Gå til innhold

Dårlig erfaring med sexbutikk.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Lov om kjøp (kjøpslova) gjeld ved alt forbrukarkjøp dersom anna ikkje er bestemt i lov eller etablert praksis mellom partane, eller handelsbruk eller avtale som må reknast som bindande mellom partane.

Her er det snakk om ei vare som ikkje held mål. Då må det vera rett å kreve mangelen utbetra. I dette høvet vil vel det seie ny vare eller heving av kjøpet med full refusjon av utlegget ved kjøp. Eg ville ikkje godteke prisavslag på neste kjøp då vara er utan verdi slik den framstår etter ein gongs bruk. Dersom ei vare har ein viss verdi sjølv med ein mangel kan prisavslag diskuterast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LoisLane
(Forøvrig vet jeg om flere som kaller seg selv for mor og mannen for far.

Joda, men ikke akkurat i sengesammenheng! Det høres jo ut som om innleggeren har et vel intimt forholdt til faren sin.

Da er vi vel enige om at det er kvalmt., og trenger ikke bruke flere oppkastsmiley'er.

Reklamer til butikken, det har dere rett til! Dette var en vare som ikke holdt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Ta den med tilbake, sammen med kvitteringen som du forhåpentligvis fremdeles har, og si at du enten skal ha ny vare, eller om de ikke kan skaffe det, pengene tilbake.

Henvis til kjøpsloven og forbrukerrådet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi prøvde oss jo, men sjefen nektet plent. Jeg sa vi hadde krav på å bytte, men niks. Ødeleggelsen kom av feilbruk. Kjæresten (tør ikke å si far noe mer, nei :) ) er ikke av den mest høyrøstede typen, og jeg tror han syns hele greia var litt pinlig. Alle vet jo hva som hadde vært inni den plastleka.

Så han sukka tungt, og putta vagina i posen og snudde seg og gikk.

Jeg gjorde som jeg sa da jeg fikk lønn, jeg stakk på Kondomeriet og kjøpte en annen leke til han, som har holdt seg. Han var veldig glad for den.

Vi får se det positive i det. Vi fikk jo en fllott eske vi kan bruke til noe, en liten flaske glidemiddel (er alltid kjekt å ha), pluss en liten flaske talkum.

Og er det noe jeg trengte, så er det talkum. Deilig å ta under armene en svett sommerdag.

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg begynne med å si at jeg syntes den butikken som ikke ville erstatte varen som gikk i stykker etter kort tids bruk, burde skjerpe seg og innse at det er fornøyde kunder de lever av.

Fikk også inntrykk av at det var snakk om ett produkt i ett cyberskin materiale? Til den prisen ville jeg nesten tippet på en chasey lain, cyberskin vagina… den er beryktet for å revne etter kort tids bruk…. Men en del andre produkter i cyberskin lignende materialer har det samme problemet, så jeg kan ta feil.

Men la oss se på hvordan virkeligheten er:

Erotiske artikler som er brukt, byttes ikke... jeg føler meg relativt sikker på at de fleste her har forståelse for det?

Nå har det seg slik at dersom du ser på den esken som det erotiske produktet du kjøpte kom i, føler jeg meg rimelig trygg på at det står ”sold as an adult novelty only”

Grunnen til at dette står der er at produktet ikke er som hjelpemiddel å regne, men som ett leketøy. (Dette kommer fra USA hvor en vibrator som ikke er merket med novelty only hører inn under legemiddel loven og da må tilfredsstille ett svært strengt sett med lover & regler, om den har novelty only merket, regnes den som ett leketøy/moro produkt)

Dette er uten videre blitt overført til Norge (vanlig praksis gjennom mange år) og sexleketøy regnes derfor som Leketøy… på samme måte som plastbiler & liksom mobil telefoner.

Beregnet levetid er under 1 år…. (Good vibrationes som er en slags autoritet på området går ut i fra en levetid på mellom 4-6 måneder på sexleketøy av latex/jelly og lignende materialer, fra ett år og oppover på leketøy av silikon, glass & metall) og derfor faller sexleketøy utenfor stort sett det som er av gjeldende lover & regler.

Man kan mene hva man vil om dette…. Men faktum er at de færreste vil gå til tv2 hjelper deg… det er naturligvis noe mindre seriøse aktører vet.

Ikke engang barne og familie dep. vil hjelpe…

Det var hva som er gjeldene praksis i en bransje som dessverre, spesielt i løpet av de to siste årene, er druknet i mer eller mindre useriøse aktører.

Jeg kunne listet opp seriøse & useriøse aktører, men jeg ser ikke noe poeng i å reklamere for verken den ene eller den andre, dessuten vil det garantert være delte meninger om mine påstander.

Så jeg nøyer meg med å si at en serøs aktør vil bytte en vare dersom den går i stykker ved ”normal bruk” i løpet av ”kort tid” (med kort tid vil jeg anslå 3-6 mnd, for latex/jelly produkter, minimum ett år for silikon produkter)

En mindre seriøs aktør vil ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...