AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Nå på nyåret vil jeg gjerne ha en dialog med en god hudlege. Jeg har alltid hatt en litt problematisk hud og jeg er lei av at jeg misliker huden min så sterkt uten sminke. Jeg er 24 år gammel. Da jeg var yngre hadde jeg ganske ille med kviser, og gikk på roaccutan. Det hjalp mye, men jeg har fortsatt veldig uren hud og tette porer i deler av ansiktet. Kinnene mine er røde og knusktørre, uavhengig av bruk av hudkrem. Jeg bruker en foundation som dekker det rode helt for at jeg skal føle meg akseptabel. Spiser sunt, røyker ikke, er nøye med hudpleie og alt det der. Nå vil jeg gjerne få kartlagt ting, ta prøver, kanskje se om jeg er allergisk mot noe, få satt diagnoser og behandling. Men helt oppriktig har jeg ikke så mye tillit til hudlegene. Jeg har sittet med en av de beste i Oslo i ung alder og mye av ting han sa var enten selvfølgeligheter eller ting man lett kan komme frem til på egen hånd, dersom man foretar research. Jeg har bodd i utlandet en lenger periode og ekspertisen jeg har fått når jeg f.eks. har snakket med en privat, toppratet lege i London er langt over den hjemme. Synes i det hele tatt mange overvurderer ekspertisen som er tilgjengelig i Norge - ett eksempel er jenter som har benyttet seg av kosmetisk kirurgi fra "Norges beste", og selv om de selv synes det er fint, ser det ofte dønn unaturlig ut (kanskje fordi de ikke har sammenlikningsgrunnlag). En del av meg lurer på om jeg skal sette av en god sum og neste gang jeg drar til New York el.l. og heller betale det det koster. Er det noen her som har besøkt hudlege og fått god hjelp? Enten i Oslo eller utlandet? Dvs. en komplett diagnose som har hjulpet deg å justere ting, medikamenter eller behandlinger? (Her snakker jeg ikke om roaccutane for kviser, men andre ting). Anonymous poster hash: fe6de...e5d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Hudleger gjør myye mer enn å komme med kosmetiske tips. Jeg er legestudent, og etter å ha sett en hudeleges arbeidsdag på sykehus, ville jeg aldri blitt det. Jeg har god tillit til dem. Men hvis du er fornøyd med en topp-ratet hudlege i London, synes jeg du skal dra tilbake til vedkommende! Billett til London kan være billig om du kjøper i rett tid, pluss du får en fin mulighet til shopping. Anonymous poster hash: 39c14...6a0
Emmz Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har besøkt utallige hudleger, men det kan kanskje være en idè å få time hos Balderklinikken i Oslo? Der fikk jeg time, og fikk i hvert fall sjekket ut om at jeg ikke var allergisk mot noe (de sjekket for utrolig mye forskjellig som de ikke kan/vil gjøre hos vanlige leger)! Det skal sies at det kosta skjorta da, men husker ikke akkurat pris. Men kanskje verdt et forsøk? ...Selv sitter jeg her fortsatt med forferdelig hud jeg da, men det kan jo kanskje være redningen for deg!
Anetteee_84 Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Har du prøvd Derma hudlegesenter i Oslo? De holder til ved slottsparken. Jeg kom til en lege der for cirka 3 år siden etter å ha slitt vanvittig mye med huden, hadde veldig dyp akne. Legen så på meg i 30 sek og skjønte med en gang hva som feilet meg. Det koster flesk (rundt 1100kr for første time) men det er den beste legeopplevelsen jeg har hatt, etter å ha vært kasteball i det offentlige. Nå er huden min helt fin og jeg har vært tilbake der gnaske nylig for kjemisk peeling, for å fikse arr. Jeg kunne sendt dem blomster, så fornøyd er jeg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå