Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #1 Skrevet 8. august 2004 Flau over norsk ungdom En del norsk ungdom tror de er fritatt fra normal folkeskikk i Syden fordi de har mange penger, mener reisedirektør. Og dette gjelder ikke nordmenn generelt, uavhengig av alder? Norske ungdom han er flau over drar gjerne til steder som Ibiza og andre partysteder, og det er jo nettopp den lokale partikulturen de går rett inn i.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. august 2004 #2 Skrevet 8. august 2004 *riste på hodet* Ungdommen i dag, vet de. Alt var så meget bedre under krigen.
Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #3 Skrevet 8. august 2004 *riste på hodet* Ungdommen i dag, vet de. Alt var så meget bedre under krigen. Eller på Platons tid (hadde ikke han et slikt sitat da?).
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. august 2004 #4 Skrevet 8. august 2004 Jo, han var vel den første som skrev det ned, tror jeg. Poenget er vel at det alltid har vært sånn. Adam og Eva må ha vært eksemplariske mennesker.
Leo Skrevet 8. august 2004 #5 Skrevet 8. august 2004 Sikkert sant... Man reiser jo til Ibiza etc. for å oppleve kultur... Lokalbefolkningen er sikkert kjempeskuffet og sjokkert... Ingen der som lever av galskapen... Dessuten er det jo bare nordmenn og svensker som drikker seg fulle...
Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #6 Skrevet 8. august 2004 Sikkert sant... Man reiser jo til Ibiza etc. for å oppleve kultur... Lokalbefolkningen er sikkert kjempeskuffet og sjokkert... Ingen der som lever av galskapen... Dessuten er det jo bare nordmenn og svensker som drikker seg fulle... Hørt rykter om det jeg og. Engelske familier spesielt er særs plaget av all bråket fra skandinaviske ungdomsgjenger på Ibiza.
Leo Skrevet 8. august 2004 #7 Skrevet 8. august 2004 Tror jeg på! Har aldri sett engelske familier som henger opp "Union Jack" samt klubbflagget på balkongen først de ankommer og deretter drikker GT til frokost i ukesvis... (Han reisedirektøren burde ha tatt seg en titt på nyrike russere på superekslusivt hotell ved Middelhavet... Minimal badbukse, slippers & et melkeglass vodka er jo et helt greit antrekk på bankett... DA snakker vi om å tro at penger er alt...)
Gjest pace Skrevet 8. august 2004 #8 Skrevet 8. august 2004 Eller på Platons tid (hadde ikke han et slikt sitat da?). De unge i dag har ufyrslige manerer, ignorerer autoriteter, og har ikke noe respekt for de eldre. - Sokrates
Gjest Lea Skrevet 8. august 2004 #9 Skrevet 8. august 2004 Hørt rykter om det jeg og. Engelske familier spesielt er særs plaget av all bråket fra skandinaviske ungdomsgjenger på Ibiza. Hmm.. da jeg var på Ibiza var det faktisk engelskmenn som var fullest, bråkte mest og sloss i hytt og pine. Skandinaver ble knapt lagt merke til. Men dette gjelder, så vidt jeg vet, særlig på Ibiza. En engelskmann jeg snakket med sa at dette var ungdommer som til vanlig gikk på fine skoler, men i sommerferien dro de til Ibiza og var konstant fulle/beruset i 2 uker (eller mer). En liten avsporing. Men norsk ungdom oppfører seg faktisk ikke så aller verst på Ibiza.
Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #10 Skrevet 8. august 2004 En liten avsporing. Men norsk ungdom oppfører seg faktisk ikke så aller verst på Ibiza. Jeg vet.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #11 Skrevet 8. august 2004 For 100 år siden sa de: Ungdommen hr aldri vert så vill og vanskelig før nå... Ja, og på Kg er det side opp og side ned hva vi mener om fremmedkulturelle som er så heldig å få være i Norge. De er ikke/gjør ikke som oss. Tror vi bare skal holde kjeft.
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2004 #12 Skrevet 8. august 2004 Sikkert sant... Man reiser jo til Ibiza etc. for å oppleve kultur... Lokalbefolkningen er sikkert kjempeskuffet og sjokkert... Ingen der som lever av galskapen... Dessuten er det jo bare nordmenn og svensker som drikker seg fulle... ????? Har du sett den britiske serien om Ibiza? Det er slettes ikke bare nordmenn og svensker som drikker seg fulle. Jeg har da vært i syden og sett både irer, tyskere mfl. Når det er sagt er jeg helt enig i at mange av disse (deriblant nordmenn) oppfører seg motbydelig.
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2004 #13 Skrevet 8. august 2004 Uuups, så nå at Leos innlegg kanskej var en smule ironisk
Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #14 Skrevet 8. august 2004 ????? Har du sett den britiske serien om Ibiza? Det er slettes ikke bare nordmenn og svensker som drikker seg fulle. Jeg har da vært i syden og sett både irer, tyskere mfl. Når det er sagt er jeg helt enig i at mange av disse (deriblant nordmenn) oppfører seg motbydelig. Ironi, Poirot, ironi...
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2004 #15 Skrevet 8. august 2004 Ironi, Poirot, ironi... Sjekk neste innlegg...
Gjest TomKrus Skrevet 8. august 2004 #16 Skrevet 8. august 2004 Sjekk neste innlegg... Så det. Vi er visst begge litt trege i dag, på hver vår måte...
Gjest Esther Skrevet 9. august 2004 #17 Skrevet 9. august 2004 Det skrives som om dette er et nytt fenomen - fakta er at det var akkurat like tilstander da jeg var på Mallorca på begynnelsen av 80-tallet. Den gutten og jenten som var de første til å hoppe nakne uti bassenget vant en flaske champagne. På diskoteker arrangerte de "leker" som kun var vinklet mot sex ... premien var nesten uten unntak alkohol. Alle som har vært på Club 33 kan skrive under på det ...
Gjest Hillary.. Skrevet 9. august 2004 #18 Skrevet 9. august 2004 Eller på Platons tid (hadde ikke han et slikt sitat da?). Det var en av punktene Staten anklaget Sokrates for: At han skulle bederve ungdommen. Sokrates oppfordret folk til å tenke selv, for å si det litt enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå