Gå til innhold

Hva ville du tenkt om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min, som jeg var sammen i ca. 3 år, var fra ett land i Midt-Østen. Han hadde derimot bodd mesteparten av sitt liv i Norge, men var likevel dårlig integrert og likte best å omgåes sine egne.
Han drev egen bedrift, og var veldig opptatt med det. Det var også en viss aldersforskjell mellom oss, som gjorde at vi hadde hver vår omgangskrets.
Vi hadde generelt veldig lite til felles, det ble kulturkræsj og jeg klarte omsider å ta mot til meg å gå fra han etter at han ble truende, sjalu, kontrollerende osv.
I ettertid har jeg tenkt over faresignaler som dukket opp ganske tidlig, og prøver å ha det i bakhodet.

Nå har jeg vært singel i snart 3 år, og har drevet litt med nettdating på denne tiden, uten særlig hell. Venner og familie fleiper ofte om at "nå må du finne deg en mann snart, bare han ikke er utenlandsk"..
Akkurat som at jeg føler jeg skuffer noen om jeg skulle falle for en ny som ikke er "norsk".
Det er jo ikke sånn at jeg bevisst går kun etter utenlandske, jeg har jo datet mange norske også, men man velger jo ikke hvor man føler det er best kjemi.

Nå har jeg omsider, for noen mnd'er siden, møtt en ny mann som jeg er interessert i. Vi møttes via jobbsammenheng, og har møttes igjen senere og utvekslet en del mld'er. "Problemet" er jo da at denne mannen altså er av utenlandsk opprinnelse, også fra ett (annet) land i Midt-Østen, noe mindre konservativt enn min eks's hjemland, men oppvokst her i Norge.
Han er på min egen alder, driver eget firma (i samme bransje som min eks), men har mange norske venner, er ikke religiøs, og vi har hatt mange fornuftige, dype samtaler om verdier og holdninger.

Nå er det jo ingen som kan fortelle meg om denne mannen kanskje forandrer seg totalt om vi hadde blitt sammen, det får jo i såfall tiden vise.

Men spørsmålet mitt var vel egentlig hva dere ville tenkt om noen dere kjente, atter en gang, ble sammen med en utenlandsk mann?
Tenker man alltid at "den jenta må ha dårlig selvtillit" ol. bare pga det?
Jeg er ganske normal av utseende og det å evt. gå videre med denne mannen er jo ikke noe jeg gjør fordi jeg ikke kan få meg noe annet, men fordi jeg oppriktig føler at vi klikker og har mye til felles.
Mulig jeg ikke burde tenke så mye på hva andre måtte tro, men spør fordi jeg er nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 3374d...9f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Lost case"....

Det er hva jeg tenker....

Anonymous poster hash: 97ead...7b5

• Liker 2
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jeg tenker at hun virkelig må ha en ting for menn fra midt-østen.

Skrevet

Jeg tenker at hun virkelig må ha en ting for menn fra midt-østen.

Samme her. Ville kanskje tenkt at du tiltrekkes av utseendet deres. Selv blir jeg ikke tiltrukket av menn fra Midt-Østen, både pga. utseendet og at jeg er skeptisk pga. kulturen.

Anonymous poster hash: 5c64c...ed9

Skrevet

Jeg ville tenkt at du har liten omtanke for ditt eget folk.

Skrevet

I Oslo er det fler jenter enn gutter, og da har man ofte ikke noe valg.
Hvis du bor der, så ville jeg tenkt "dette er en naturlig konsekvens av at alle jenter vil leve Oslo-livet".
Hvis du bor et annet sted: I dunno...

Anonymous poster hash: bd81c...879
Skrevet

Jeg ler av deg for å bry deg om hva familie og venner sier om hvem du skal få date.

Anonymous poster hash: 4680f...695
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er helt latterlig at man ut fra en erfaring skal dømme en veldig stor gruppe mennesker. Virker det bra nå, så hvorfor ikke? Du kjenner jo til faresignalene, de bør man være obs på uansett, og da kan du avslutte det om de dukker opp.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tenkt at du har liten omtanke for ditt eget folk.

Jeg tenker at en som har en slik "pretty boy"-avatar antagelig er homofil.

Og jeg innbiller meg at veldig mange rasister også er homofobe.

Et lite image-crash der.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker vel at hun tar en stor sjanse, men at hun samtidig kan (og forhåpentlig har) tenkt igjennom dette og gjort et velfundert valg.

Hvis hun endte opp med nok en fyr av samme kaliber (kontrollerende,sjalu..osv) som forrige,så hadde jeg nok synes synd i henne,og tenkt hun har lav selvtillit og personlige problemer.

Anonymous poster hash: f6026...9e4
  • Liker 1
Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg ville bare tenkt på hva du egentlig tenker på..... og at det er trist at du ikke vil deg selv bedre.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Ville ikke tenkt noe, med mindre fyren viste seg å også være en idiot.

Skrevet

Jeg ville tenkt "har du ikke lært?", men håpet at det gikk bra.

Anonymous poster hash: d08cf...22c

Skrevet

Internasjonale forhold kommer til å vokse i antall etterhvert som de nye generasjonene fortaper seg mer i internett og får stadig større sosialt nettverk der.

Anonymous poster hash: ff633...5e1
Skrevet

Tenker at du er tøff som går dine egne veier. Jeg har selv en eks fra midtøsten, han var ikke særlig integrert her og dessverre var han ikke den han lot som han var. Men tenker at den erfaringen skal ikke få hindre meg i å inngå et nytt forhold, om det så er med en ny eksotisk mann. Men denne gangen skal jeg insistere på vennskap i lang tid før det blir noe mer.

Anonymous poster hash: 0aa0a...64c
Skrevet

Jeg tenker at en som har en slik "pretty boy"-avatar antagelig er homofil.

Og jeg innbiller meg at veldig mange rasister også er homofobe.

Et lite image-crash der.

Jeg kunne selvfølgelig valgt den enkle løsningen og påpekt at fremtoningskræsjet snarere er deg som fordomsfri, men det ville tatt fokuset bort i fra det større fremtoningskræsjet at antirasitiske innvandringsliberalere er homovennlige.

Skrevet

Jeg ville ikke tenkt noe som helst, før jeg hadde møtt mannen og gjort min egen vurdering.

Det er like store forskjeller mellom menn fra Midtøsten som norske menn.

Jeg har en kollega som er gift med en fantastisk mann fra Egypt (kristen) og de har to nydelige døtre. Han jobber fullt som sosiolog, og hun jobber også fullt. Han skraper bilen hennes om morgenen og lager mat.

Man kan finne flotte menn i alle land, og utenlandske menn har ofte gode kvaliteter som norske menn mangler. Mange norske menn er late og oppvokst med puter under armene fra mødrene (mange, ikke alle).

Er jo sammen med en norsk mann selv da, haha :P

Anonymous poster hash: 169ae...fbf

Skrevet

Hadde nok tenkt at du hadde en araberfetish ja.

En er liksom greit med 1 men når det blir et mønster antar man jo at norske menn ikke er helt din greie. Om dette forholdet går i dass vil nok mange etnisk norske menn anta det.

Men på den andre siden vil du merke en økt interesse fra andre arabere som regner med at du foretrekker dem?

Anonymous poster hash: cbb20...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...