Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke kalkulator som har med egenkapital. Er det noen som vet omtrent hvor mye man får låne når man har inntekt på 500.000, egenkapital på ca 500.000 og lån på 400.000 + studielån?

Anonymous poster hash: c0e93...b7c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg finner ikke kalkulator som har med egenkapital. Er det noen som vet omtrent hvor mye man får låne når man har inntekt på 500.000, egenkapital på ca 500.000 og lån på 400.000 + studielån?

Standard er at man kan låne 3 ganger inntekten din:)

Anonymous poster hash: 55d4e...b17

Skrevet

Hvor myeEK du har vil ikke ha noe å si for hvor mye lån du kan få. Det vil være avhengig av inntekt og de lån du har fra før . F.eks vil et forbrukslån på 400' gi mindre i lån enn et studielån på samme sum.

Anonymous poster hash: 40d2e...2d3

Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Hva slags lån har du? Du har studielån OG?

Endret av Phoenix
Skrevet

Hva slags lån har du? Du har studielån OG?

Jeg har studielån på ca 300.000 og vanlig lån på 400.000. Sistnevnte er på halvdelen av et hus som jeg bor i, og ca 40.000 av dem igjen er på bilen min. Bør kanskje betale ned bilen.

Greia er at jeg har arvet ca 500.000 som jeg vurderer å investere i en leilighet. For tiden bruker jeg veldig mye tid på å pendle og det er slitsomt. Tenkte kanskje å kjøpe en treroms hvor jeg kan bruke det ene rommet som pendlerhybel og leie ut det andre rommet. Høres det dumt ut?

Skrevet

Jeg har studielån på ca 300.000 og vanlig lån på 400.000. Sistnevnte er på halvdelen av et hus som jeg bor i, og ca 40.000 av dem igjen er på bilen min. Bør kanskje betale ned bilen.

Greia er at jeg har arvet ca 500.000 som jeg vurderer å investere i en leilighet. For tiden bruker jeg veldig mye tid på å pendle og det er slitsomt. Tenkte kanskje å kjøpe en treroms hvor jeg kan bruke det ene rommet som pendlerhybel og leie ut det andre rommet. Høres det dumt ut?

Høres ikke dumt ut.

For å finne u et estimat for hvor mye du kan låne, tar du å finne ut hva du får på lønnen din 3*gangen er fin å bruke. Så legger du på de 500000 og ser hva totalsummen blir.

Anonymous poster hash: a5f4a...05f

Skrevet

Høres ikke dumt ut. For å finne u et estimat for hvor mye du kan låne, tar du å finne ut hva du får på lønnen din 3*gangen er fin å bruke. Så legger du på de 500000 og ser hva totalsummen blir. Anonymous poster hash: a5f4a...05f

Tusen takk! :)

Jeg ville gjerne hatt med samboer på leilighetkjøpet, men han sitter igjen med mye mer lån på huskjøpet enn jeg gjør, jeg har betalt ned mye mer av min del. Og hvis jeg lar pengene stå på konto er jeg redd jeg kommer til å bruke dem opp. Kunne sikkert betalt ned lån og studielån, men ser ingen grunn til å bli fri for lån så lenge han ikke er det. Er 32 år og kan bruke litt tid på å betale litt lån fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...