Gå til innhold

Pomeranian

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å skaffe meg en Pomeranian. Lest mye om rasen, står at den trenger lite mosjon. Men hva betyr det? 10 min, 20min, 30min- tur tre ganger daglig?

Noen som har pomeranian? Er interessert i at den skal kunne være med på skogsturer også, klarer den det?

Anonymous poster hash: 8a280...919
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle hinder trenger minst tre er turer om dagen, hvorav en av de er på en time eller mer. Noen hunder trenger mer, andre kan klare seg med mindre, men det er det du må ta utgangspunkt i. Denne type hunder har en tendens til å bli veldig glefsete og biter mye, men det er rett og slett på grunn av dårlige eiere som ikke behandler dem som hunder og ikke gir den mosjonen den trenger.

Den klarer garantert en lang skogstur hvis den blir vant til å få mye mosjon. Jeg har selv en liten, kortbeinet hund, og det er ikke noe problem å gå langt med henne. Går vi på underlag som hun ikke er vant med hender det at jeg må bære henne det siste stykket, men det er bare om vi har vært ute i mange timer.

Anonymous poster hash: 65dd5...57d

Skrevet

Disse hundene er ofte undervurdert, de trenger en god del mosjon for ikke å bli (som AB over her sa) glefsete.

Hvis de blir vandt med lange turer, klarer de helt fint å gå en lang tur i skogen :)

Anonymous poster hash: f889a...93a

Skrevet

Har en nabo som har pomme. Den er med på en times joggetur hver dag, den er så søt der den tripper etter :P

Men som de sier over, mange glemmer det er HUNDER siden de er så små og de blir uoppdragne, glefsete og gneldrete om de havner hos uerfarne hundeeiere. De krever mye mental stimulans og du må være veldig konsekvent.

Anonymous poster hash: 28b4c...de2
Skrevet

Jeg har en pomeranian på 5 år. Han luftes 5 min morgen, går tur på alt fra 20 min til 2 timer etter jobb og luftes igjen på kvelden i 5 min. Han MÅ ha en tur på 20-30 min rundt middagstid ellers gneldrer han som en gal. Han kan gå timesvis på tur, størrelsen hindrer ikke han. Personlig ville jeg ikke valgt denne rasen igjen da de ikke er barnevennlig i det hele tatt, min gneldrer på andre hunder, folk, barn, biler osv. Han gneldrer hvis noen går i nærheten av huset (går 1000 folk forbi på tur hver dag). Han er agressiv. Mye er sikkert min feil, men jeg vil foretrekke en roligere rase som ikke er så agressiv og hissig neste gang. Og som er barnevennlig.

Uansett så er han utrolig nydelig og grei å ha med å gjøre hvis du er voksen og rolig med han. Og hvis han får turen sin hver dag.

Anonymous poster hash: 7c0ab...e17

Skrevet

Hunden din bør få en times mosjon hver dag, bare fordi den er liten så betyr ikke det at den tar seg til takke med 20 min spaserstur.

Anonymous poster hash: 85e8b...286
Skrevet

Kjenner pommeranien som går turer på flere timer uten problem - faktisk foretrekker de å være med på alt som skjer og få lange turer. De liker ikke å kjede seg hjemme og leke pen sofapute. De er skikkelig hunder.

Men der er kjempefine om de blir behandlet som hunder.

De fleste (alle) må ha en god del tannstell hos veterinær. Som regel må alle melketenner trekkes.

Anonymous poster hash: 413da...6ad
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei! Jeg vurderer å skaffe meg en Pomeranian. Lest mye om rasen, står at den trenger lite mosjon. Men hva betyr det? 10 min, 20min, 30min- tur tre ganger daglig? Noen som har pomeranian? Er interessert i at den skal kunne være med på skogsturer også, klarer den det? Anonymous poster hash: 8a280...919

Hvor i all verden har du lest at pomeranier trenger lite mosjon??????? Send meg gjerne link til det aktuelle nettstedet du har lest det, evt. navngi bøker. En pomeranian krever like mye mosjon som en stor hund, mine kan gå milevis i skiløypene, timesvis i skogen og gjerne jogge sammen med meg, løper ved siden av på sykkelturer osv. Pomeranier er små ADHD hunder, de trenger masse mosjon, får de ikke utløp for det energinivået de har, vil dette utarte seg negativt i forhold til deres atferdsmønster.

selv har jeg drevet med pomeranier i mange år og eier i dag tre stykker. Send meg gjerne PM om du skulle lure på noe.

Endret av Earth
Skrevet

Har en pomeranian og han er verdens enkleste hund. Han er fornøyd med en liten runde i nabolaget, samtidig som han liker lange turer i skog og mark.

Han elsker alle andre dyr, barn og mennesker generelt. Han går overens med alle slags dyr, finnes ikke jaktinstinkt i han og han bjeffer sjeldent.

Han går i føttene på meg hele dagen og stikker aldri av.

Han er herlig!

Anonymous poster hash: 23e88...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...