Gå til innhold

Hvorfor bor dere der dere bor idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo, men jeg kommer ikke fra Oslo selv om jeg prater bokmål. Jeg prater omtrent som jeg skriver, og jeg prater visst fint...

Jeg har bodd 3 forskjellige steder i Norge før jeg kom til Oslo, og har siden bodd i Oslo de siste snart 11 årene.

Jeg har vokst opp på to forskjellige steder i Norge, før jeg flyttet til Bergen for å studere, og til slutt dro jeg til Oslo pga at foreldrene mine flyttet til Oslo, og jeg ble syk og flyttet hjem til de.

Grunnen til at vi flyttet på oss og bodde forskjellige steder var jobben til faren min, og at han ville ikke at vi barna skulle vokse opp i en stor by.

Jeg forstår dialekter veldig godt, men likevel har jeg alltid pratet som jeg gjør, og det er nok pga foreldrene mine som prater som meg, og mine søsken.

I ettertid har jeg bare holdt meg i Oslo, og liker meg veldig godt her. Jeg har ingen røtter noen steder, og det blir ikke naturlig for meg å bosette meg på de to stedene jeg vokste opp siden jeg ikke har så mye familietilknytning der.

Bergen likte jeg veldig godt også, men som sagt, så har jeg bare holdt meg i Oslo pga sykdom og nærhet til foreldrene mine.

Her kommer jeg nok til å bo resten av livet, men jeg liker å besøke familie og venner som bor rundtomkring i landet.

Jeg er forresten snart 34 år , kvinne og er singel og barnløs. Bor med en katt som jeg elsker over alt på jord. Kanskje jeg møter drømmemannen en dag, hvem vet. :)

Hva med deg?

Anonymous poster hash: 9dbae...32d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Oslo, men jeg kommer ikke fra Oslo selv om jeg prater bokmål. Jeg prater omtrent som jeg skriver, og jeg prater visst fint...

Jeg har bodd 3 forskjellige steder i Norge før jeg kom til Oslo, og har siden bodd i Oslo de siste snart 11 årene.

Jeg har vokst opp på to forskjellige steder i Norge, før jeg flyttet til Bergen for å studere, og til slutt dro jeg til Oslo pga at foreldrene mine flyttet til Oslo, og jeg ble syk og flyttet hjem til de.

Grunnen til at vi flyttet på oss og bodde forskjellige steder var jobben til faren min, og at han ville ikke at vi barna skulle vokse opp i en stor by.

Jeg forstår dialekter veldig godt, men likevel har jeg alltid pratet som jeg gjør, og det er nok pga foreldrene mine som prater som meg, og mine søsken.

I ettertid har jeg bare holdt meg i Oslo, og liker meg veldig godt her. Jeg har ingen røtter noen steder, og det blir ikke naturlig for meg å bosette meg på de to stedene jeg vokste opp siden jeg ikke har så mye familietilknytning der.

Bergen likte jeg veldig godt også, men som sagt, så har jeg bare holdt meg i Oslo pga sykdom og nærhet til foreldrene mine.

Her kommer jeg nok til å bo resten av livet, men jeg liker å besøke familie og venner som bor rundtomkring i landet.

Jeg er forresten snart 34 år , kvinne og er singel og barnløs. Bor med en katt som jeg elsker over alt på jord. Kanskje jeg møter drømmemannen en dag, hvem vet. :)

Hva med deg?

Bilde?

Anonymous poster hash: 4e62f...c98

• Liker 3
Skrevet

Jeg flyttet hit fordi kjæresten min bodde her. Jeg visste at jeg skulle vekk fra hjembyen min uansett, og han gjorde valget om hvor jeg skulle flytte lettere :) Jeg kommer til å måtte flytte vekk et par år for å studere, men er ganske sikker på at jeg/vi kommer til å flytte tilbake hit og bli værende. Jeg trives veldig godt her :)

Skrevet

Vel, kjæresten min flyttet litt rundt omkring pga utdanning, så traff han meg, så ble jeg med til hans by fordi det var mulighet for en utdanning jeg ønsket meg der. Når jeg er ferdigutdannet og han skal videreutvikle prosjektet sitt flytter vi vel på oss igjen - så får vi bare se om vi havner på samme plass :P

Anonymous poster hash: faed5...e01

Skrevet

Hva med deg?

Du må ikke ta det som en fornærmelse, eller på noen som helst måte kritikk av deg, for det er absolutt ikke ment som det, men det første jeg tenkte når jeg begynte å lese var Oslo vest, og det siste jeg tenkte når jeg avsluttet lesningen var Oslo vest.

Så nå lurer jeg på om det stemmer? Er det Oslo vest? Hilsen norsk drosjefør fra Oslo.

Skrevet

Bilde?

Anonymous poster hash: 4e62f...c98

Ja, du kan legge ut bilde hvis du vil. :)

Skrevet

Du må ikke ta det som en fornærmelse, eller på noen som helst måte kritikk av deg, for det er absolutt ikke ment som det, men det første jeg tenkte når jeg begynte å lese var Oslo vest, og det siste jeg tenkte når jeg avsluttet lesningen var Oslo vest.

Så nå lurer jeg på om det stemmer? Er det Oslo vest? Hilsen norsk drosjefør fra Oslo.

Hvorfor lurer du på det? Jeg tør ikke skrive hvor jeg bor, for siden du er drosjesjåfør i Oslo så kan det hende du finner ut hvor jeg bor ... :P

Skrevet

Har flyttet tilbake til min "barndoms dal", dvs til et herlig sted ved kysten, der klimaet er mildt hele året. Har flyttet en del rundt omkring, studert i en stor by, bodd i utlandet et par år, men endelig føler jeg at jeg har funnet mitt lille paradis.

Skrevet

Hva med deg?

jobb. Måtte flytte langt for å finne relevant jobb.

Anonymous poster hash: db1c4...3d9

Skrevet

Men kommer du til å bo der for alltid, eller ser du for deg at du vil flytte til et annet sted når du har fått mye jobberfaring.

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo og kjøpte meg leilighet i Oslo for litt over ett år siden. Bodde 4 år på sørlandet og før det noen år med mine foreldre i Akershus.

Jeg flyttet tilbake til Oslo fordi det er der jeg føler min tilhørighet og tilknytning. Jeg er kjempeglad i Oslo og trives veldig godt. Synes det er flott med kort vei til marka samtidig som det bare er noen minutter ned med t-banen til sentrum. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bor nå så og si der jeg er vokst opp i Trøndelag. Bodde 10 år i Akershus (nabokommunen til Oslo) og savner det ikke. Om vi blir her eller flytter til der mannen er fra er enda uvisst :)

Skrevet

Hvorfor lurer du på det? Jeg tør ikke skrive hvor jeg bor, for siden du er drosjesjåfør i Oslo så kan det hende du finner ut hvor jeg bor ... :P

Jeg vet like lite som alle andre dersom jeg ikke har kjørt deg hjem. Men siden jeg spør så vet jeg jo ingenting. ;)

Jeg spør hvor du bor fordi det i min erfaring sier mye om hvem og hva du er. Det er ikke akkurat noen eksakt vitenskap, men virkeligheten er nå en gang slik at adressen din forteller mye om hvem du er.

I alle tilfeller ber jeg deg ikke oppgi en adresse, men ydmykt spør jeg deg om hvilken kant av byen du bor? Du vet jo allerede mye om meg fordi jeg fortalte deg om hvilken side av byen jeg bor, og ikke minst hva jeg jobber med.

Skrevet

Samme gjelder for meg. Har en jobb som ikke er allverdens lett flyttbar så er nokså stuck her jeg er, siden jeg faktisk har lyst til å bruke utdannelsen jeg en gang tok.

Var skikkelig dum som ikke så nærmere på kartet da jeg valgte utdanning... Får skrive det på "ung og dum" kontoen. Jeg burde tenkt litt mer praktisk.

Skrevet

Jeg bor i Bergen og har bodd her nesten hele livet. Bodde utenlands et år som student. Jeg liker byen min, men det er venner, familie og jobb som holder meg her. En like bra jobb kunne jeg vel ha funnet meg et annet sted, men jeg ønsker ikke å flytte fra familien og venner. Både mannen og jeg er bergensere, og har all familie her.

Vi kommer til å bli her for alltid, kanskje med unntak av et år eller to i utlandet ifm jobb.

Hadde det ikke vært for familien og venner så hadde vi nok flyttet til et sted med bedre klima. Trolig utenlands. Drømmer ikke om sommer året rundt, men regn er slitsomt i lengden.

Anonymous poster hash: 32786...db0

Skrevet

Flyttet hit på grunn av jobb, men nå har jeg fått jobb der jeg bodde før og flytter tilbake om 1 måned :) Hurra!!!!

Anonymous poster hash: 48614...e1f

Skrevet

Jeg er fra Oslo, og har alltid visst at jeg skal 'slå meg ned i Oslo. Derfor valgte jeg å studere i Bergen, Tromsø, Trondheim og i California. Nå har jeg slått meg ned i min kjære hjemby igjen og føler jeg har sett litt mer av hva Norge og verden har å by på. Nå er jeg klar for å bo her i Oslo resten av livet :)

Anonymous poster hash: dd540...6ee

• Liker 1
Skrevet

Kommer fra bygda et sted på østlandet. Flyttet til Trondheim for å studere, og ble kjent med mannen min gjennom en organisasjon. Han bodde og jobbet i Oslo, så da flyttet jeg hit da jeg var ferdig med studiene. Her har vi blitt, og vi trives veldig godt. Så en tilfeldighet ledet meg til en by jeg aldri hadde sett for meg at jeg skulle flytte til, men som jeg virkelig har slått røtter i. Oschlo - byen min. <3

Skrevet

Jeg vet like lite som alle andre dersom jeg ikke har kjørt deg hjem. Men siden jeg spør så vet jeg jo ingenting. ;)

Jeg spør hvor du bor fordi det i min erfaring sier mye om hvem og hva du er. Det er ikke akkurat noen eksakt vitenskap, men virkeligheten er nå en gang slik at adressen din forteller mye om hvem du er.

I alle tilfeller ber jeg deg ikke oppgi en adresse, men ydmykt spør jeg deg om hvilken kant av byen du bor? Du vet jo allerede mye om meg fordi jeg fortalte deg om hvilken side av byen jeg bor, og ikke minst hva jeg jobber med.

Nei, du har ikke fortalt hvor i Oslo du bor, så hvor bor du i Oslo?

Skrevet

Bor i Oslo fordi det var her det var mulig å få en jobb. Trives veldig godt i Oslo, men er født og oppvokst på "landet". Studerte i Bergen, trivdes der men fikk ikke jobb der etter endte studier. Noe som var bra, for ellers hadde jeg ikke fått bodd i Oslo som jeg synes er et fantastisk sted å bo.

Anonymous poster hash: 87315...b1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...