Gå til innhold

Hvordan ta best mulig vare på undertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ikke mye penger på undertøy, kjøper for det meste undertøy på H&M, Cubus og sånt. Cubus har jo elendig kvalitet på sine klær, og jeg merker at bare etter noen vask blir undertøyet slitt og fælt. Hvordan unngår jeg dette? Samme gjelde BH'er. Og hvor mange grader + sentifugering (aner ikke hvordan man skriver det) vasker dere BH'er, truser og sånt på? Gjelder hovedsaklig stringtruser.

Anonymous poster hash: cedcd...272
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skal bevare undertøyet mitt så vasker jeg det i vaskepose beregnet på undertøy og på max 40 grader i vaskemaskina :biggrin:

Skrevet

Vasker truser på 60 grader og kjøper nytt når det trengs. Noen nye truser i året velter heldigvis ikke budsjettet mitt da jeg bare bruker helt vanlige bomullstruser. Synes det golder seg bra det jeg kjøper i kjedebutikkene. Jeg tørker dem i tørketrommelen også.

Anonymous poster hash: 642fb...48f
  • Liker 1
Skrevet

BHer alltid i vaskepose på 40 grader. Truser av og til i vaskepose hvis de er spesielt pene, stort sett ikke, alltid på minst 60 grader. Hvis trusene ikke kan vaskes på bakteriedrepende varme uten å bli slitte og stygge er de ikke noe å ha, men truser er uansett forbruksvare.

Anonymous poster hash: 85737...497
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vsker det på 60 grader, og tørker det i tørketrommelen. Har undertøy fra cubus, lindex, h&m osv. Til og med noe fra primark. Har ikke merket at det har blitt spesielt slitt enda, selv om det meste er minst 2 år gammelt.

Anonymous poster hash: f92d7...b06
Gjest Lille-pus
Skrevet

Vaskepose for alt som ikke er bomull (Calida).

Like farver sammen. Hvitt for seg, rosa for seg, sort for seg osv.

Ikke skyllemiddel. Lav sentrifugehastighet og skåneprogram for BH'er med padding.

BH'er og silketruser+ truser med tørkes på henger. Bomull tørskes i trommel.

BH'er aldri på mer enn 40 grader. Truser tåler ofte 60 grader selv om de er merket med 40 grader og består av en del andre fiber enn ren bomull.

Skrevet (endret)

Håndvasker alltid bh'ene..Bruker ikke skyllemiddel da elastikken vil bli elendig med tiden.
Henges opp med kleshenger som har klyper

Truser kjøres på 60grader

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg vsker det på 60 grader, og tørker det i tørketrommelen. Har undertøy fra cubus, lindex, h&m osv. Til og med noe fra primark. Har ikke merket at det har blitt spesielt slitt enda, selv om det meste er minst 2 år gammelt.

Kan vel legge til at jeg også bruker skyllemiddel (en bitteliten dæsj) og at jeg ikke sorterer fargene.

Skrevet

hva slags vaskemiddel bruker dere når dere vasker bhene i vaskemaskinen?

Anonymous poster hash: 80210...d16

Skrevet

Kjøper bare billig undertøy.

Truser går som regel på 60 grader eller høyere. BH'er i vaskepose på 40 grader eller mindre

Mine BH'er holder vel iallefall i 6-7 år. Den jeg har på meg nå er 9 år gammel og ser nesten ny ut om man ser bort fra at den er litt nuppete på stroppene og rett under armen

Skrevet

Tror det er OMO jeg bruker

Kjøper iallefall en sånn kjempestor boks i Sverige kanskje en gang i året

Skrevet

Hvis jeg skal bevare undertøyet mitt så vasker jeg det i vaskepose beregnet på undertøy og på max 40 grader i vaskemaskina :biggrin:

Også truser? Tenk på alle bakteriene.

Skrevet

Jeg bruker blenda sensitive.

Skrevet

Også truser? Tenk på alle bakteriene.

Nei, truser vasker jeg på minst 60 grader og har egen pose til dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...