søndag Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har jobbet som førskolelærer i 20 år og har trivdes veldig godt med det. Det siste året har jeg kjent på ønske om å jobbe andre steder enn i barnehage. Jeg har noe etterutdanning innen sosialt arbeid og har veiledet studenter i praksis i mange år. Noen andre førskolelærere/barnehagelærere som har byttet jobb eller har tips til hva jeg kan søke på. Økonomisk sett har jeg ikke mulighet til lang etterutdanning eller omskolering nå.
absinthia Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Dersom du tar ppu, kan du undervise i helse og sosialfag på videregående skole, i fagene som har med barne og ungdomsarbeid. Noen steder kan du ta dette på kveldstid, nettbasert og mange steder kan du ta dette samlingsbasert. Endret 1. februar 2015 av absinthia
Sitronmelis Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Samme her, bare at jeg er nyutdannet førskolelærer, men jeg ønsker å gå videre på skole for å jobbe på barneskolen. Men jeg kan ikke finne noen som helst utdanning for det? Spesielt ikke i Trondheim området. Eneste jeg kan finne er NKS nettstudier hvor de har GLSM for førskolelærere. Men det koster jo svimlende mye penger.. Har sittet å tittet på Samordna Opptak nå men der er det ikke noe videreutdanning? Hvordan søker man i så fall på videreutdanning om man finner noe relevant? Ser det er årsstudier på sånnt som kroppsøving, samfunnsfag, musikk, kunst og håndtverk osv, og at man kan jobbe på barneskolen med de fagene. Men man får vel ikke full stilling? Og da tar det jo mange år å bli ferdig hvis man skal ta et år med kroppsøving, et år med samfunnsfag osv.. Syns det er utrolig vanskelig å finne videreutdanninger for førskolelærere, lite info om det osv..
absinthia Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Ok, her er forskjellige typer ppu for folk med yrkesutdanning, folk med bachelor mm https://utdanning.no/studiebeskrivelse/praktisk-pedagogisk_utdanning_ppu
søndag Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2015 Ok, her er forskjellige typer ppu for folk med yrkesutdanning, folk med bachelor mm https://utdanning.no/studiebeskrivelse/praktisk-pedagogisk_utdanning_ppu
søndag Skrevet 1. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2015 Takk for hjelpen. Dette skal jeg se nærmere på.
Sitronmelis Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Ok, her er forskjellige typer ppu for folk med yrkesutdanning, folk med bachelor mm https://utdanning.no/studiebeskrivelse/praktisk-pedagogisk_utdanning_ppu Finnes det noe for oss som vil jobbe 1-4 klasse også?
absinthia Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Finnes det noe for oss som vil jobbe 1-4 klasse også? Jeg lurer faktisk på om du må ta noen grunnfag i steden for gslm om du ikke skal ta det på nks. Hørte snakk om at det skulle bli slutt på gslm i de ordinære høgskolene for noen år siden og det ser i grunn ut til at det har blitt det.
Sitronmelis Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Jeg lurer faktisk på om du må ta noen grunnfag i steden for gslm om du ikke skal ta det på nks. Hørte snakk om at det skulle bli slutt på gslm i de ordinære høgskolene for noen år siden og det ser i grunn ut til at det har blitt det. Huff, så vanskelig det har blitt da *sukk* Endret 1. februar 2015 av Sitronmelis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå