Gå til innhold

Kanskje PCOS? Vanskelig med å bli gravid:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har vært prøvere i 2 år og det har enda ikke klaffet:( Har jo fått beskjed av andre at etter 1 år med prøving så kan man spørre lege om hjelp, men tenkte jeg skulle fortelle min forhistorie.

Jeg sluttet på p piller desember 2012 og vi bestemte at vi skulle ta som det kom. Jeg hadde lenge problemer med mens og det ble lange sykluser, og når mens først kom varte de veldig lenge! November 2013 gikk jeg til gynekolog for å se om alt var i orden. Hun sa det var noen cyster, men ho ga meg aldri diagnosen PCOS. Hun sa det at jeg ikke fikk eggløsning hver måned.

Er det noe jeg kan gjøre? Det jeg gjør nå er å gå ned i vekt og håper at det er det som er problemet. Jeg får heller ikke no ivf pga man må ha en viss bmi. Er det noen som har blitt gravide ved dette? Det er først nå det siste halve året at mens har blitt regelmessig og håper at ting har hjulpet, men jeg har ikke fått positivt utslag på eggløsningstester:/

Ble langt innlegg, men takker alle som tar seg tid til å lese:)

Anonymous poster hash: 58912...5d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: cyster på eggestokkene er ikke uvanlig. De kan være fylt med vann eller tvillingvev, som er ufarlig, men det kan være ubehagelig om de blir for store.

Jeg hadde en cyste på 9*9*7 cm og en på 5*5*7 cm. Disse ble ubehagelige og var desverre fylt med blod = endometriose. Man kan og ha pcos, men jeg ville ikke tenkt negativt før jeg hadde hatt en time hos gynekologen og tatt ultralyd.

Jeg har en kollega som fikk barn tross pcos. Hun orket ikke mer enn ett barn da det var en lang prosess, men de klarte det helt på egenhånd.

Altså det er mulig, og ta ikke sorgene på forskudd, da blir prosessen mye tyngre.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :) Prøver å ikke la det styre livet mitt, men det ligger hele tiden bak i hodet. Jeg får heller prøve å tenke positivt som du sier, så skjer det plutselig når jeg ikke tenker på det :P

Anonymous poster hash: 58912...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...