Stjerne Skrevet 8. august 2004 #1 Skrevet 8. august 2004 Hei. Har en pc koblet til ruteren med kabel. På denne fungerer alt. Har en annen pc koblet til trådløst, og på denne fungerer bare nettsider som slutter på .no. Jeg har nå koblet min bærbare pc på det trådløse nettet, og der fungerer også alt som det skal. Vet noen hva som gjør at den stasjonære pc'en ikke slipper igjennom alle nettsider? Stjerne :-)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 8. august 2004 #2 Skrevet 8. august 2004 Hmm..hørtes merkelig ut. Har aldri hørt om dette tilfelle, hvor feil på klientsiden gjør at du ikke får sett utenlandske sider. Har du prøve f.eks å pinge www.nbc.com?
Stjerne Skrevet 8. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2004 Jeg får kontakt når jeg pinger. Både utenlandske og norske sider. Likevel får jeg "siden kan ikke vises" når jeg forsøker å hente den. Jeg skjønner ikke hva dette kan komme av?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 8. august 2004 #4 Skrevet 8. august 2004 Hvis du skriver inn denne ip-adressen i nettleseren din (ikke http eller noen ting foran). 63.241.60.70 Får du da opp nbc.com sin side? Edit: Tenkte litt feil, men du kan jo prøve det jeg sa for ordens skyld. Tenkte kanskje det var noe med DNS (det som oversetter ip-adresser til www.vg.no f.eks), men da skulle du ikke ha kunnet pinge heller. Ny Edit: Har du software-brannmur på PCen, prøv i så fall og slå den av og se hva som skjer.
Stjerne Skrevet 8. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2004 Hvis du skriver inn denne ip-adressen i nettleseren din (ikke http eller noen ting foran). 63.241.60.70 Får du da opp nbc.com sin side? Edit: Tenkte litt feil, men du kan jo prøve det jeg sa for ordens skyld. Tenkte kanskje det var noe med DNS (det som oversetter ip-adresser til www.vg.no f.eks), men da skulle du ikke ha kunnet pinge heller. Nei, jeg får fortsatt bare "siden kan ikke vises". Ny Edit: Har du software-brannmur på PCen, prøv i så fall og slå den av og se hva som skjer. Dette er windows 98, og jeg finner ingen brannmur. Skal det være en tror du?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 8. august 2004 #6 Skrevet 8. august 2004 Hvis du ikke vet det, har du antakelig ikke det. Syns det hele høres rart ut. Det neste du kan gjøre nå er å prøve en annen nettleser (hvis du bruker Internet Explorer). Last ned fra f.eks www.opera.com eller www.mozilla.org . Se om resultatet blir det samme. Sjekk også om du har virus og/eller spyware. Oppdater og kjør antivrusprogrammet ditt. Last også ned: Ad-aware Spybot Spy Sweeper Oppdater de og kjør de. Noe andre forslag har jeg ikke, bortsett fra å reinnstallere Windows... :-?
Stjerne Skrevet 11. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2004 Jeg har nå forsøkt det du foreslår, uten at det hjalp. Tror jeg prøver å formatere, så får vi se om det hjelper. Takk for hjelpen uansett! Stjerne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå