AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Er det feminimt for gutter/menn å bruke fuktighetskrem? Spør siden jeg bruker det selv pga. atopisk eksem. Sliter med tørre hender når jeg vasker hendene og når det er kaldt om vinteren osv. Anonymous poster hash: c5382...780
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 det er forferdelig med menn med stygg hud hvertfall, spesielt når noe så lett som fuktighetskrem kan fikse på det. så nei det er ikke femi i det hele tatt Anonymous poster hash: e7ebf...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 eh, nei Anonymous poster hash: 7217a...be8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Alle burde bruke fuktighetskrem, uavhengig av kjønn! :-) Anonymous poster hash: 32337...0e8 1
Blod Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Sist jeg sjekket var det for tørr hud og ikke forbeholdt jenter? 2
Gjest Vind Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Feminint/ maskulint er ikke kjønnet, og det er da heller ikke det å bruke krem heller. 1
sjonkelrolf Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jo, det er femi. Er kanskje litt gammeldags på sånt, men det er nå min mening uansett. Endret 1. februar 2015 av sjonkelrolf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Jo, det er femi. Er kanskje litt gammeldags på sånt, men det er nå min mening uansett. Latterlig. Hvorfor er det femi å ta vare på huden sin, som du skal "bo" i til du dør? Anonymous poster hash: 32337...0e8 3
Gjest Vampen Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Jo, det er femi. Er kanskje litt gammeldags på sånt, men det er nå min mening uansett. Enig, man må ha tørr hud for å være ordentlig mann. 1
sjonkelrolf Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Latterlig. Hvorfor er det femi å ta vare på huden sin, som du skal "bo" i til du dør? Anonymous poster hash: 32337...0e8 Fordi jeg rett og slett mener at menn ikke trenger sånt.
Ivy Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Fordi jeg rett og slett mener at menn ikke trenger sånt. Si det samme om du har kronisk hudsykdom som eksem eller psoriasis. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 Fordi jeg rett og slett mener at menn ikke trenger sånt. Ok, men du tar feil, da. Menn trenger kremer for ansiktet like mye som kvinner. Anonymous poster hash: 32337...0e8 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #14 Skrevet 1. februar 2015 Ok, men du tar feil, da. Menn trenger kremer for ansiktet like mye som kvinner. Anonymous poster hash: 32337...0e8 Jeg vil gjerne snu på det og spørre om kvinner faktisk trenger hudkremer så mye som vi tror og blir fortalt? Det er ikke ofte jeg ser menn med stygg hud selv om de bruker mye, mye mindre hudkrem enn oss. Anonymous poster hash: 2c0cf...38d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Hva så om noe er femi? Er det noe galt i å være femi? Hater vi kviner så mye at vi ikke må være så nedverdigende at vi gjør noe som de gjør? Selv om det gir deg bedre hud-helse? Er kvinner et undermenneske vi må gjøre alt for å ikke bli assosiert med? Anonymous poster hash: 6b292...ad1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Jeg vil gjerne snu på det og spørre om kvinner faktisk trenger hudkremer så mye som vi tror og blir fortalt? Det er ikke ofte jeg ser menn med stygg hud selv om de bruker mye, mye mindre hudkrem enn oss. Anonymous poster hash: 2c0cf...38d Jeg som kvinne trenger det. Uten blir huden min et mess. Og ikke begynn med "huden din er bare avhengig"-driten. Anonymous poster hash: 32337...0e8 2
Ivy Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Er det feminimt for gutter/menn å bruke fuktighetskrem? Spør siden jeg bruker det selv pga. atopisk eksem. Sliter med tørre hender når jeg vasker hendene og når det er kaldt om vinteren osv. Anonymous poster hash: c5382...780 Nei, det er overhodet ikke feminint. Har du atopisk eksem så må du behandle det. Om du har vedvarig tørr hud om vinteren etter å vaske hendene så anbefaler jeg å bytte såpe. Bruk kremer fra apoteket og ikke fuktighetskremer fra nærmeste matbutikk, de er stort sett bare vann og parfyme. Foreslår du prøver Canoderm 5% eller Physiogel. Eventuelt bare forhør deg på apoteket, de skal kunne bistå. Mine tips, siden jeg har vært innlagt i 3 uker nå pga. atopisk eksem.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Ja, det synes jeg. Men det gjør da ikke noe at noe er feminint?! Anonymous poster hash: 1d88b...c80
Ivy Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Jeg vil gjerne snu på det og spørre om kvinner faktisk trenger hudkremer så mye som vi tror og blir fortalt? Det er ikke ofte jeg ser menn med stygg hud selv om de bruker mye, mye mindre hudkrem enn oss. Anonymous poster hash: 2c0cf...38d Grunnen til at menn sin hud ser ut som den holder seg bedre, har med testosteron og produksjonen av kollagen å gjøre. Menn har generelt sett tykkere hud enn kvinner, men kvinner har fetere hud enn menn. 1
Gjest Timber Skrevet 1. februar 2015 #20 Skrevet 1. februar 2015 Om det er feminint, så får det bare være det. Gidder ikke å være tørr i tryne eller ha stygg hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå