Gå til innhold

"Avvist "av trassen 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter big time. Vår datter på drøyt 2 år har økt trassen sin siste mnd. Vil si det toppet seg i dag med 3 timers gråting fordi brødskiva var delt feil (hun hadde vist meg først). Når hun trassen anerkjenner vi følelsen,vi er i nærheten så hun ikke er alene,vi småprater etterhvert og prøver å avlede. Det var tøffe timer selv om vi byttet på å være med henne. Jeg tok legging i dag. For 30 min siden våknet hun med et hyl. Jeg gikk inn,og finner en sprakende, fektende jente dom kaster smokk og kosedyr. Dyna blir hun hysterisk av. Jeg forholder meg rolig og sier ting som vi pleier (mamma er her,shhhh sove nå). Hun blir mer hysterisk og skriker på pappa. Når han viser seg etter 10 min (var i dusjen) så blir hun helt rolig og sier gå mamma.

Jeg synes det er tøft å bli "avvist" av henne,og har verdens verste samvittighet for noe jeg tydeligvis har gjort uten å huske hva.

Hvordan kan jeg snu denne dårlige trenden?

Anonymous poster hash: 296d8...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Det kommer nok til å komme flere slike hvor hun "avviser" både deg og bf, men jeg skjønner godt at det er sårt.

Skrevet

Sliter big time. Vår datter på drøyt 2 år har økt trassen sin siste mnd. Vil si det toppet seg i dag med 3 timers gråting fordi brødskiva var delt feil (hun hadde vist meg først). Når hun trassen anerkjenner vi følelsen,vi er i nærheten så hun ikke er alene,vi småprater etterhvert og prøver å avlede. Det var tøffe timer selv om vi byttet på å være med henne. Jeg tok legging i dag. For 30 min siden våknet hun med et hyl. Jeg gikk inn,og finner en sprakende, fektende jente dom kaster smokk og kosedyr. Dyna blir hun hysterisk av. Jeg forholder meg rolig og sier ting som vi pleier (mamma er her,shhhh sove nå). Hun blir mer hysterisk og skriker på pappa. Når han viser seg etter 10 min (var i dusjen) så blir hun helt rolig og sier gå mamma.

Jeg synes det er tøft å bli "avvist" av henne,og har verdens verste samvittighet for noe jeg tydeligvis har gjort uten å huske hva.

Hvordan kan jeg snu denne dårlige trenden?

Anonymous poster hash: 296d8...8f9

Du gjør jo alt riktig!!

Herregud om jeg fikk en femtilapp for hver gang jeg sa noe dumt til treåringen, midt i hektisk middagslaging...

Jeg syns du er fanatisk god med henne som er like rolig og utholdende.

Hun tester deg til de grader - "hvorfan reagerer mamma hvis jeg gjør sånn og slik?".

Det beste du kan gjøre er å respektere henne og feks si "jeg er her hvis det er noe. Bare å si ifra".

Ikke noe annet å gjøre enn å ta henne på ordet, men være tilgjengelig likevel :-)

Minn deg selv på at unger som regel tester den de tryggest på.

Hvis du opplever å få mye kjeft og smell så opplever hun at du tåler henne! Og det er det beste du kan gjøre for henne.

Anonymous poster hash: 16439...420

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Alt en skal ta seg nær av og "slite med". Hun er TO år. Noen ganger er mamma snillest, andre ganger er pappa best å ha. Lykke til videre i livet ig som forelder når du er så innmari skjør.

Anonymous poster hash: 08bb7...cb3

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Alt en skal ta seg nær av og "slite med". Hun er TO år. Noen ganger er mamma snillest, andre ganger er pappa best å ha. Lykke til videre i livet ig som forelder når du er så innmari skjør.

Anonymous poster hash: 08bb7...cb3

How Insensitive!

Skjerp deg. TS er ikke skjør hun er et menneske som reflekterer og er tilstede i øyeblikkene.

Du kan starte med å reflektere litt over livet og hverdagen, du? Det er sunt.

Anonymous poster hash: 74bdc...8f5

• Liker 3
Skrevet

Barn trasser helst mest mot dem de er aller mest glad i. De tør å teste grensene der. Når min toåring peker på døra og ber meg om å gå, tar jeg det som et kompliment. Jeg vet at om hun tror det er monstre under senga, er jeg den eneste hun vil søke trøst hos.

Syns du gjør alt riktig, jeg. Hold ut. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...