AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Ser mange her inne som skriver at de har prøvd i godt over to år. Mange har fått kommet seint i gang med IVF ser jeg. Lurer litt på hva grunnen til dette er. Skal i gang med utredning og lurer på hva jeg har å forberede meg på. Kjenner flere som har hatt ivf som fikk det inne to år fra starten av prøvinga, og lurer litt på hva som kan gjøre at ting kan ta lenger tid? Igjen, for at jeg kan forberede meg på de mulige utfallene av utredningen. Anonymous poster hash: c8b36...c48
Askmeagain89 Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Lang ventetid på operasjoner var hovedårsaken til at det tok lang tid samt slurv og rot. Nå gjorde vi det meste privat og likevel tok det lang tid. Jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det hadde tatt dersom vi hadde gjort alt offentlig. Så tok det i tillegg 3 forsøk å bli gravid og der trenger man gjerne litt opphold mellom forsøkene og det skal passe med jobb, skole etc.
Suss81 Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Hos oss tok det lang tid for å finne årsaken til barnløsheten, deretter tok det lang tid i kø på operasjon og deretter lang tid på å heale. Anbefaler deg å ta med deg en god dose tålmodighet Det føles litt som å gå i sirup innimellom
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Hos oss tok det lang tid for å finne årsaken til barnløsheten, deretter tok det lang tid i kø på operasjon og deretter lang tid på å heale. Anbefaler deg å ta med deg en god dose tålmodighet Det føles litt som å gå i sirup innimellom Godt poeng, er derfor jeg trenger å vite litt mer fra deres erfaringer. Er jo så lett å tenke at nå skal vi få hjelp etter ett års prøving, men så kan det jo ta langt tid etter det også, noe som kan være lett å glemme for så å igjenn måtte bli skuffa. Takk for info til dere to som har svart.Anonymous poster hash: c8b36...c48
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Et års prøving på egenhånd. Henvist til gynekolog som satte meg på pergotime, og med sykluser som var (er) helt på bærtur tok det nesten et år før tre runder med pergotime (hadde kanskje ikke tatt så lang tid om jeg hadde tatt kontakt tidligere når jeg ventet på første mens som aldri kom). Ble henvist videre til ivf etter ett år med flere turer til gynekologen. Så var det mer venting før samtale på klinikken og mer venting før første ivf. Ting tar tid, men håper ventingen ikke er uten premie Anonymous poster hash: 8e70b...089
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Jeg sluttet på prevansjon i januar 2011. Gravid utenfor livmoren september 2011. Fjernet med cellegift november 2011. 3 måneder venting før vi kunne begynne å prøve igjen. Mars 2013 begynte utredningen. Svar i august 2013. Ingen "feil" med noen av oss. Legen nektet å henvise oss. Privatklinikk for kontrastveæske undersøkelse av egglederene. Infeksjon. April 2014 operasjon. Diagnose endometriose. Juni 2014 henvisning ivf. August 2014 innkalling Forsamtale ivf. Mai 2015 endelig time til samtale. Anonymous poster hash: ece46...017
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Jeg sluttet på prevansjon i januar 2011. Gravid utenfor livmoren september 2011. Fjernet med cellegift november 2011. 3 måneder venting før vi kunne begynne å prøve igjen. Mars 2013 begynte utredningen. Svar i august 2013. Ingen "feil" med noen av oss. Legen nektet å henvise oss.Privatklinikk for kontrastveæske undersøkelse av egglederene. Infeksjon. April 2014 operasjon. Diagnose endometriose. Juni 2014 henvisning ivf. August 2014 innkalling Forsamtale ivf. Mai 2015 endelig time til samtale.Anonymous poster hash: ece46...017 Hva mener du her? At de påviste tette eggledere på grunn av tidligere infeksjon? Og burde ikke legene ha mistenkt tette eggledere allerede da du opplevde svangerskap utenfor livmoren?? Synes det er rart at dere kunne begynne prøving igjen etterpå uten å kartlegge det der. Anonymous poster hash: 50d01...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå