AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Jeg er ei jente på 20 år, 160 cm og 48 kg, som ønsker å gå opp litt i vekt. Jeg har alltid vært ei aktiv jente, trener mye, og har brukt å spise det jeg vil, når jeg vil. I det siste har jeg prøvd å bevisst spise mer enn jeg til vanlig gjør, og trent som normalt. Likevel greier jeg ikke å gå opp i vekt... Hvis jeg er "flink" en dag, og spiser mye mat, slik at jeg kjenner meg skikkelig mett, og tenker at jeg sikkert går opp vertfall noen hundre gram, så veier jeg det samme, om ikke mindre, når jeg veier meg f.eks. neste dag. Skal det virkelig være så vanskelig å gå opp noen kilo? Anonymous poster hash: f49bc...e40
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Du er bare ungdyret enda, alderstillegget kommer etterhvert.Anonymous poster hash: 15d78...1ef
Gjest Runforit Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Kjør på med kaloritett mat så slipper du å sprenge deg selv på store porsjoner som mest sannsynlig har mer volum enn kalorier. Spis et par hundre gram nøtter om dagen så har du lett 1200 kcal ekstra hver dag uten at du fyller opp magen noe særlig. Da vil du gå opp enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Jeg er ei jente på 20 år, 160 cm og 48 kg, som ønsker å gå opp litt i vekt. Jeg har alltid vært ei aktiv jente, trener mye, og har brukt å spise det jeg vil, når jeg vil. I det siste har jeg prøvd å bevisst spise mer enn jeg til vanlig gjør, og trent som normalt. Likevel greier jeg ikke å gå opp i vekt... Hvis jeg er "flink" en dag, og spiser mye mat, slik at jeg kjenner meg skikkelig mett, og tenker at jeg sikkert går opp vertfall noen hundre gram, så veier jeg det samme, om ikke mindre, når jeg veier meg f.eks. neste dag.Skal det virkelig være så vanskelig å gå opp noen kilo? Anonymous poster hash: f49bc...e40 Det er ikke mengden mat, men mengden kalorier i den som får deg til å gå opp i vekt. Du kan fint (som jeg forteller alle slankere, men som de sjelden vil høre på) spise deg stappmett og gå ned i vekt. Det du må gjøre er det motsatte av slanking. Spise kaloririkt. Men fortsatt sunt. Å stappe i seg pølse i brød er ikke konstruktivt. Eksempler på takknemlig mat: -smoothie og juice. Bytt ut mye av vannet ditt med melk, smoothie og juice (gjerne av grønnsaker, altså). -bytt ut skummetmelk med lettmelk eller til og med helmelk. Og lettmargarin med smør. Bytt ut alt av lettprodukter med helvarianten. Du blir like mett, men får inn flere kalorier. -putt litt ekstra smør på skiva og litt ekstra (sunn) olje i maten. Putt en spiseskje nøttesmør (eller kokosolje) i milkshaken/smoothien din. Masse sunne kalorier. -som sagt over her er nøtter en ok sak med masse kalorier. Samme med mørk sjokolade. Gjennta over 2-8 mnd og ikke forvent resultater før etter 1-2 mnd. Du ser ikke vektoppgang på en dag. Men: vær klar over at noen mennesker rett og slett ikke legger på seg i din alder. Flesteparten av dem er menn, men noen er også kvinner. Det er en tilstand (mener den har et navn) som gjør at kroppen forbrenner det du putter inn og ikke er i stand til å legge på seg før du når noenogtredve, når hormonene stabiliserer seg. Den er genetisk og dermed arvelig (og før folk tenker at det er praktisk: en er ofte på den magre siden av "modelltynn" og ville gjerne hatt litt mer padding) og den får du ikke gjort så mye med.Anonymous poster hash: bde88...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå