Gå til innhold

spise opp treningskaloriene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør meg litt i hodet her av alt det jeg leser. Skal ned 15 kg i første omgang. (helst 20, men er veldig fornøyd med 15) og har da satt 15 kg som mål med å gå ned 1 kg i uken. Trener lett pga en skade så det varierer mellom 150-300 kalorier på en treningsøkt og noe styrke.
I følge appen lifesum skal jeg holde meg til a 1300 kalorier for og greie dette. Skal jeg da spise opp treningskaloriene di dagene jeg trener eller la det være? har hørt begge deler nemlig....
Føler meg jo ikke noe ekstra sulten di dagene heller.

Anonymous poster hash: 7ae76...def
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg klør meg litt i hodet her av alt det jeg leser. Skal ned 15 kg i første omgang. (helst 20, men er veldig fornøyd med 15) og har da satt 15 kg som mål med å gå ned 1 kg i uken. Trener lett pga en skade så det varierer mellom 150-300 kalorier på en treningsøkt og noe styrke.I følge appen lifesum skal jeg holde meg til a 1300 kalorier for og greie dette. Skal jeg da spise opp treningskaloriene di dagene jeg trener eller la det være? har hørt begge deler nemlig....Føler meg jo ikke noe ekstra sulten di dagene heller. Anonymous poster hash: 7ae76...def

Ja du skal spise ekstra. De kaloriene du er tildelt gjør at du går ned uansett. Så om du trener bort 500 kcal så mål du spise dem inn igjen så ikke underskuddet blir for stort. Blir det for stort så tærer du ned muskler, bryter ned kroppen og etterhvert vil du bli slapp, miste overskudd og energi og mest sannsynlig gå på en kjempesmell.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Men synes 1300 kalorier daglig høres litt lite ut, stemmer dette ? Riktig nok sliter jeg gjerne med å komme opp i 1300 kalorier daglig og må spise mer for og oppnå det. Men leser om alle som synes dette er veldig lite...

Anonymous poster hash: 7ae76...def
Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar. Men synes 1300 kalorier daglig høres litt lite ut, stemmer dette ? Riktig nok sliter jeg gjerne med å komme opp i 1300 kalorier daglig og må spise mer for og oppnå det. Men leser om alle som synes dette er veldig lite... Anonymous poster hash: 7ae76...def

Jeg synes det er for lite. Jeg vil ikke anbefale deg å ligge under 1500 kcal per dag+mer på treningsdager. Selv om du ikke føler deg sulten så betyr ikke det at kroppen for nok mat. Jeg har dårlig appetitt. Men spiser jeg ikke nok kcal så blir jeg seende mager og syk ut. Derfor passer jeg på at jeg alltid får i meg nok kcal.

Om du synes det er vanskelig med med større porsjoner så kjør på med mer kaloritett mat. Fett er perfekt for å øke inntaket uten at man sprenger magesekken.

Om du innarbeider gode vaner med nok og rett mat kombinert med trening så er det også mye større sjanse for at du klarer å opprettholde livsstilen resten av livet. Da vil du få en sterk, frisk og fit kropp som du har resten av livet.

Med for lite mat så vil du etterhvert gå på en smell selv om det ikke føles sånn nå og da er sjansen stor for at du faller tilbake til gamle vaner og gjerne legger å deg mer enn i utgangspunktet fordi du blir desperat etter mer mat, overskudd og energi. Da er det lettere å ty til dårlig mat.

Skrevet

Jeg gikk for den gyldne middelvei (dvs. jeg gjør det for så vidt enda) og spiste noen av treningskaloriene, men ikke alle. Tenkte som så at det er greit å gå litt under slik at jeg har litt å gå på til sporadiske utskeielser (jobbmiddager, julebord og andre sammenkomster der det fort kan bli noen ekstra kalorier). Har vel stort sett latt ca. 200 treningskalorier være i fred og spist opp resten.

• Liker 1
Skrevet

Treningskaloriene er det eneste som gir meg underskudd i løpet av uken, så nei, de spiser jeg ikke opp.

Anonymous poster hash: 3dfc2...284
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...