Gå til innhold

Sentrum er blitt et roligere sted - kopiert fra avisa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kommer til å kopiere fra avisa som ble skrevet i dag. Det som skal kopieres fra avisa kommer til å være med tykke bokstaver.

"Mye fyll og stoff.Det var mye problemer med fyll, narkomane, store grupperinger
med hunder og slikt."

Min mening: Men hva gjør politiet da? Sitter de i politihuset sitt drikker seg full av kaffe og later som at det skal være bra på utsiden tanke på stoff etc etc. Dere burde ta dere tur rundt i sentrum å se og ta disse narkomanene. Gi dem bøter eller fengsle dem, og at barn ikke "lærer" seg av de bruker.
Vet at jeg kommer til å få negative tilbakemeldinger fra folk som synes "synd" på de narkomanene.
"Rolig by – på godt og vondt

– Er det noe som har gått i gal retning i sentrum?

– Det er klart at det var nok flere mennesker i sentrum tidligere, mer ferdsel, særlig da det ikke var store handelssentra på utsiden av byen. I dag er det nok mye roligere, men det er jo mange gode sjeler som jobber for å skape liv i sentrum, tilbudet i restaurantnæringen er veldig positivt, og vi har festivaler og andre arrangementer som setter sentrum på kartet."

Min mening: Da er det best å stenge alle pøbene, restaurantene, diskoteker, nattklubber og osv osv andre uteplasser. At folk ikke kan kjøpe seg alkohol og drikke seg full hvordan de skal ønske seg om helgen. At folk ikke kan holde byen festlig og koselig hvordan de ønsker seg. Feks se alle andre storbyer i andre land hvor det er stappet fult med mennesker. Synes at det er så koselig med det.

Dere burde få reglene som i Sauid Arabia hvor det ikke kan brukes alkohol i det hele tatt. Men det må jo være litt grenser at det burde være mye mer politi folk i sentrum tanke på om helgene. Også hadde det ikke vært dumt å ha enda flere vektere på uteplasene.

Vi ønsker ikke at byene i Norge skal være "døde", og de som ønsker å feste for lov til det.

Anonymous poster hash: f597e...1ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker dere folkens?

Burde det ikke vært mer politifolk ute og vektere til å holde sentrum tryggere.

La folk hvordan de ønsker å feste + drikke. Men oppførsel av selve folk for politi ta seg av hvis de lager noen problemer.

Hvordan har det vært at ingen hadde vært ute om helgen. Helt forferdelig å kjedelig se ut av vinduet og se at sentrum er nesten som øde øy.

Mer folk i sentrum om helgen.

Enda mer politi folk i sentrum om helgen + enda mer vektere på utestedene.

Si deres mening!

• Liker 1
Skrevet

Jo, følte meg myye tryggere i NYC for å si det sånn, og der var det sykt mye mennesker ute.

Anonymous poster hash: 4c161...10c

Skrevet

Min mening: Men hva gjør politiet da? Sitter de i politihuset sitt drikker seg full av kaffe og later som at det skal være bra på utsiden tanke på stoff etc etc. Dere burde ta dere tur rundt i sentrum å se og ta disse narkomanene. Gi dem bøter eller fengsle dem, og at barn ikke "lærer" seg av de bruker.

Politiet løser vel alle mulige andre slags oppdrag. De kan ikke bare gå rundt og ta narkomane. Det er heller ikke sikkert de har hjemmel til å arrestere dem eller gjøre andre ting (loven stiller krav til når politiet kan bruke makt).

Skrevet

Ja ja NYC er dritt digg. Der er det ikke noe tulle med stoff. Hvis du blir tatt så kan du få par år med fengselsstraff.

Det burde også vært i Norge, og tror du hadde vært ut på gata noe problemer nei.

Jo, følte meg myye tryggere i NYC for å si det sånn, og der var det sykt mye mennesker ute.

Anonymous poster hash: 4c161...10c

Skrevet

Hei.

Jeg kommer til å kopiere fra avisa som ble skrevet i dag. Det som skal kopieres fra avisa kommer til å være med tykke bokstaver.

"Mye fyll og stoff.Det var mye problemer med fyll, narkomane, store grupperinger
med hunder og slikt."

Vet at jeg kommer til å få negative tilbakemeldinger fra folk som synes "synd" på de narkomanene.
"Rolig by – på godt og vondt

– Er det noe som har gått i gal retning i sentrum?

– Det er klart at det var nok flere mennesker i sentrum tidligere, mer ferdsel, særlig da det ikke var store handelssentra på utsiden av byen. I dag er det nok mye roligere, men det er jo mange gode sjeler som jobber for å skape liv i sentrum, tilbudet i restaurantnæringen er veldig positivt, og vi har festivaler og andre arrangementer som setter sentrum på kartet."

Min mening: Da er det best å stenge alle pøbene, restaurantene, diskoteker, nattklubber og osv osv andre uteplasser. At folk ikke kan kjøpe seg alkohol og drikke seg full hvordan de skal ønske seg om helgen. At folk ikke kan holde byen festlig og koselig hvordan de ønsker seg. Feks se alle andre storbyer i andre land hvor det er stappet fult med mennesker. Synes at det er så koselig med det.

Dere burde få reglene som i Sauid Arabia hvor det ikke kan brukes alkohol i det hele tatt. Men det må jo være litt grenser at det burde være mye mer politi folk i sentrum tanke på om helgene. Også hadde det ikke vært dumt å ha enda flere vektere på uteplasene.

Vi ønsker ikke at byene i Norge skal være "døde", og de som ønsker å feste for lov til det.

God ide. La oss også innføre offentlig pisking og steining. :roll:

Alvorlig talt, hvorfor bruker du et ekstremt eksempel som Saudi-Arabia om det er fulle folk som irriterer deg?

Anonymous poster hash: a4c89...502

Skrevet

Jeg sliter litt med å få tak i hva du mener med hovedinnlegget. Du sier "avisa" og "byen", men presiserer heller ikke hvilken avis eller by det er snakk om. Det som kommer frem i de uthevede delene i artikkelen over er at "byen er rolig", mens du påstår at den ville vært mindre rolig dersom vi hadde hatt totalt alkoholforbud? Om noe tror jeg byen hadde vært enda roligere om det ikke var noen ute på kveldstid, men det er da min mening.

Mener du altså at folk ikke skal få lov å holde byen festlig og koselig på den måten de ønsker det? Og at det ikke finnes alkohol i andre land, og at det er dette som gjør at storbyer i andre land er mer folksomme? Synes ikke at påstandene dine holder mye vann...

Anonymous poster hash: 79cd4...118
Skrevet

Jeg har jobbet på utested før, og vektere må man betale for.. Skulle gjerne hatt en 4-5 stk på en lørdag men det blir svindyrt.

Det er vel det samme med politi, dyrt å ha så mange ute.

I tillegg har det vel litt å gjøre med at politiet faktisk kan gjøre folk urolige. Om det står en politi på hvert gatehjørne. Folk føler seg overvåket.

Men jo, det hadde sikkert blitt roligere.

Anonymous poster hash: cdf5d...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...