Gå til innhold

Å få, opprettholde og styrke en relasjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir man kjent med folk?

Jeg synes det er lett å få litt kontakt og bli litt kjent med enkelte, men å opprettholde relasjonen og styrke den er ikke like enkelt..

Jeg er ganske beskjeden, spesielt når flere er samlet. På tomannshånd går praten litt lettere. Og med enkelte går det skikkelig fint.

Jeg er vant med at jeg og den jeg snakker med stiller hverandre litt spørsmål, vi svarer og spør tilbake. Og at vi noen ganger sier ting som faller oss inn, uten å bli spurt såklart.. Og at den andre da kommer med innspill.

Tidligere fokuserte jeg mye på hva jeg skulle si, og så sa jeg lite, svarte kort osv. Mens nå er jeg litt mer med i en samtale.

Virker som at jeg har møtt en som er litt sånn som jeg var før.

Følte meg som en avhører da jeg møtte han på kaffe en dag. Jeg er ikke en skravlebøtte, men spurte litt om hva han driver med når han ikke jobber f.eks. Da svarte han at han trener litt. Jeg spurte om han trener på senter, og hva han trener. Han svarte ja, og hva han trener. Jeg sa et eller annet ang. det. Så ble det stille en stund..

Han lurte ikke på hva jeg driver med om dagene.. Og da synes jeg det er litt teit å begynne å legge ut om yoga, maling osv.

Jeg spurte også litt om familien hans. Søsken, onkelbarn osv. Han spurte om jeg hadde søsken også, og så fortalte jeg selv om tantebarna, at de er mye på besøk osv. Så ble det litt stille igjen..

Jeg lot det gå lang tid før jeg sa noe igjen, så han kunne si noe. Men etter hvert bare smilte han, og sa at han ikke er så flink på sånn prat.. Jeg spurte om han snakker mer med folk han kjenner godt, men han er bare ganske stille uansett sa han. Hvordan bli kjent da?

Han vil møtes osv, virker oppmerksom, men samtalene går litt tregt.

Sklir litt tilbake til å tenke over hva jeg skal si osv. jeg også da.

Kanskje jeg går litt for mye innpå personlige temaer, men det er liksom begrenset hvor mye man kan snakke om film, musikk, reiser osv..

Og jeg merket jo at jeg fikk masse info da vi møttes, som jeg ikke husker alt av nå. Noe som vil si at jeg kanskje i for stor grad går inn for å bli kjent med han, heller enn å bare la det skje av seg selv.

Hva snakker dere om på de første møtene, hva med de neste?

Hvordan beholder man en relasjon, og forsterker den når den er opprettet?

Anonymous poster hash: 300e2...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...