Gå til innhold

SFO tross tidligere misshold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Dette er litt små flaut og pinlig å spørre om, men jeg håper virkelig at noe kan dele sin erfaring. Eller kanskje sitt syns punkt.

Jeg er alenemor med ett barn i første klassen. Gutten min har tidligere gått på SFO, men siden jeg er student - strekker ikke alltid økonomien til. Så SFO regninger har forfalt og til og med kommet til inkasso.

Heldigvis tok det under 3 uker ifra jeg mottok inkasso brev på de forfalte regningene ifra SFO - til jeg fikk betalt. Så alt er betalt.

Det har vært nå ca 2 mnd uten SFO og det har fungert greit. Jeg regner med at jeg ikke lenger har SFO plass, da jeg fikk brev om oppsigelse - med mindre gjelden ble betalt innen en vis dato. Som jeg på det tidspunktet ikke overholdt.

Men nå nærmer det seg praksis periode i mitt studieløp. Det blir 2 mnd med praksis. Og jeg kan ikke gå ut i praksis - hvis jeg ikke har noe til å passe gutten min. Jeg vurdere derfor å søke SFO igjen.

Men det er her jeg trenger råd :) Dummer jeg meg ut, ved igjen å søke om SFO plass med tanke på min tidligere historie? Noen andre som har erfaring med lignende. ???

Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre? Ringe og spørre om datteren min kan fortsette. Eller sende en ny søknad - som om jeg søker for første gang igjen??

Vi bor ikke langt i fra skolen og skolen veien er ikke farlig. Men jeg syns ikke noe om at gutten min skal måtte klare seg selv på morgenen, gå til skolen. Også gå hjem igjen og være hjemme i 1 time før jeg kommer... Han hadde sikkert klart det, men det er ikke slik det skal være. Dermed må jeg ha SFO.. eller..

hjelp ...

Anonymous poster hash: 1dda3...b4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk. Om det er ledig plass så får hun nok plass igjen.

Anonymous poster hash: bd620...572

Skrevet

Hei :) Dette er litt små flaut og pinlig å spørre om, men jeg håper virkelig at noe kan dele sin erfaring. Eller kanskje sitt syns punkt. Jeg er alenemor med ett barn i første klassen. Gutten min har tidligere gått på SFO, men siden jeg er student - strekker ikke alltid økonomien til. Så SFO regninger har forfalt og til og med kommet til inkasso. Heldigvis tok det under 3 uker ifra jeg mottok inkasso brev på de forfalte regningene ifra SFO - til jeg fikk betalt. Så alt er betalt. Det har vært nå ca 2 mnd uten SFO og det har fungert greit. Jeg regner med at jeg ikke lenger har SFO plass, da jeg fikk brev om oppsigelse - med mindre gjelden ble betalt innen en vis dato. Som jeg på det tidspunktet ikke overholdt. Men nå nærmer det seg praksis periode i mitt studieløp. Det blir 2 mnd med praksis. Og jeg kan ikke gå ut i praksis - hvis jeg ikke har noe til å passe gutten min. Jeg vurdere derfor å søke SFO igjen. Men det er her jeg trenger råd :) Dummer jeg meg ut, ved igjen å søke om SFO plass med tanke på min tidligere historie? Noen andre som har erfaring med lignende. ??? Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre? Ringe og spørre om datteren min kan fortsette. Eller sende en ny søknad - som om jeg søker for første gang igjen?? Vi bor ikke langt i fra skolen og skolen veien er ikke farlig. Men jeg syns ikke noe om at gutten min skal måtte klare seg selv på morgenen, gå til skolen. Også gå hjem igjen og være hjemme i 1 time før jeg kommer... Han hadde sikkert klart det, men det er ikke slik det skal være. Dermed må jeg ha SFO.. eller.. hjelp ... Anonymous poster hash: 1dda3...b4c

Ikke at det har noe å si, men føler ikke for å svare på useriøse tråder.... Sønnen din eller datteren din?

Anonymous poster hash: 56b3d...0c0

• Liker 10
Skrevet

Du er ikke enig med deg selv om det er en datter eller gutten din?

Bor du i Bergen kommune siden du har mistet plassen?

Følg med på hva politikerne bestemte ang de som mistet plassen og hva som skulle skje med dem videre.

Anonymous poster hash: 1e2c5...eca

• Liker 3
Skrevet

Samme skjedde med broren min. Han og kona betalte ikke sfo-plassen, og barnet mistet plassen. Regningene gikk til inkasso.

Men barnet fikk plass igjen da alt var betalt.

Så lenge du har betalt så mister du ikke plassen for evig tid :)

Du kan jo ringe kommunen og høre i morgen, men jeg er veldig sikker på at barnet ditt får sfo igjen.

Anonymous poster hash: 219fc...ecc
Skrevet

Takk for alle innspill :)

Det som er litt morsomt med slike tråder på nette, er at det alltid finnes mennesker som henger seg opp i det som tråden "ikke spør om". Jeg mener hvorfor bruke energi på å skrive om ting som ikke er relevant. Jeg har en sønn - men har jobbet hele helgen på sykehus, og er sliten (for de som trenger forklaring).

Der i mot til dere andre, tusen takk for oppmuntring :) Jeg tror nok at jeg vil prøve å søke igjen og bare vente og se hva slags svar det blir. ;)

Skrevet

Ikke at det har noe å si, men føler ikke for å svare på useriøse tråder.... Sønnen din eller datteren din?

Anonymous poster hash: 56b3d...0c0

Du er ikke enig med deg selv om det er en datter eller gutten din?

Anonymous poster hash: 1e2c5...eca

Det er vel bare en måte å anonymisere på, i motsetning til alle h*n-barna som ellers er omtalt på kg.

• Liker 2
Skrevet

Ta en telefon til SFO du. Du dreit deg ut, men så ille er det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å skjerpe deg og begynne å ta litt ansvar som en voksen?

Pga ditt rot lager du en ustabil hverdag for ditt barn.

Stakkars unge. Er så glad for at jeg selv kan tilby mine barn voksne omsorgspersoner de kan stole på.

Anonymous poster hash: cd71a...701
  • Liker 3
Skrevet

Hva med å skjerpe deg og begynne å ta litt ansvar som en voksen?Pga ditt rot lager du en ustabil hverdag for ditt barn.Stakkars unge. Er så glad for at jeg selv kan tilby mine barn voksne omsorgspersoner de kan stole på. Anonymous poster hash: cd71a...701

Hva er vitsen? Man behøver ikke være dårlig forelder selv om barnet ikke går på SFO. Jeg tok barnet mitt ut av SFO i andre klasse, fordi han ikke trivdes der. Og da fikk jeg høre fra ei som jobbet der som vikar at det var bra, for barna var ikke snill med han. SFO enkelte steder er kun en oppbevaringsplass, dessverre. Men nå sklei jeg ut av tema. Dersom pengene ikke strakk til for mor, fikk hun betalt til slutt. Og hun kan bare ta en telefon, så løser det seg nok. Og foreldre som dømmer andre foreldre, hvilken signaler sender det videre til barna? Ikke rart at det er mobbing.

Anonymous poster hash: 4c54d...111

Skrevet

Stakkars unge. Er så glad for at jeg selv kan tilby mine barn voksne omsorgspersoner de kan stole på.

Du er jo bare en solstråle.

• Liker 1
Skrevet

Du er jo bare en solstråle.

En solstråle som sitter med fasitsvaret til: Hvordan være det perfekte foreldre :D

Skrevet

Alle havner i økonomisk uvær en eller annen gang. Så det at hennes barn først gikk og så fikk oppsigelse, vil jeg si ikke har noe som helst å si på hennes evner som en mor og et voskent menneske. Det finnes faktisk viktigere ting å bruke penger på enn en SFO-plass. Som mat og klær til barnet f eks...

Jeg har 3 barn og de har ikke gått på SFO i det hele tatt. De eneste omsorgspersonene barna mine har hatt er meg og pappaen. Barna må på død og liv ikke gå på SFO og har man ikke råd til det, så har man ikke råd til det. Da prøver man som et voksent og ansvarsfullt menneske å løse situasjonen på beste måte.

Ts spør om råd. Ja, hun har sikkert tråkket i salaten, men hun har gjort opp for seg (som et voksent og ansvarsfullt menneske gjør), så den saken er faktisk ute av verden.

Skrevet

Her i Oslo er reglene slik at når all gjeld er oppgjort kan man søke om plass igjen. Hvis du ikke er klar over det er oppholdsbetalingen inntektsregulert, men det regner jeg med at du har oversikt over.

Lykke til.

Skrevet

Hei igjen alle sammen :)

Jeg forstår veldig godt at du mener at barnet bør ha en stabilitet. Helt enig. Og jeg tar den på meg at jeg kunne vært mer ansvarlig økonomisk. Men dette har ingenting med god mor å gjøre, skjønner du :) Jeg vil faktisk ikke at barnet mitt skal gå på SFO, men er nødt til det da jeg er i praksis. Og hva gjør jeg når jeg henter barnet mitt etter skolen? Jeg reiser på biblioteket og bruker tid med han på lekser, lese bøker og bare være sammen. Jeg bruker tid på å pakke bilen og reise opp i skogen for å gå på ski. Jeg bruker tid på å ta en kveld på skøyte hallen... Jeg vil være sammen med han og har en fantastisk mulighet til dette - da jeg er student. Jeg tar også ansvar og tar høyere utdanning, uten å trenge å nevne hvilket grad. Kjære deg, her er det en annen som viser seg som lite voksen, ved å svare svært så urelevant ;)

Dere andre tusen takk for oppmuntringen :)

Anonymous poster hash: 2e1f2...5e0

• Liker 1
Skrevet

En solstråle som sitter med fasitsvaret til: Hvordan være det perfekte foreldre :D

Ha ha, tviler.

Anonymous poster hash: 18c89...e41

Skrevet

Her i Oslo er reglene slik at når all gjeld er oppgjort kan man søke om plass igjen. Hvis du ikke er klar over det er oppholdsbetalingen inntektsregulert, men det regner jeg med at du har oversikt over.

Lykke til.

Oppholdsbetaling er ikke inntektsregulert over alt, det er opp til hver enkelt kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...