Kiarapus Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 For ett par måneder siden kom jeg meg endelig ut av ett mange årig psykisk mishandlende forhold. Siden da har jeg fått bo hos noen venner. Men nå i februar så flytter jeg inn i egen leilighet. Problemet er at jeg står med så og si to tomme hender. Alt jeg fikk med meg var mine klær, private bilder og en bærepose med personlige "små dilldall". Jeg har fått skaffet meg en seng, sofa og stuebord. Men det er alt jeg har. Jeg er uføretrygdet, så jeg kan ikke bare løpe å kjøpe nytt innbo. Jeg sitter konstant på finn for å prøve å skaffe meg ting, men uten egen bil så kommer jeg meg aldri tidsnok ivei til å hente tingene og andre får tak i de før meg. Så nå skriver jeg her for å høre om det er noen som har noen tips/råd til meg? Finnes det noen plasser jeg kan gå, eller er det noen som har noe råd om tiltak jeg kan gjøre? På forhånd tusen takk for alt av råd. - Frustrert og desperat 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Fretex? Er du på Facebook? Prøv å legge ut blandt dine venner hva du trenger. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men her har det lokale avfallsselskapet brukthall der man kan ta ting andre har satt fra seg gratis. Finn lar deg også abonnere på bestemte søk, da kan du jo komme til raskere.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Ta opp et lån så du får kjøpt det mest nødvendige? Anonymous poster hash: 98b53...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Hva er det du trenger da?Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc 2
Kiarapus Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2015 Fretex? Er du på Facebook? Prøv å legge ut blandt dine venner hva du trenger. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men her har det lokale avfallsselskapet brukthall der man kan ta ting andre har satt fra seg gratis. Finn lar deg også abonnere på bestemte søk, da kan du jo komme til raskere. Ja det blir jo så jeg nok må dra på fretex og slike plasser ja. Jeg er på facebook, men jeg har flyttet på en annen kant av landet for å komme meg trykt unna eksen, så jeg tror nok ikke de jeg kjenner vil komme kjøre på kryss av hele landet for å hjelpe meg... :/ Jeg kan selvfølgelig undersøke med om det finnes noe avfallsplasser, det kan jeg jo... Det var ett godt tips. Ja da, jeg abonerer på finn, men de er faktisk sjokkerende treige med å maile info om nye ting. En skulle tro det kom automatisk, men har vært borti at det har tatt ett helt døyn før jeg har fått mail :O Ta opp et lån så du får kjøpt det mest nødvendige? Anonymous poster hash: 98b53...c8d Det er detsverre ikke aktuelt for meg og min økonomi :/ Hva er det du trenger da?Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc Jeg trenger alt egentlig. Jeg har ingen kjøkkenutstyr, så alt tenkelig der... Og vaskemakin... Og generelt alt av ting folk bruker i hjemmet.. alt fra lamper og hånkler og småtterier for å få ett fint hjem liksom.....
Gjest Mythic Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Hva er det du trenger da?Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc Hvis du leste første innlegget, ser du vel at hun trenger alt, bortsett fra det hun nevnte. Hva med freetex, loppemarkeder, facebookgrupper, venner, bekjente?
