tøydokka Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Første bud er en ren hud. Renser med MD- formulations, sensitive skin. Tørker ansiktet med papirservietter, resten av kroppen med håndkle. Så bruker jeg et lift- serum rundt øynene, som glatter ut fine linjer. Bruker nå "solution supreme direct eye lift". Deretter rikelig av et fuktgivende serum over hele ansiktet, f.eks Ole Henriksen`s truth serum. Så en rik fuktighetskrem. Elsker Ole Henriksen sheer transformation. Deretter en god primer. Dersom jeg føler at huden er litt rødmusset, så legger jeg smashbox sin med grønn farge for å dempe rødhet. Ellers bruker jeg "prime time" fra bare minerals. Begge gir en fløyelsmyk følelse på huden og gjør at makeupen legger seg jevnt og pent! Nå er 75 % av jobben gjort, men etter alt dette har jeg fortsatt ikke sminke på Til daglig bruker jeg kun en transparent foundation, nå Diorskin nude Skin- glowing makeup, litt rouge, pittelitt highlighter på strategiske steder som neseryggen, øyelokk, øverst på kinnbein og rett over brynene.. Avhengig av Mary lou manizer.. Knøttlitt solpudder, bruker guerlain terracotta, med stor børste. Bruker det under kinnbena og utover på sidene for å gi inntrykk av et smalere ansikt, så litt på sidene av nesevingene, rett under haken, øverst i pannen og litt over rougen for å jevne alt med den store børsten. Litt farge på brynene, pluss litt farget liploss. Bruker vippetang viss jeg føler vippene er "i form".. Ingen mascara til hverdags.. Etter alt dette vil en mann si at jeg er "helt usminket" Ha ha!!! Skal jeg pynte meg mer, så bruker jeg øyenskygger og pensler for å markere øynene, til fest bruker jeg også en kajal på våtlinjen oppe og nede, og definerer globallinjen med en mørk skygge. Noen strøk maskara, litt mer highlighter og leppestift under glossen. Wohaa!! Total transformation!!
Hoppetaujenta Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Jeg gjør faktisk ingenting, bortsett fra å gå fra et normal-alvorlig ansikt,til glade øyne og et stort smil mot verden. Wohaa!! Total transformation!! 11
Gjest Sitrondrops Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Vasker ansiktet med en fuktig klut, smører på fuktighetskrem. Tar på concealer under øynene og rundt nesevingene der jeg har litt rødhet og så mascara på vippene. Vips, ferdig. 1
julie90 Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Vasker ansiktet med rens, før jeg bruker serum og fuktighetskrem. Tar på foundation i hele ansiktet og concealer under øyenene, og ved nesen. Tar solpudder på kinnbeina, tinningen, pannen og haken. Bruker en nude øyenskygge helt opp til øyenbrynene, før jeg tar på maskara, bruker vippetang. Bruker en eyeliner-strek over øyet hver dag Fyller ut bynene litt med penn og pudder. Litt blush på kinnene, og lipgloss/leppestift Så er jeg klar! Høres mye ut, men det ser relativt naturlig ut altså
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Etter dusj bruker jeg en fuktighetskrem. Jeg bruker en primer på øyelokket for å få øyeskyggen til å sitte hele dagen. Så øyeskygge, eyeliner og ett strøk maskara. That's it. Huden min er finfin den, så jeg føler på ingen måte at jeg trenger noe mer. På leppene bruker jeg stort sett bare en leppepomade á la Labello.Anonymous poster hash: 2182c...ecb
Gjest Stinky Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Første bud er en ren hud. Renser med MD- formulations, sensitive skin. Tørker ansiktet med papirservietter, resten av kroppen med håndkle. Så bruker jeg et lift- serum rundt øynene, som glatter ut fine linjer. Bruker nå "solution supreme direct eye lift". Deretter rikelig av et fuktgivende serum over hele ansiktet, f.eks Ole Henriksen`s truth serum. Så en rik fuktighetskrem. Elsker Ole Henriksen sheer transformation. Deretter en god primer. Dersom jeg føler at huden er litt rødmusset, så legger jeg smashbox sin med grønn farge for å dempe rødhet. Ellers bruker jeg "prime time" fra bare minerals. Begge gir en fløyelsmyk følelse på huden og gjør at makeupen legger seg jevnt og pent! Nå er 75 % av jobben gjort, men etter alt dette har jeg fortsatt ikke sminke på Til daglig bruker jeg kun en transparent foundation, nå Diorskin nude Skin- glowing makeup, litt rouge, pittelitt highlighter på strategiske steder som neseryggen, øyelokk, øverst på kinnbein og rett over brynene.. Avhengig av Mary lou manizer.. Knøttlitt solpudder, bruker guerlain terracotta, med stor børste. Bruker det under kinnbena og utover på sidene for å gi inntrykk av et smalere ansikt, så litt på sidene av nesevingene, rett under haken, øverst i pannen og litt over rougen for å jevne alt med den store børsten. Litt farge på brynene, pluss litt farget liploss. Bruker vippetang viss jeg føler vippene er "i form".. Ingen mascara til hverdags.. Etter alt dette vil en mann si at jeg er "helt usminket" Ha ha!!! Skal jeg pynte meg mer, så bruker jeg øyenskygger og pensler for å markere øynene, til fest bruker jeg også en kajal på våtlinjen oppe og nede, og definerer globallinjen med en mørk skygge. Noen strøk maskara, litt mer highlighter og leppestift under glossen. Wohaa!! Total transformation!! Kanskje du ikke hadde trengt rens og alt mulig som finnes av kremer om du ikke hadde dynket ansiktet ditt i sminke? her får øyenbrynene en omgang med øyenbrynsgel, og de øvre vippene et lag med brun mascara 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du ikke hadde trengt rens og alt mulig som finnes av kremer om du ikke hadde dynket ansiktet ditt i sminke? her får øyenbrynene en omgang med øyenbrynsgel, og de øvre vippene et lag med brun mascara Kanskje du burde dynke trynet ditt i sminke du også, kommer jo ikke langt med den holdningen der ovenfor andre mennesker. Anonymous poster hash: b4eff...7a1 15
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Jeg bruker rens og sånt om kvelden, ikke om morgenen. Da vasker jeg ansiktet med klut (dusjer kvelden før), og så er jeg klar til sminke: -Primer i hele ansiktet. Denne gir også fukt så det er ikke nødvendig med hudkrem for meg -Foundation, enten flytende eller mineral i løs pudderform - bruker jeg pudderfoundation bruker jeg også -concealer under øynene først -Av og til litt setting powder på "usatte" steder -Litt lyst solpudder -En "nude" blush -Setting spray -Øyeskygeprimer -En taupe, matt øyenskygge på øyelokket, mørkere ytterst og lysere inn mot øye kroken. Legger også samme skygge som liner under øyet, uten hard synlig "kant"/overgang. Legger ikke helt inn til innerste øyekrok. Duser ut. -Vippetang -Mascara -Øyenbrynsgel for å gre øyenbryna pent og få de til å ligge som jeg vil. Jeg har helt sorte hår i øyenbrynene (naturlig) så det er vanskelig å fylle inn bryna. Ser bare helt sykt ut om jeg prøver meg med sort (blir altfor mørke bryn) eller brunt (helt feil farge). Har en grå fra Kanebo som jeg bare tapper litt på innerst mot nesten, pluss i et hakk jeg har i buen på ene brynet etter at jeg klarte å nappe helt feil for en stund tilbake. Venter fortsatt på at det skal vokse ut igjen. Finito. Går fort. Sminker meg ikke hver dag. Anonymous poster hash: f3437...c8a
Noope Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Bruker kun mascara og en diskré farget eyeliner. Gidder ikke mer, er lat.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du ikke hadde trengt rens og alt mulig som finnes av kremer om du ikke hadde dynket ansiktet ditt i sminke? her får øyenbrynene en omgang med øyenbrynsgel, og de øvre vippene et lag med brun mascara Kanskje du ikke hadde trengt å kommentere på alt mulig om du hadde lest hva tråden handlet om? Anonymous poster hash: f3437...c8a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Jeg gjør faktisk ingenting, bortsett fra å gå fra et normal-alvorlig ansikt, til glade øyne og et stort smil mot verden. Wohaa!! Total transformation!! Åh, noe så deilig. Kjenner det kiler i mellomgulvet bare jeg tenker på det. Anonymous poster hash: db818...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Jeg bruker rens og sånt om kvelden, ikke om morgenen. Da vasker jeg ansiktet med klut (dusjer kvelden før), og så er jeg klar til sminke: -Primer i hele ansiktet. Denne gir også fukt så det er ikke nødvendig med hudkrem for meg -Foundation, enten flytende eller mineral i løs pudderform - bruker jeg pudderfoundation bruker jeg også -concealer under øynene først -Av og til litt setting powder på "usatte" steder -Litt lyst solpudder -En "nude" blush -Setting spray -Øyeskygeprimer -En taupe, matt øyenskygge på øyelokket, mørkere ytterst og lysere inn mot øye kroken. Legger også samme skygge som liner under øyet, uten hard synlig "kant"/overgang. Legger ikke helt inn til innerste øyekrok. Duser ut. -Vippetang -Mascara -Øyenbrynsgel for å gre øyenbryna pent og få de til å ligge som jeg vil. Jeg har helt sorte hår i øyenbrynene (naturlig) så det er vanskelig å fylle inn bryna. Ser bare helt sykt ut om jeg prøver meg med sort (blir altfor mørke bryn) eller brunt (helt feil farge). Har en grå fra Kanebo som jeg bare tapper litt på innerst mot nesten, pluss i et hakk jeg har i buen på ene brynet etter at jeg klarte å nappe helt feil for en stund tilbake. Venter fortsatt på at det skal vokse ut igjen. Finito. Går fort. Sminker meg ikke hver dag. Anonymous poster hash: f3437...c8a Glemte å si at skal jeg se normal ut så er jeg avhengig av å rette håret. Ellers ser jeg ut som noe fra åttitallet. Bruker normalt bare å fjerne foundation jeg har sølt på leppene og bruker leppepomade (den fra md formulations er best!), men når jeg kommer på det, og ønsker å pynte meg litt ekstra så bruker jeg en leppestift fra MAC som heter Pure Zen. Den beste nude leppestiften jeg har funnet som ser pen og elegant ut og som ikke er for brun eller for lys. Skal jeg pynte meg ekstra for å gå på byen og sånt bruker jeg også å sette på et par løsvipper som ikke er for overdådige (Babies fra Ardell) og legger gjerne mørkere skygger og soter øynene skikkelig. Prøver også å konturere, men syns det er vanskelig. Syns ikke jeg ser noe forskjell og er redd for å bruke for mye. Glemte også å si at jeg bruker å legge en nude liner på våtkanten Anonymous poster hash: f3437...c8a
Gjest Stinky Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du ikke hadde trengt å kommentere på alt mulig om du hadde lest hva tråden handlet om?Anonymous poster hash: f3437...c8a Så tøff du er. AB og greier 1
Gjest Stinky Skrevet 1. februar 2015 #14 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du burde dynke trynet ditt i sminke du også, kommer jo ikke langt med den holdningen der ovenfor andre mennesker. Anonymous poster hash: b4eff...7a1 Fordi jeg kommer med tilleggsopplysninger? Er ikke det et diskusjonsforum vi er på? 1
Howl Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Først begynner jeg med bryna, bruker svart gel-liner på hårene mine, og dermed tegner på falske hårstrå med tynn og smal kost. Høres sykt stygt ut, men resultatet er brungrå "naturlige" bryn som jeg er veldig fornøyd med. Dermed bruker jeg samme gel-liner på øyelokket, mascara, dekker over føflekkene mine med concealer også orker jeg ikke å ta på mer sminke... Skal jeg pynte meg ekstra så tar jeg mer eyeliner og litt øyenskygge.
Adhara Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Jeg sminker meg annenhver dag, og da er det full pakke. Begynner med øynene: Primer til øyelokket, 3-4 øyeskygger i forskjellige nyanser (jeg bruker en svart, matt øyeskygge som liner på øvre vippekant) Krøller vippene, på med vannfast maskara, eyeliner gidder jeg ikke på våtkanten, alt sklir av. Ansiktet: Fuktighetsgivende primer, bb cream eller foundation, settende pudder, blush, konturering, highlighter på kinnbeina. Leppene: Som oftest en leppestift som er bittelitt shiny, matt leppestift gidder jeg ikke, da jeg har tørre lepper og den fremhever sånt, jeg liker heller ikke den tørre følelsen.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Fordi jeg kommer med tilleggsopplysninger? Er ikke det et diskusjonsforum vi er på? Tilleggsopplysninger? Du kom med spydigheter. Trenger ikke være frekk og motbydelig selvom du er på et forum. Selvom jeg er AB er ikke du mindre anonym, ingen vet hvem du er. Anonymous poster hash: b4eff...7a1 6
Gjest Stinky Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Tilleggsopplysninger? Du kom med spydigheter. Trenger ikke være frekk og motbydelig selvom du er på et forum. Selvom jeg er AB er ikke du mindre anonym, ingen vet hvem du er. Anonymous poster hash: b4eff...7a1 Spydig for å påpeke at man kan forverre uren hud ved å bruke mye sminke? Man skal høre mye før øra detter av og øya spretter ut
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Spydig for å påpeke at man kan forverre uren hud ved å bruke mye sminke? Man skal høre mye før øra detter av og øya spretter ut Poenget er at temaet fra tråden var hvordan man sminker seg, og når du kommer med slike kommentarer så er det ikke bare frekt, men også en avsporing fra trådens tema. Anonymous poster hash: f3437...c8a 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #20 Skrevet 1. februar 2015 - Fuktighetskrem (noe billig Apotekgreier, har ganske grei hud, så funker fjell!) - Smashbox Photo Finish Primer - Estee Lauder foundation - Litt GloMinerals concealer på eventuelle urenheter - Mac Prep + Prime Highlighter - Litt contouring cream ved kinnbeinene, og litt solpudder fra Too Faced over - Litt varm rouge fra Mac i kinnene - Litt lysebrun øyenskygge fra Naked-øyenskyggepaletten, kajalstrek og mascara Anonymous poster hash: 38730...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå