Gå til innhold

Den nye naboen


Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Nå har jeg irritert meg en stund, men er litt redd for å lage det surt mellom meg og naboen om jeg sier i fra...

Den nye naboen over oss har virkelig grønne fingre. noe som resulterer i MYE vanning. Problemet er bare det at når han vanner så regelrett dynker han halve terrassen vår i samme slengen. Nå er det riktignok den terasssen vi bruker minst, men likevel. Jeg tørker gjerne tøy der ute, har bord og stoler der ute, og det blir jo ikke seende ut når blomstervannet "fosser" ned.

Lurer på om jeg på en vennlig måte skal si ifra til naboen, om hvordan det blir seende ut hos oss når han vanner. Det er jo ikke sikkert han er klar over hvor mye som renner ned til oss. Eller er dette bare å be om bråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør ikke være nødvendig og vanne såpass mye at det regelrett fosser ut av blomsterkassen (hva slags planter er det han har oppi der?) Og hvis det er nødvendig bør han skaffe ett vannbrett til å ha under kassen som han kan tømme etter vanning.

Si ifra på en pen måte så bør det gå bra hvis mannen er ett normalt menneske. Å få balkongen tilgriset av jordvann er jo ikke noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror han setter pris på om du sier i fra. Han blir sikkert lei seg om han får vite om du har gått lenge å irritert deg.

uff, sier du. møbler og klær blir våte, men du er sikkert ikke klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planter i kasser og potter trenger MASSE vann og når det er tørt renner vannet tvers i gjennom, men det er selvfølgelig ikke greit at det renner ned på naboen! Si fra på en pen måte og jeg er sikker på at h*n forstår. Finnes masse triks for å unngå problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg så hadde jeg blitt glad for at du sa ifra. ¨Så Ja jeg synes du bør si ifra (på en pen måte). Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Si fra på en pen måte. Har problemer med min egen nabo, men på motsatt måte - de skriker til meg hver gang jeg er ute fordi de tror jeg heller vann i hodet deres med vilje. Jeg søler aldri mer når jeg vanner, men et par ganger har jeg vært uheldig med et plastbord som samler vann - og når man flytter på det, renner det selvsagt noe ut. Men ikke mye, og som sagt to ganger i løpet av tre år.

Lov meg at du ikke er like bitchy som mine naboer - jeg orker ikke å være ute mer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

Jeg snakka med naboen i går. Fortalte han hvordan det var, at halve terrassen. samt eventuelle klær som henger ute, hagemøbler, for ikke å snakke om terassegulvet, ikke ser ut etter at han har vannet. (Sa dette selvfølgelig svært høflig og vennlig!!)

Han reagerte vel ok på det, tror jeg...

Men han virka ikke takknemmlig/glad for at jeg sa ifra. Han begynte å snakke om at det måtte da være like ille når det regnet??

Ehm..nei, sa jeg , for da har jeg for det første ikke klær ute, ei heller regner det brunt jordvann.

Jo, ja, han skulle se på det sa han. Han mente det måtte være en dreneringsfeil et sted. Ja, ja, så får jeg se hvordan det går da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hm, ja, vanskelig det der. Selv bor jeg i 4. etg, og er litt nervøs hver gang jeg vanner, lurer på om jeg søler på noen etc.. Men samtidig, så må jeg vel få lov å ha mine blomster der, og blomster trenger vann? Jeg er livredd for bråk fra naboene mine, men er glad hvis de sier fra sånn høflig og vennlig som du gjorde.. Det høres jo ikke bra ut med jordflekker på hvitvasken heller!!! Har han en sånn plankeveranda hvor ting lekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...