Lillie Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Dere som bruker proteinpulver, hvilken type bruker dere? Og hvor kjøper dere det? Syns det er så mye å velge i, og aner ikke om det er noen forskjell på merkene...
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Om du ikke er toppidrettsutøver er det bortkastet å bruke proteinpulver. Du får i deg nok med et godt kosthold Anonymous poster hash: 4b3f1...132 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Tror ikke det spiller så stor rolle hvilken type du kjøper. Norkost, proteinfabrikken.. Er bare å kjøpe noe.Anonymous poster hash: 6ccf2...a6b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Kjøpte en med jordbær på xxl.. Ubrukelig til noe annet enn å drikke det.. Skulle gjerne feks lagd milkshake av den. Lukter dritt, men helt grei å drikke med melk. Prøv deg frem. Anonymous poster hash: 75ffd...8df
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Jeg velger bare det som gir mest protein per (svensk) krone
Alvea Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har dårlig matlyst på morgenen og ender svært ofte opp med å ikke spise. Derfor bruker jeg nå proteinshake i stedet Har handlet disse: HealthSmart Foods, Inc., Chocolite Protein, Chocolate Supreme Naturade, Total Soy, Meal Replacement, Chocolate Har hørt at smakene skal være veldig gode! De er i alle falle billige i forhold til mye av det man får kjøpt her i landet.
FitnessIna Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 De beste er Myoprotein fra myrevolution, og nordkost sitt. 1
Caramela Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Liker veldig godt Fit & Smart Proteinpulveret til Charlotte Perrelli. Sjekk på gymgrossisten. Fått gode tilbakemeldinger Den med caffe latte smak er diggdiggdigg! Bruker å ta en etter trening for å dempe sulten frem til middag.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Jeg bruker et proteinpulver jeg naturlig nok ikke kan avsløre her. Da det ikke er godkjent av olympiatoppen fordi det inneholder steroider. Meget effektivt. Har økt persen min i benk fra 80 til 110 på 6 mnd. Anonymous poster hash: 54f40...fa2
Durinur Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Hvilket proteinpulver du velger spiller egentlig ingen stor rolle, men se etter et som gir så mye protein som mulig per 100g. Er like billig å kjøpe fra nettbutikker nå som det er på Nordbysenteret i Sverige, så jeg anbefaler deg enkelt nok å velge en nettside du stoler på og en smak du liker! Her har du en liten oversikt over noen av de billigste og lovlige alternativene: http://proteintilskudd.com/billigst-proteinpulver/
Snorkfrøken_ Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Jeg synes Chocolite Proteinpulver med sjokoladesmak er godt
Mona26 Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Jeg syns kun de med vanilje- og sjokoladesmak er ok. Resten er litt sånn klissete, ubetsøtt og smaker himla kunstig. Er ikke drit godt, men jeg lager iskaffe med proteinpulver. Usikker på effekt, men er på slanken så innbiller meg at om jeg tar en etter trening hjelper det meg å beholde mest mulig muskler.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Jeg bruker et proteinpulver jeg naturlig nok ikke kan avsløre her. Da det ikke er godkjent av olympiatoppen fordi det inneholder steroider. Meget effektivt. Har økt persen min i benk fra 80 til 110 på 6 mnd. Anonymous poster hash: 54f40...fa2 ja det er tross alt viktigere å løfte tungt istedenfor å ta vare på helsa. du har vel sølvskjede rundt halsen, tribal tattoo også? Anonymous poster hash: 1ee2f...648
Gjest MrsSmith Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 (endret) ja det er tross alt viktigere å løfte tungt istedenfor å ta vare på helsa. du har vel sølvskjede rundt halsen, tribal tattoo også? Anonymous poster hash: 1ee2f...648 Sletter det jeg skrev, da jeg ikke leste innlegget du siktet til noe særlig nøye. Ser nå at det ikke var tung styrke men protein med steroider det var siktet til.. Endret 2. februar 2015 av MrsSmith
Rights Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Har prøvd et hav av forskjellige proteinpulver. Det jeg liker best er gymgrossisten sitt 'Whey 80'. Får jo 4kg + en boks koffeintabletter + gratis frakt for 600kr. Og smaken er også veldig god, men det er viktig å blande shaken for så å la den stå noen timer (feks før man legger seg, så tar man den om morgenen. Det gjelder forøvrig alle proteinpulver). Jeg blander alltid med vann for det er ikke særlig godt om det blir for tykt. Kan anbefale pistasj / banan smaken! Endret 3. februar 2015 av Rights 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #16 Skrevet 3. februar 2015 Har prøvd et hav av forskjellige proteinpulver. Det jeg liker best er gymgrossisten sitt 'Whey 80'. Får jo 4kg + en boks koffeintabletter + gratis frakt for 600kr. Og smaken er også veldig god, men det er viktig å blande shaken for så å la den stå noen timer (feks før man legger seg, så tar man den om morgenen. Det gjelder forøvrig alle proteinpulver). Jeg blander alltid med vann for det er ikke særlig godt om det blir for tykt. Kan anbefale pistasj / banan smaken! Skjer det noe med smaken over natta? Og bør man lage den dagen før også hvis man blander med melk? Visste ikke dette...Anonymous poster hash: 71b2b...ae2 1
Rights Skrevet 3. februar 2015 #17 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Skjer det noe med smaken over natta? Og bør man lage den dagen før også hvis man blander med melk? Visste ikke dette...Anonymous poster hash: 71b2b...ae2 Det er bare å prøve selv: Drikk en shake med vann rett i fra springen, så prøver du en som har stått noen timer (eller over natten). Natt og dag forskjell Det har vel noe med at det blander seg mere ut når det får stått litt, i tillegg til at det blir kaldere. Vil tro det samme gjelder for melk. Og kulde prinsippet gjelder også for melk/cola - Jo kaldere, jo BEDRE. Springvann blir ikke så kaldt. Edit: Kan også nevne at jeg liker å blande shakene mine med minst mulig vann, slik at jeg får det raskt ned. La oss si jeg bruker en scoop (20-25g proteiner per scoop) med ca. 2dl vann, om ikke mindre. Da er det 2 ting som er viktig: Konsistensen & (etter)smaken (Og at shaken står noen timer i kjøleskapet er et MUST). F.eks har jeg hatt Whey 100 som er et bedre og dyrere proteinpulver. Jeg blandet det på samme måten som jeg blander Whey 80, men resultatet ble en eneste stor smørje som minte mest om grøt. Er ikke interessert å blande med 4-5dl for å få i meg "litt bedre proteiner", når jeg kan blande med 2dl og få i meg samme mengden (med bedre konsistens/ettersmak). Vil ha skiten raskt ned, ha en god ettersmak, og være ferdig med det. Når det er sagt så er det ingenting som erstatter et godt kosthold. Men jeg har ikke matlyst om morgenen, og en proteinshake er ikke så dumt å sluke da, slik at jeg holder ut til lunch. I tillegg kan jeg bruke proteinpulveret til å gå opp i vekt om jeg skulle ønsket det. Endret 3. februar 2015 av Rights
retrej Skrevet 1. desember 2019 #18 Skrevet 1. desember 2019 Tja, selv bruker jeg MyoProtein og 100% whey fra Proteinfabrikken. Kan jo sjekke ut her!
bodyhack_petter Skrevet 1. desember 2019 #19 Skrevet 1. desember 2019 På 1.2.2015 den 12.20, Lillie skrev: Dere som bruker proteinpulver, hvilken type bruker dere? Og hvor kjøper dere det? Syns det er så mye å velge i, og aner ikke om det er noen forskjell på merkene... Hva tenkte du å bruke det til? Det er både sant og usant at det ikke er stor forskjell på proteinpulver. På en måte kan du si det - de fleste vil neppe merke forskjell, så på den måten er det sant. Men det betyr ikke at det faktisk ikke har noen betydning hva du velger. Det meste på markedet er whey/myse. I tillegg til dette har du også casein, og eggeprotein (ganske sjeldent). Så er det en del pulver som er en blanding av disse i et eller annet forhold. Uansett, hva du velger bør du går for et pulver som er så rent som mulig - dvs isolate (ikke konsentrat). Disse er generelt dyrere, men renere (mer protein per 100g). Se på det som indrefilet vs kotelett. Lang historie kort. Skal du kun bruke det i forbindelse med trening, er det nok whey isolate du bør går for. Det passer veldig fint pga hurtig opptak å innta rett før eller rett etter trening. Skal du også bruke det som mellommåltider etc ville jeg enten gått for en kombinasjon av whey og casein, eller rent casein. Det holder deg mettere lengre og gir deg en strøm av proteiner over noen timer etter inntak. Eventuelt, så kan du være litt utradisjonell og gå for plant based og kjøre en blanding av erte- og risprotein. Da får du et proteinpulver som scorer tilnærmet like bra som de animalske samtidig som man skaffer seg god samvittighet uten de store ofrene. Det finnes nok av veganske pulver som smaker godt, og likeså animalske som smaker dritt. Så dette er et fint sted å starte om man ønsker å redusere inntaket av animalske produker.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #20 Skrevet 1. desember 2019 Whey-80, kjøper på GymGrossisten. Smaker veldig godt, kan anbefale jordbær og double rich chocolate!! Hjelper skikkelig med å nå proteinmålet noen dager, ca 28 gram protein i shaken! Anonymkode: 333fc...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå