Gå til innhold

Spørsmål angående barnevernstjenesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 17 år gammel jente som nylig har frivillig valgt å bli plassert hos min tante, slik at det er lettere å komme meg på skolen, ettersom faren min bor et stykke unna skolen jeg går på.

Har barnevernet rett til å si du ikke får lov å overnatte hos venner? Har de lov å gi besøksforbud om jeg ikke går ut? Altså, faren min lyver ofte, vet ikke hva jeg skal tro.. Tanten min sa hun skulle rive meg ut i håret i morgen tidlig om jeg ikke ble med pappa hjem, men har angst og er vanligvis ikke sosial, så nå ville jeg rett og slett prøve å være sosial med venninner igjen, derfor slår jeg meg litt vrang, og lurer på dette.

Anonymous poster hash: c6602...5a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er en god ide å bo hos tanten din? Det hadde kanskje vært lurere å fått barnevernstjenesten til å hjelpe deg med en leilighet nær skolen. Høres ikke ut som et greit hjemmemiljø der tanten din truer deg med å dra deg etter håret...

Barnevernet gir deg for øvrig ikke noe besøksforbud eller sier du ikke for være med venner så lenge det ikke er noe rusproblematikk og slikt. Dessuten så ville de jo tatt dette opp med deg personlig.

Men tenk litt på det å flytte for seg selv, du kan få hjelp av barnevernstjenesten til du er 23 år, det kan komme godt med i framtiden med tanke på studier og økonomi. :)

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva var det tanten din sa, sa du? :sjokkert:

Skrevet

Hvem har omsorgen for deg? Din far eller barnevernet?

Anonymous poster hash: dfff6...2ec

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at det er en god ide å bo hos tanten din? Det hadde kanskje vært lurere å fått barnevernstjenesten til å hjelpe deg med en leilighet nær skolen. Høres ikke ut som et greit hjemmemiljø der tanten din truer deg med å dra deg etter håret...

Enig i dette. Jeg ble flyttet ut som 16-åring fordi ingen av foreldrene mine eller øvrig familie var bedre egnet til å ta vare på meg enn jeg selv var. Det ble satt vilkår om at jeg jevnlig gikk til psykolog at en eldre bror skulle være en del involvert som "støtte", og det er jeg veldig glad for - men til og med uten disse vilkårene var det MYE bedre enn å måtte bo sammen med umodne, irrasjonelle "voksne".

Spør barnevernet om hjelp til dette - eller søk deg inn på en videregående som gjør at du må bli borteboer. Lege/barneven kan gi det attest på at du blir søker på "særskilt grunnlag", sånn at du får gå foran i køen på skolen og får lov til å bli "borteboer" i ditt eget område.

Anonymous poster hash: f147b...e4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...