Gå til innhold

Erfaringer med familievernkontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har benyttet seg av familievernkontoret, og fikk dere noe ut av det? Er det slik at man må bestille enkelttimer, eller setter de opp nye så lenge det er nødvendig?

Anonymous poster hash: 5ae7d...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bra erfaring. Har vært der alene og sammen med resten av røkla. Satt opp timer fra gang til gang, litt ettersom hva som er stridens tema.

Gjest Kattifnatten
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer fra familievernkontoret, da som barn. Foreldrene mine skilte seg, så mellom alderen 11-17 var jeg innom der en del ganger i forbindelse med samværsavtaler osv.

Skrevet

Takk for svar. Vi vurderer familievernkontoret, ikke pga skilsmisse eller samværsproblemer, men mer som en forebyggende hjelp i en vanskelig livssituasjon (ikke i kjernefamilien). Og så er jeg litt usikker på om det vil være til noe hjelp, og hvordan familievernkontoret jobber.

Skrevet

Har du lyst å utdype situasjonen litt mer? Er i "samme" situasjon, men samtidig syns jeg ikke at det er min opgave å kontakte familievernkontoret.

Anonymous poster hash: 6a65a...99c

Skrevet

Takk for svar. Vi vurderer familievernkontoret, ikke pga skilsmisse eller samværsproblemer, men mer som en forebyggende hjelp i en vanskelig livssituasjon (ikke i kjernefamilien). Og så er jeg litt usikker på om det vil være til noe hjelp, og hvordan familievernkontoret jobber.

Hva med å ringe de for å spørre om det er noe de hjelper til med? Tror uansett det er bra å snakke med en 3-djepart.

Anonymous poster hash: 83bfb...582

Skrevet

Hva med å ringe de for å spørre om det er noe de hjelper til med? Tror uansett det er bra å snakke med en 3-djepart.

Anonymous poster hash: 83bfb...582

Det står at de er behjelpelig med familierådgivning ved blant annet sykdom, noe vi opplever nå. Bre var nysgjerrig på om de har et godt rykte på seg, eller om det er litt "så som så" ettersom det er et gratis tilbud.

Skrevet

Har du lyst å utdype situasjonen litt mer? Er i "samme" situasjon, men samtidig syns jeg ikke at det er min opgave å kontakte familievernkontoret.

Anonymous poster hash: 6a65a...99c

Alvorlig sykdom hos et nært familiemedlem, noe som påvirker meg, min samboer og barna våre som en familie.

TS

Skrevet

Det står at de er behjelpelig med familierådgivning ved blant annet sykdom, noe vi opplever nå. Bre var nysgjerrig på om de har et godt rykte på seg, eller om det er litt "så som så" ettersom det er et gratis tilbud.

Jeg og samboer var der til parterapi. Positiv erfaring. Følte at de tok oss seriøst og fikk mye utav samtalene. Det ble satt opp timer underveis. Så når vi følte at ting gikk bedre avsluttet vi terapien, men med oppfordring om at det bare var å ta kontakt igjen om vi trengte mer oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...