AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har noen spørsmål om dating. Det er jo selvfølgelig veldig individuelt hva folk tenker og liker, men jeg vil gjerne høre hva dere tenker/erfaringene deres. Dette er spørsmål som er ment til de som er på tinder/match/sukker ol. Dere trenger jo ikke å svare på alle spørsmålene, men svar gjerne på det dere har litt erfaringer med 1.Hvor lenge skal man snakke med personen før man møtes? 2.Hvor er det mest ideelt å gå på date første gang for å bli godt kjent, men samtidig ikke risikere klein stemning (selv om det kan skje likevel)? 3.Hvor lenge bør første date vare? 4.Hva sier dere til daten etterpå dersom dere er interessert i å møtes igjen? 5.Hvor lenge date samme person for å bli kjent? (Tenker da om man etter x antall dater enda ikke har den "feelingen"). 6.Hvilke temaer er ok å snakke om og hvilke er IKKE? 7.Er det noe spesielt man bør få frem på daten, feks om seg selv eller noe man bør spørre han om for å finne ut om han er noe for deg? 8.Er det noe man absolutt IKKE skal gjøre på date? 9.Hvordan høflig avslutte daten om det er helt katastrofe? 10.Når er det "lov" å ta kontakt med daten igjen, og når innser en at daten kanskje ikke er interessert lengre? 11.Om det blir pinlig stillhet, har du noen tips for å bryte den? Anonymous poster hash: 8b462...d75
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har noen spørsmål om dating. Det er jo selvfølgelig veldig individuelt hva folk tenker og liker, men jeg vil gjerne høre hva dere tenker/erfaringene deres. Dette er spørsmål som er ment til de som er på tinder/match/sukker ol. Dere trenger jo ikke å svare på alle spørsmålene, men svar gjerne på det dere har litt erfaringer med 1.Hvor lenge skal man snakke med personen før man møtes? 2.Hvor er det mest ideelt å gå på date første gang for å bli godt kjent, men samtidig ikke risikere klein stemning (selv om det kan skje likevel)? 3.Hvor lenge bør første date vare? 4.Hva sier dere til daten etterpå dersom dere er interessert i å møtes igjen? 5.Hvor lenge date samme person for å bli kjent? (Tenker da om man etter x antall dater enda ikke har den "feelingen"). 6.Hvilke temaer er ok å snakke om og hvilke er IKKE? 7.Er det noe spesielt man bør få frem på daten, feks om seg selv eller noe man bør spørre han om for å finne ut om han er noe for deg? 8.Er det noe man absolutt IKKE skal gjøre på date? 9.Hvordan høflig avslutte daten om det er helt katastrofe? 10.Når er det "lov" å ta kontakt med daten igjen, og når innser en at daten kanskje ikke er interessert lengre? 11.Om det blir pinlig stillhet, har du noen tips for å bryte den? Anonymous poster hash: 8b462...d75 Det som er problematisk er at man ikke kan ha noen fasit på mange av de tingene du stiller spørsmål om. Men jeg skal prøve å svare så generelt som mulig. Mitt beste råd er å ha noen å "bruke" underveis mens du dater, for trygghet. Noen som kan hjelpe deg tyde signaler, samtaleemner etc hvis du sliter med å forstå normen osv. 1. Jeg anbefaler alle å treffes så raskt som mulig. Altså med det mener jeg at man stiller noen gode spørsmål som gjør at man ser om man passer sammen, og føler man at det kan være en match personighetsmessig treffes man for å bli kjent i VIRKELIGHETEN! Å bli kjent via nettet skaper i 90% av tilfellene illusjoner, forhåpninger og til slutt skuffelser. 2. Hvis man skal bli godt kjent så kunne man kjøpt et spill eller en bok med spørsmål man skulle svare på og hatt den med på en picknick i fint vær. Da slipper man pinlig stillhet og får snakket litt rundt temaer. 3. Det finner man ut av når man treffes. Alt fra noen minutter hvis det er null kjemi til flere timer hvis man koser seg. Noen avslutter jo ikke første daten i det hele tatt og blir sammen med en gang. Det handler om hvordan man får det sammen. 4.Prøv å avtal ny date allerede på daten hvis du har lyst til å treffe han/henne igjen. Ha alltid noe i bakhode som du kan invitere henne/han med på før du går på date, så føles det naturlig at du spør. Å invitere med på noe som er sosialt med andre er ypperligt som date nummer to. 5. Det kommer ann på hvor åpen personen er, men etter en sosial date hvor du ser hvordan personen er med andre mennesker, vet du mest sannsynlig om det vil funke eller ikke.. Hvis personen er veldig sjenert, kan du jo høre med han/henne om personen føler at hun/han er komfertabel med settingen. Så får du vite det hvis hun/han trenger mer tid for å åpne seg f.eks 6.Ekser er ikke ok, heller ikke å snakke negativt om andre mennesker. Prøv å finn ut om personen liker de samme tingene som deg, og prøv å fortelle om livet ditt med positivitet. Fokuser på det som fungerer, og dropp alt som ikke fungerer for deg i livet ditt. Ikke snakk negativt om deg selv. 7. Ja, tenk over hva du ønsker deg og still spørsmål som gir deg svar på dette.. Fortell at du har tilbragt dagen med nevøen din, og hør om han liker barn, Jeg var å reiste i India i fjor, har du reist mye? f.eks.. 8.Flørte med andre, krangle om regningen, ikke tilby seg å betale/være med på regningen, ikke ha sex hvis man ikke er klar for avvisning etterpå, ikke bli med han hjem hvis man ikke klarer å si nei til sex, noe man egentlig vil klare, ta med seg en venninne, f.eks 9. Ha alltid en vennine som ringer deg 15 min ut i daten. Da kan du ta den og late som om det er full krise hvis du vil komme deg unna. 10. Jeg synes det er greit å vente i noen dager, hvis du ikke får en melding ganske raskt om at han vil møte deg igjen. Da sender du en leken melding om at du er der eller der og at han gjerne må ta turen f.esk.. Som jeg sa innledningsvis ha noen som du kan "bruke" til å hjelpe deg med slikt hvis du er usikker på hva som er bra.. 11.Hvis han ikke investerer i deg, altså ber deg med ut etc, så er han ikke interessert. 1
pompdelux Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Det som er problematisk er at man ikke kan ha noen fasit på mange av de tingene du stiller spørsmål om. Men jeg skal prøve å svare så generelt som mulig. Mitt beste råd er å ha noen å "bruke" underveis mens du dater, for trygghet. Noen som kan hjelpe deg tyde signaler, samtaleemner etc hvis du sliter med å forstå normen osv. 1. Jeg anbefaler alle å treffes så raskt som mulig. Altså med det mener jeg at man stiller noen gode spørsmål som gjør at man ser om man passer sammen, og føler man at det kan være en match personighetsmessig treffes man for å bli kjent i VIRKELIGHETEN! Å bli kjent via nettet skaper i 90% av tilfellene illusjoner, forhåpninger og til slutt skuffelser. 2. Hvis man skal bli godt kjent så kunne man kjøpt et spill eller en bok med spørsmål man skulle svare på og hatt den med på en picknick i fint vær. Da slipper man pinlig stillhet og får snakket litt rundt temaer. 3. Det finner man ut av når man treffes. Alt fra noen minutter hvis det er null kjemi til flere timer hvis man koser seg. Noen avslutter jo ikke første daten i det hele tatt og blir sammen med en gang. Det handler om hvordan man får det sammen. 4.Prøv å avtal ny date allerede på daten hvis du har lyst til å treffe han/henne igjen. Ha alltid noe i bakhode som du kan invitere henne/han med på før du går på date, så føles det naturlig at du spør. Å invitere med på noe som er sosialt med andre er ypperligt som date nummer to. 5. Det kommer ann på hvor åpen personen er, men etter en sosial date hvor du ser hvordan personen er med andre mennesker, vet du mest sannsynlig om det vil funke eller ikke.. Hvis personen er veldig sjenert, kan du jo høre med han/henne om personen føler at hun/han er komfertabel med settingen. Så får du vite det hvis hun/han trenger mer tid for å åpne seg f.eks 6.Ekser er ikke ok, heller ikke å snakke negativt om andre mennesker. Prøv å finn ut om personen liker de samme tingene som deg, og prøv å fortelle om livet ditt med positivitet. Fokuser på det som fungerer, og dropp alt som ikke fungerer for deg i livet ditt. Ikke snakk negativt om deg selv. 7. Ja, tenk over hva du ønsker deg og still spørsmål som gir deg svar på dette.. Fortell at du har tilbragt dagen med nevøen din, og hør om han liker barn, Jeg var å reiste i India i fjor, har du reist mye? f.eks.. 8.Flørte med andre, krangle om regningen, ikke tilby seg å betale/være med på regningen, ikke ha sex hvis man ikke er klar for avvisning etterpå, ikke bli med han hjem hvis man ikke klarer å si nei til sex, noe man egentlig vil klare, ta med seg en venninne, f.eks 9. Ha alltid en vennine som ringer deg 15 min ut i daten. Da kan du ta den og late som om det er full krise hvis du vil komme deg unna. 10. Jeg synes det er greit å vente i noen dager, hvis du ikke får en melding ganske raskt om at han vil møte deg igjen. Da sender du en leken melding om at du er der eller der og at han gjerne må ta turen f.esk.. Som jeg sa innledningsvis ha noen som du kan "bruke" til å hjelpe deg med slikt hvis du er usikker på hva som er bra.. 11.Hvis han ikke investerer i deg, altså ber deg med ut etc, så er han ikke interessert. Takk for utrolig bra svar, til en skikkelig grønnskolling som skal ut på datern.. (ikke ts) 1
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Takk for utrolig bra svar, til en skikkelig grønnskolling som skal ut på datern.. (ikke ts) Bare hyggelig og lykke til, både til deg og til TS
Sandie Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har noen spørsmål om dating. Det er jo selvfølgelig veldig individuelt hva folk tenker og liker, men jeg vil gjerne høre hva dere tenker/erfaringene deres. Dette er spørsmål som er ment til de som er på tinder/match/sukker ol. Dere trenger jo ikke å svare på alle spørsmålene, men svar gjerne på det dere har litt erfaringer med 1.Hvor lenge skal man snakke med personen før man møtes? Det varierer.Bor man i samme by synes jeg det er best å møtes ganske raskt hvis kjemien er bra.Innen 2 uker er greit.Hvis jeg ikke føler noe stor kjemi dropper jeg å møtes. 2.Hvor er det mest ideelt å gå på date første gang for å bli godt kjent, men samtidig ikke risikere klein stemning (selv om det kan skje likevel)? Foretrekker en brun pub der man kan prate uten å rope til hverandre,og samtidig drikke litt men ikke for mye;) 3.Hvor lenge bør første date vare? Vanskelig å gi noe fasitsvar på det.De førstedatene jeg har hatt som har vært vellykkede og endt med flere treff har gjerne vart mellom 4 og 6 timer og tiden har bare flydd avgårde av seg selv:)For meg er det et tegn på en vellykket date. 4.Hva sier dere til daten etterpå dersom dere er interessert i å møtes igjen? Takker for en hyggelig kveld og sier jeg gjerne vil møtes igjen.Noen ganger (der det åpenbart har vært god kjemi) har vi underveis blitt enige om å møtes igjen.Er jeg usikker avslutter jeg med å si at vi snakkes på fbook el.lign. 5.Hvor lenge date samme person for å bli kjent? (Tenker da om man etter x antall dater enda ikke har den "feelingen"). Jeg tenker at man begynner å bli godt kjent etter 5. eller 6. treff. 6.Hvilke temaer er ok å snakke om og hvilke er IKKE? OK temaer: Musikk,uteliv,mat,reiser,utdanning,jobb,fritidsinteresser,filmer/bøker,tv-programmer osv.. Lette og "ufarlige" tema. Mindre bra tema: Sykdommer,arbeidsledighet,vanskeige ekser,pengeproblemer,osv....Religion og politikk er jeg også litt forsiktig med.Alvorlige tema som "Hvor mange barn vil du ha" osv..er også uaktuelt på de første datene. 7.Er det noe spesielt man bør få frem på daten, feks om seg selv eller noe man bør spørre han om for å finne ut om han er noe for deg? Kommer vel an på hvor mye kontakt man har hatt før man møttes,og hva man har diskutert der.Jeg har ingenting spesielt jeg pleier å spørre om. 8.Er det noe man absolutt IKKE skal gjøre på date? Utspørring om tidligere forhold,ekser osv...Sjekke mobilen ofte,møte på date med slurvete personhygiene. Hvis man er mann:Ikke tilby seg å spandere.(ja jeg vet det er delte meninger om dette). 9.Hvordan høflig avslutte daten om det er helt katastrofe? Jeg har pleid å si jeg må rekke noen ærend etterpå. 10.Når er det "lov" å ta kontakt med daten igjen, og når innser en at daten kanskje ikke er interessert lengre? Jeg pleier å få en "Takk for i kveld" melding utpå kvelden nå jeg er kommet hjem.For meg er det et tegn på at daten har gått bra.Om jeg ikke hører noe på 1 uke innser jeg at han nok ikke er interessert;) 11.Om det blir pinlig stillhet, har du noen tips for å bryte den? Jeg pleide før å "pugge" noen spørsmål om musikk,trening,reiser og den type tema som jeg kunne bruke om det ble pinlig,men har aldri trengt å bruke dem.Praten flyter ofte lettere enn man tror når man først er i gang,og blir det litt stillhet er det ingen krise slik jeg ser det. Anonymous poster hash: 8b462...d75
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Uff.. uffuffufff hadde jeg sitti med så mange spørsmål rundt nettdating/dating generelt så hadde det aldri blitt no dating på meg overhodet :| og hadde det blitt no hadde den sannsynligvis gått rett i dass. Hva med å ikke tenke så mye over det, men bare hoppe i det og la det gå seg til som det går. Anonymous poster hash: fab23...8b9
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Uff.. uffuffufff hadde jeg sitti med så mange spørsmål rundt nettdating/dating generelt så hadde det aldri blitt no dating på meg overhodet :| og hadde det blitt no hadde den sannsynligvis gått rett i dass. Hva med å ikke tenke så mye over det, men bare hoppe i det og la det gå seg til som det går. Anonymous poster hash: fab23...8b9 Er det ikke tøft at noen som har så mange spørsmål likevell hiver seg på og gjør dette? Knall tøft synes jeg! Er ikke unormalt å ha mange spørsmål om hvordan det fungerer og jeg ser at de som faktisk skaffer seg litt kunnskap rundt dette lykkes raskere og slipper så mange negative opplevelser
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Bare hyggelig og lykke til, både til deg og til TS Takk! Og tusen takk for nyttige tips! Nå gjenstår det bare å finne noen jeg vil date Anonymous poster hash: 8b462...d75
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Takk! Og tusen takk for nyttige tips! Nå gjenstår det bare å finne noen jeg vil date Anonymous poster hash: 8b462...d75 Den som leter finner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå