå frem til.

Pass på at det ikke blir selvskryt.. ;)

• Liker 2
Skrevet

Og til dere gutter som leser artikkelen.

Se hva kvinnene har svart og innse at dere må gi mer faen for og få dem gira.

Anonymous poster hash: 2d0a8...615

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...