Gå til innhold

meny

Gjest Kajsa-krabat

Anbefalte innlegg

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Hva best/består deres meny av??

Har ønske om å gifte oss på høsten...Noen forslag til meny? Vi er veldig glade i frukt begge to, og tenkte i allefall at desserten skal være noe med frukt.. Ellers, hvordan kombinere forretten med middagen? Vet om noen som hadde skinke til forrett og fisk til middag...jeg mener det krasjer litt.?.. Er suppe til forrett gått helt av "moten"??

Ellers, hvilken mat er det "sesong" for på høsten...er liksom litt tom for ideer selv akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøtt til forett og fisk til hovedrett blir helt riktig det..... Eller omvendt hvis du vil ( mest vanlig)

Suppe på høsten er en god forett , synes nå jeg...Hva med en kremet skogsopp suppe med røket elgkjøtt i?

Høsten er også sesong for frukt og bær, så det skal du ikke være redd for å bruke....

Ellers er det jo vilt, lam etc som blir den store sesong varen sammen med skalldyr....

Hummersalat, lamme sadel og rips sorbet?

Innbakt skalldyr suppe, reinsdyrfilet og karamell kurver med friske bær og frukter?

Kjempe masse å velge i denne årstiden..... :P

Skrevet

Hm... Selv liker jeg best buffet eller koldtbord, med tilpassing til eventuelle matallergikere/de med matintoleranse/vegetarianere.

Skrevet

Det jeg forbinder med høst er frukter som eple, plommer og pærer, bær, vilt og sopp. Mat som sier at vinteren snart kommer, som kremede supper, hovedretter med kjøtt og rotgrønnsaker.

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg et koldtbord. Det er litt mere uformellt, og alle kan finne noe de liker. I tillegg er det som lunacia sier bra hvis en har invitert gjester med allergier eller som er vegetarianere. :wink:

Skrevet

For oss var det ikke akutellt med koldtbord.

Gifter oss 30 oktober, og har følgende meny:

Forrett

Røket laks på urtetoast

m/ eggerøre

Hovedrett

(Serveres 2 ganger)

Reinsdyrplomme med fløtesaus

Grønnsaker og timiampoteter

Dessert

Creem Brulee

Jordbær og krem

Syntes du gjør et lurt valg om du velger en suppe til forrett :-)

Skrevet

Bra ikke jeg skal i ditt bryllup, da, Lullu. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...