Gå til innhold

sommerblomstene


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Var tidlig ute i år, men som dere vet ble det jo ikke sommer de fleste plasser før i slutten av juli.

Det sto stille og var redd de skulle død. vokste ikke noe.

En døde. Plukka av alt vissent og nå er den den fineste.

nå har jeg gjødslet og vannet og nå gror det som bare det.

Hvordan er det med dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er superinteressert i den slags og de fleste av mine planter er egenhendig sådd inne i slutten av februar. Erteblomstene mine begynte imidlertid først å blomstre i midten av juli og det er nesten en måned senere enn i fjor. Ipomoeaen (Tropisk/subtropisk klatreplante) har mistrivdes noe forferdelig i sommer og det er først nå den vokser og trives ute!

Sumpgresset mitt (Ja, har dam på balkongen :P ) har også "eksplodert" de siste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Litt på siden, men i iveren før 2vinteren" satte inn på nytt igjen kjøpte jeg masse planter.

to av de står i ganske store krukker. nede er de tette "tuer" Det kom ikke blomster før sent pga av kulda. Men det kommer opp lange tynne stilker uten blader.

Blomstene er blå med gult inni. Ser ut som små blå prestekrager.

De ble voldsom flotte da sommeren endeligkom

Det jeg lurer på om det er en staude som kan komme igjen neste år?

Aner jo ikke navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo umulig å si ut fra beskrivelene, men så lenge de står i krukke ute, kan du nesten glemme å overvintre det der uansett hva det er. I en krukke bunnfryser jorden og det er svært få planter som overlever å få alle røtter frosset i lang tid. Arktiske planter er selvfølgelig unntaket, men de trives til gjengjeld svært dårlig på dager som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blomkarsen min blpmstret først for 14 dager siden, men de bare spretter ut enormt nå.

jeg fjusker litt. Gødsler hver dag. alle er kjempestore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomkarsen min også blomstret sent (3 uker senere enn i gfjor), men i motsetning til "ryktet" trenger blomkarse en hel del gjødsel for å bli fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...