AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Man legger vel på seg noe siden kroppen har vært vandt med å vær ei fatse noen dager også ikke lenger er det, eller? Jeg vil helst unngå dette om det finnes noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 569f9...890
mijaa Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Man legger vel på seg noe siden kroppen har vært vandt med å vær ei fatse noen dager også ikke lenger er det, eller? Jeg vil helst unngå dette om det finnes noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 569f9...890 Vel, du kan jo la være å gå på 5:2-dietten? Sats på livsstilsendring i stedet, så slipper du å gå opp i vekt når du er "ferdig" og alt det der 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 det var ikke et slikt svar jeg ville ha Vel, du kan jo la være å gå på 5:2-dietten? Sats på livsstilsendring i stedet, så slipper du å gå opp i vekt når du er "ferdig" og alt det der Anonymous poster hash: 569f9...890
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Man legger vel på seg noe siden kroppen har vært vandt med å vær ei fatse noen dager også ikke lenger er det, eller? Jeg vil helst unngå dette om det finnes noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 569f9...890 Du kan gå over til 6:1? Denne dietten er ment som en livsstil, det er ikke bare en slankekur.Anonymous poster hash: dd211...01f 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Det spørs jo helt og fullt på hva du spiser etterpå. Går du tilbake til det kostholdet du hadde, så går du opp alle kiloene igjen. Spiser du litt mindre kan du unngå å legge på deg i det hele tatt. Det er helt opp til deg. Anonymous poster hash: 28378...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Du går opp i vekt dersom du spiser mer enn du forbrenner. Det er det enkle svaret. Går du tilbake til det opprinnelige kostholdet som gjorde at du gikk opp i vekt i utgangspunktet vil du legge på deg igjen. Dette viser ulempen med 5:2 og andre "dietter"; du får ikke innarbeidet de gode kostholdsvanene du trenger for å holde vekten resten av livet. Anonymous poster hash: cf8f0...18b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 det var ikke et slikt svar jeg ville ha Anonymous poster hash: 569f9...890 Man kan dessverre ikke velge hvilke svar man får her inne .Anonymous poster hash: bee1d...b05 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Du kan gå over til 6:1? Denne dietten er ment som en livsstil, det er ikke bare en slankekur.Anonymous poster hash: dd211...01f Ev. 4:3. Jeg synes jeg husker at jeg leste om det i et blad nå. Anonymous poster hash: 188d4...d31
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Jeg spiser sunt og ikke så altfor store porsjoner 6 dager i uka (i tillegg til at jeg trener et par ganger i uka), og så koser jeg meg skikkelig 1 dag i uka, fungerer for meg Det er uansett ikke heldig for kroppen å ha mange kosedager pr. uke, før hadde man det tradisjonelle lørdagsgodtet - det burde holde lenge med 1 kosedag pr. uke. -15 kg til nå. -5 kg igjen. Anonymous poster hash: 0cdb0...02e
TorillAnita Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har startet med 5:2 nå og det er nok noe jeg må forholde meg til resten av livet, så det er ingen diett for min del. Mulig det vil fungere bedre å gå på 6:1 når vekten er stabilisert, men det får vi se. Synes ikke 5:2 er vanskelig å følge så langt så det er en form for livvstil jeg vil kunne følge resten av livet hvis jeg må. For meg er hodet det viktigste å ha med meg i dette livsstilsprosjektet og å fine gode rutiner jeg greier å gjøre til en del av hverdagen og som ikke er noe man bare greier over kortere tidsrom.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 5:2 var opprinnelig ikke en diett, men ment som livsstilsendring...Anonymous poster hash: 5f3dc...206 1
TorillAnita Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 5:2 var opprinnelig ikke en diett, men ment som livsstilsendring...Anonymous poster hash: 5f3dc...206 Ja. Og det er en livsstil som fungerer for meg i allefall:).
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er generelt imot dietter da jeg tenker at man må kunne leve med det man spiser, "for alltid." Når det er sagt har jeg selv prøvd 5:2 dietten med relativt god effekt. Dette er noe jeg ikke driver med lenger, da jeg heller vil velge en sunn livsstil fremfor dietter. Etter vel to mnd fikk jeg helt syke cravings, og spiste altfor mye. Jeg kuttet da ut denne dietten, og spiste heller jevnt 7 dager i uken, uten å spise mer i helgene. Dette passer meg ypperlig og er en livsstil jeg kan leve med. Hvorfor ikke bare spise ca like mye hver dag, istedenfor å sulte seg i to dager? Men for all del, kjør på Anonymous poster hash: 7a782...61a
TorillAnita Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 Jeg tenker at hver og en bør prøve å finne et opplegg som fungerer for seg. Det som fungerer for deg fungerer kanskje ikke for meg osv. Jeg går heller ikke på 5:2 bare for å gå ned i vekt, men også for de andre helsefordelene. Men om det ikke fungerer på lang sikt og ikke gir ønsket resultat, så er det jo bare å slutte med det;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå