AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har ingen avvik på blodprøver, men er undervektig i følge BMI (15-16)og nå begynner jeg å føle meg i veldig dårlig forfatning med symptomer som - svimler for meg når jeg reiser meg - utrolig muskelverk selv om jeg er veldig inaktiv - høy puls og hjertebank - føler meg veldig sløv, det er slitsomt å snakke - i perioder er veldig kvalm - apatisk - urolig - jeg fryser veldig og spesielt på hender og føtter - det prikker i beina - urinen min er mørkere enn vanlig og jeg tisser veldig sjeldent Føler meg elendig, men har jo fine blodprøver så hva kan være galt med meg utenom undervekten da? Anonymous poster hash: fb8be...2c6
Pringle Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Hvorfor fokuserer du på dette framfor det som for oss som ikke sliter med det samme ville virket naturlig, nemlig å spise mer?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Glemte å skrive det, men sliter med bulimi, så å spise mer er ikke det som bør gjøres.Jeg klarer ikke holde på det jeg spiser. Spiser rett og slett for mye mat og mister kontroll og kaster det opp igjen (tvinger meg selv til å kaste opp). Men jeg har fine blodprøver så skjønner ikke at formen kan føles så elendig! Anonymous poster hash: fb8be...2c6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Ja det gjør jeg, går i behandling! Men er bare litt urolig fordi formen er så dårlig, men blodprøvene er jo bra! Anonymous poster hash: fb8be...2c6
FruRaeder Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Hadde 15 i BMI før jeg ble gravid. Følte meg høvelig frisk og rask da i forhold til det jeg gjør nå, så det er vel individuelt. Har aldri hatt spiseforstyrrelser dog. Blodprøvene dine kan være innenfor ref.område, men det betyr ikke at de er gode. Du går på underskudd av energi hele tiden, så det er jo klart du ikke vil føle deg bra.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Det jeg merker veldig tydelig er at jeg vil sove hele tiden, jeg sliter med å holde meg våken og dette er veldig unaturlig til å være meg, dette har kommet siste uken, denne søvnigheten. Anonymous poster hash: fb8be...2c6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Følte meg på samme måte som deg når jeg hadde bmi på 15-16. Mine blodprøver var og fine. Eneste måten du blir kvitt sånn du har det no er og få høyere bmi. Men jeg vet det er vanskelig. Har vert der selv. Kan heller ikke svare deg på hvorfor kroppen reagerer sånn, men det er ihvertfall en helt vanlig konsekvens av undervekt. Men glad for og høre at du får hjelp. Stå på, det kan bli bedre slv om det kanskje ikke virker sånn.Anonymous poster hash: 066ef...c9d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Skaff deg en matlogg, før opp f.eks: 08.00- Halv brødskive, 2dl væske. 0900- 1 banan/eple/klementin 10.00 halv brødskive 2dl væske 11.00 - yoghurt osv osv middag : 1 kjøttkake, 2 småpoteter, glass vann og flere små mellom måltider, f.eks halv brødskive fram til kvelds. Mat må du jo ha. Og går dette bra, så øker du maten Men ikke så mye slik at du føler at du overspiser. Anonymous poster hash: b2b07...032
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Glemte å skrive det, men sliter med bulimi, så å spise mer er ikke det som bør gjøres.Jeg klarer ikke holde på det jeg spiser. Spiser rett og slett for mye mat og mister kontroll og kaster det opp igjen (tvinger meg selv til å kaste opp). Men jeg har fine blodprøver så skjønner ikke at formen kan føles så elendig! Anonymous poster hash: fb8be...2c6 Du vet at kroppen din tærer på muskler når den ikke får næring? Også indre muskler. Anorektigere dør av at kroppen spiser opp hjertemuskelen. Akkurat nå sier kroppen din i fra at du må skjerpe deg med næringsinntaket eller så vil kroppen din finne næring på egenhånd, og da ryker som sagt hjertemuskelen din.Anonymous poster hash: 58ff7...45e 2
vogue90 Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Selv om blodprøvene er bra, betyr det ikke at kroppen din har det bra. Undervekt, lite kroppsfett og nedsatt forbrenning er nok grunnen til at du fryser, og apati, angst osv. er veldig vanlig når kroppen ikke får i seg tilstrekkelig næring. Når du kaster opp, mister du kanskje en del væske også, så mulig du blir dehydrert. På lengre sikt har man jo benskjørhet og hjerterytmeforstyrrelser som kan utvikle seg relativt raskt (men som i stor grad er reversibelt). Håper virkelig du klarer å komme deg ut av den onde sirkelen. Vet det er vanskelig, men det er verdt det 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har ingen avvik på blodprøver, men er undervektig i følge BMI (15-16)og nå begynner jeg å føle meg i veldig dårlig forfatning med symptomer som - svimler for meg når jeg reiser meg - utrolig muskelverk selv om jeg er veldig inaktiv - høy puls og hjertebank - føler meg veldig sløv, det er slitsomt å snakke - i perioder er veldig kvalm - apatisk - urolig - jeg fryser veldig og spesielt på hender og føtter - det prikker i beina - urinen min er mørkere enn vanlig og jeg tisser veldig sjeldent Føler meg elendig, men har jo fine blodprøver så hva kan være galt med meg utenom undervekten da? Anonymous poster hash: fb8be...2c6 Det der kommer direkte pga undervekten din. Spis mer og drikk mer så skal du se det går over raskt.Anonymous poster hash: 58ff7...45e 1
Rainbow Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Kjære Ts Jeg må stenge tråden din. Du er i behandling nå, så jeg vil på det sterkeste råde deg til å fortelle legen din om dette. Hvis du synes det er vanskelig å si det kan du vise ham denne tråden. Vi stenger denne type tråder her inne fordi vi ikke kan følge med på dem hele tiden, og du kan risikere å få skadelige råd. Du kan også sende en mail til Rådgivingstjenesten for spiseforstyrrelser på [email protected], der sitter det folk som kan veilede deg. Rainbow81, mod
Anbefalte innlegg