missus Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Kan jeg spørre om hvor i landet du ca holder til? Kanskje jeg kan hjelpe med noen ting. Har litt mer enn jeg trenger av noe, og noe kan jeg avse:) 3
Kiarapus Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2015 Kan jeg spørre om hvor i landet du ca holder til? Kanskje jeg kan hjelpe med noen ting. Har litt mer enn jeg trenger av noe, og noe kan jeg avse:) Jeg bor sånn ca. i Drammens området Ja, om det er noen her som har ting til overs så hadde jeg vært uendelig takknemlig!! <3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Ja det blir jo så jeg nok må dra på fretex og slike plasser ja. Jeg er på facebook, men jeg har flyttet på en annen kant av landet for å komme meg trykt unna eksen, så jeg tror nok ikke de jeg kjenner vil komme kjøre på kryss av hele landet for å hjelpe meg... :/ Jeg kan selvfølgelig undersøke med om det finnes noe avfallsplasser, det kan jeg jo... Det var ett godt tips. Ja da, jeg abonerer på finn, men de er faktisk sjokkerende treige med å maile info om nye ting. En skulle tro det kom automatisk, men har vært borti at det har tatt ett helt døyn før jeg har fått mail :O Det er detsverre ikke aktuelt for meg og min økonomi :/ Jeg trenger alt egentlig. Jeg har ingen kjøkkenutstyr, så alt tenkelig der... Og vaskemakin... Og generelt alt av ting folk bruker i hjemmet.. alt fra lamper og hånkler og småtterier for å få ett fint hjem liksom..... Slike ting er jo ikke nødvendig i starten da. Kjøp litt kjøkkenutstyr på Europris og ta andre ting etter hvert.Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc
Kiarapus Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2015 Slike ting er jo ikke nødvendig i starten da. Kjøp litt kjøkkenutstyr på Europris og ta andre ting etter hvert.Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc Hvilke ting er det som ikke er nødvendig? Skal jeg sitte i mørket mener du? Gå i skitne klær? har de kjøleskap på Europris?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Hvilke ting er det som ikke er nødvendig? Skal jeg sitte i mørket mener du? Gå i skitne klær? har de kjøleskap på Europris? En lampe kan du kjøpe på Europris. Klær kan du vaske for hånd. Du burde ha tenkt på å leie delvis møblert når du mangler alt, men kjøp kjøleskap på et loppemarked eller i en bruktbutikk og få dem til å kjøre det hjem til deg. Har man ikke råd til alt mulig så har man ikke råd.Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc 2
Gjest hells bells Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Først av alt så er det fint at du har greid å komme ut av det forholdet:klemmer: Nå vet jeg ikke om du skal leie eller kjøpe, men noen leiligheter blir solgt og leid ut med hvitevarer.Har du fått undersøkt det? Ønsker deg lykke til Endret 1. februar 2015 av hells bells
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 Legg ut annonse på finn.no. Er garantert noen som har ting å gi bort/selge billig. Går jo også an å ta seg en tur på ikea og kjøpe småtingene. Du får mye bestikk og annet kjøkkenutstyr billig der. Anonymous poster hash: dc520...95f 3
Kiarapus Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2015 En lampe kan du kjøpe på Europris. Klær kan du vaske for hånd. Du burde ha tenkt på å leie delvis møblert når du mangler alt, men kjøp kjøleskap på et loppemarked eller i en bruktbutikk og få dem til å kjøre det hjem til deg. Har man ikke råd til alt mulig så har man ikke råd.Anonymous poster hash: 5ee2a...9dc Det var da en positiv holdning Hehe, ja da, for all del, jeg kan godt sitte i måndedsvis og kjøpe meg en og en ting på europris jeg. Jeg klarer meg og overlever, det er ikke det som er problemet. Nå prøver jeg å være løsnings orientert og finne løsninger utifra slik situasjonen er nå da. Skal jeg vaske klær for hånd så må jeg nok først ta meg en tur på sykehuset og operere ryggen, eventuelt ligge på magen på gulvet å vaske det. Men med den holdningen så hadde jo ingen folk hadd noe som helst. Har man ikke råd så finner man løsninger tenker jeg vi sier Først av alt så er det fint at du har greid å komme ut av det forholdet:klemmer: Nå vet jeg ikke om du skal leie eller kjøpe, men noen leiligheter blir solgt og leid ut med hvitevarer.Har du fått undersøkt det? Ønsker deg lykke til Tusen takk! <3 Ja det var godt å komme seg ut av det! Jeg skal leie, og her som jeg bor nå så er det minimalt med leiligheter til leie, så man får ta det man får. Og nå har jeg vært heldig å endelig få tilslag på en plass, og den var umøblert. Så da må jeg bare skaffe meg ting da.... Men tusen takk <3 Legg ut annonse på finn.no. Er garantert noen som har ting å gi bort/selge billig. Går jo også an å ta seg en tur på ikea og kjøpe småtingene. Du får mye bestikk og annet kjøkkenutstyr billig der. Anonymous poster hash: dc520...95f Kan jeg legge ut en sånn anonse på finn da? Hmmmm.. Det kan jeg da virkelig undersøke nermere Takk for tipset! <3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Legg ut en annonse på torget på finn.no under gis bort. Og så skriver du, trenger hjelp, og hva du trenger og at det må leveres da du ikke har bil eller noen som kan hjelpe deg. Ser at noen gjør dette. Jeg hadde en dame som skulle hente en ting hos meg. Da hun kom så jeg at hun trengte mer, etter å ha snakket litt med henne, og spurte om hun ville ha andre ting og. Hun ble hoppende glad. Jeg har og vært hos folk som gir bort og fortalt at det er en enslig mor med et lite barn jeg hjelper som skal ha, og da fått bilen full med barneting!Anonymous poster hash: 5c830...980 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Da jeg ble skilt kjøpte jeg gafler til tre kroner stykket på Fretex. Og så ønsket jeg meg finere greier til jul. Det verste her er nok ikke en lampe (sjekk også Clas Ohlson) til kr 200, men hvitevarene. Du kan garantert få tak i både vaskemaskin og kjøleskap brukt. Det er bedre å ha noe "drit" som virker enn å ikke ha noe i det hele tatt. Også her er jul og bursdager kjempefine anledninger til å ønske seg større gaver/penger.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du burde se på hva du kaster bort pengene dine på. For når du er ufør så har du penger. Slutt å syt Anonymous poster hash: 77537...85c 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Kanskje du burde se på hva du kaster bort pengene dine på. For når du er ufør så har du penger. Slutt å syt Anonymous poster hash: 77537...85c Hjelpe meg, er det mulig å være litt høftlig med noen som er i en vanskelig situasjon? Jeg har vært der selv jeg, det er ikke noe stas.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Hjelpe meg, er det mulig å være litt høftlig med noen som er i en vanskelig situasjon? Jeg har vært der selv jeg, det er ikke noe stas. Lever på 1500kr etter alle regningene er betalt. Klarer meg fint jeg. Hun er UFØR, mer enn nok penger til å kjøpe det hun trenger da. Anonymous poster hash: 77537...85c 1
Kiarapus Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #20 Skrevet 1. februar 2015 Legg ut en annonse på torget på finn.no under gis bort. Og så skriver du, trenger hjelp, og hva du trenger og at det må leveres da du ikke har bil eller noen som kan hjelpe deg. Ser at noen gjør dette. Jeg hadde en dame som skulle hente en ting hos meg. Da hun kom så jeg at hun trengte mer, etter å ha snakket litt med henne, og spurte om hun ville ha andre ting og. Hun ble hoppende glad. Jeg har og vært hos folk som gir bort og fortalt at det er en enslig mor med et lite barn jeg hjelper som skal ha, og da fått bilen full med barneting!Anonymous poster hash: 5c830...980 Jøye meg!! :D Så godt å høre det er så snille mennesker som finnes der ute! <3 Gir håp om ett lys i enden av tunnelen! :D Tusen takk for at du delte <3 Da jeg ble skilt kjøpte jeg gafler til tre kroner stykket på Fretex. Og så ønsket jeg meg finere greier til jul. Det verste her er nok ikke en lampe (sjekk også Clas Ohlson) til kr 200, men hvitevarene. Du kan garantert få tak i både vaskemaskin og kjøleskap brukt. Det er bedre å ha noe "drit" som virker enn å ikke ha noe i det hele tatt. Også her er jul og bursdager kjempefine anledninger til å ønske seg større gaver/penger. Ja, du har nok helt rett i det, det er nok de store tingene som er det største problemet. Eller, jeg håper det ikke skal bli noe problem da, håper i det lengste iallefall hehe Jul og bursdag er ikke noe vits i å bruke som undskyldning til meg... Til jul nå fikk jeg 0 gaver, selv om alle jeg kjenner vet om min situasjon, og bursdagen jeg har om 14dager har jeg alt fått den ene gaven jeg kommer til å få Så ja... Det prøver jeg å ikke tenke på, hehehe... Kanskje du burde se på hva du kaster bort pengene dine på. For når du er ufør så har du penger. Slutt å syt Anonymous poster hash: 77537...85c Skal du ha fult regnskap, eller? Hjelpe meg, er det mulig å være litt høftlig med noen som er i en vanskelig situasjon? Jeg har vært der selv jeg, det er ikke noe stas. Pffff, bare noen som ikke har forståelse. Slike orker man ikke å bry seg om. Men takk for støtten <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå