Gå til innhold

Får man bedre livskvalitet av å være i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man bedre livskvalitet av å være i et forhold? Jeg er singel og har aldri vært i et serriøst forhold. Jeg missunner i blant andre for at de er i forhold. Ikke fordi de er sammen med denne ene flotte personen, men for at jeg føler en tomhet inni meg uten noen å dele livet med. Når man er i et forhold er det slik at man kan begynne å ta det for gitt at han eller hun bestandig er der for deg?

Anonymous poster hash: bf4b6...6f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har definitivt fått det. Ikke bare fordi jeg har noen å dele alt med, men fordi han har gitt meg lysten til å bli en bedre versjon av meg selv, til å gjøre ting jeg ellers ikke hadde turt, og til å gjøre en innsats for å få det bedre med meg selv.

Skrevet

Jeg mistrives generelt alene, for meg er forhold ensbetydende med bedre livskvalitet, nettopp fordi jeg trives så godt med å ha som ett fokus å gjøre hverdagen til den jeg er glad i bedre. Det gir min hverdag mening.

Skrevet (endret)

Får man bedre livskvalitet av å være i et forhold?

Anonymous poster hash: bf4b6...6f8

Jeg føler utvilsomt det i alle fall. Det kan naturligvis være fordi at jeg har vært singel/enslig/ensom i 15 år, og er lei av å ikke ha noen å dele livet med, slik at jeg føler at livskvaliteten er lavere på nåværende tidspunkt.

Jeg er på mitt lykkeligste når jeg får gjøre noe for andre, og nå er det mine nærmeste venner som får nyte godene av min gavmildhet og empati, men jeg skulle ønske jeg kunne få noe i retur som de ikke kan gi.

Endret av Gibralfaro
Gjest Triangel
Skrevet

Som forholdsvis ung enke kan jeg svare et høyt ja for min del.

Jeg savner sånn det å være to, det å ha en å være med i helgene, reise sammen med, gå turer sammen med, lage mat sammen med, spise sammen med ... og en fortrolig å bare være stille sammen med. Når man kjenner en person ut og inn så er det godt bare å være sammen.

Mulig det hadde vært annerledes om jeg alltid hadde vært alene.

Skrevet

Jeg trives aleine, jeg trives i forhold. Alt har sin tid og sin verdi :)

• Liker 3
Skrevet

Dette spørs helt på personen!

Skrevet

Ja egentlig, jeg merker at jeg hvertfall er en gladere person når ting går litt bedre i kjærligheten, og da også motsatt, få ting som gjør så vondt så kjærlighetssorg.

Skrevet

Det må da bare være fordeler med å kunne leve for også andre og ikke bare seg selv. Så når man bor tett inntil et annet menneske, så blir det vel også en mer opphøyd glede av det, sånn i forhold til det å ha venner, eller bekjente.

Skrevet

Det kommer an på forholdet. Har vært i et som definitivt gav meg bedre livskvalitet (så lenge det varte), og et som nedsatte den betraktelig.

Skrevet

Tja. Tiden sammen med min ex var definitivt den lykkeligste i mitt liv, men samtidig var det rett avgjørelse å gjøre det slutt. Tror alle mennesker har godt av litt tid alene, men samtidig overgår nok et velfungerende forhold ett liv som enslig.

Anonymous poster hash: 6d048...f00
Skrevet

Jeg synes ikke det, stort sett. Har vært singel størsteparten av mitt liv, og har veldig lite jeg egentlig kan klage på. Har familie, en stødig jobb, god økonomi, eier egen leilighet, venner, ting å gjøre på fritiden. Så jeg føler vel egentlig ikke at jeg har så veldig behov for å finne noen "i morgen". For alt jeg vet kan det hende jeg forblir singel livet ut, men det har jeg for det meste slått meg til ro med at kan bli utfallet. Jeg må ikke være rundt folk hele tiden for å føle meg vel.

Skrevet

Jeg mener det avhenger så mye mer enn "bare" det å være i et forhold. I mitt forrige forhold fikk jeg mindre livskvalitet, og gav opp det meste. Så vil tro det er mye som spiller inn.

Skrevet

Ikke nødvendigvis, tror jeg. På noen punkter har livet mitt blitt bedre etter at jeg fikk kjæreste, men på noen ..ikke dårligere, men har jo fått andre ting å bekymre meg for og tenke på, som ikke var et tema engang da jeg bare måtte forholde meg til meg selv. Men alt i alt vil jeg jo si at livet mitt har blitt bedre etter jeg fikk meg kjæreste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...