Gå til innhold

Utregning av barnehagebetaling??? Hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest ferskingen...
Skrevet

Har nå fått info brev fra barnehagen hvor de ber om informasjon dersom man har under 6G i felles inntekt.

Nå har det seg slik at jeg har aleneomsorgen for barnet mitt, men er samboer. Noe vi har informert trygdeetaten om..

Hvordan skal jeg regne ut betalingsbeløpet? Skal jeg regne sammen min og samboers inntekt fra 2003 - eller er det kun min inntekt som gjelder??

Håper noen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk det er noe som varierer fra kommune til kommune.

Det enkleste er jo å ta en telefon til kommunes barnehageetat - da vil du få rett svar. Hvis du er samboer og dere deler på utgifter til å leve og bo ellers, så er det jo ganske naturlig at dere også skal dele på barnehagebetaling. Syns du ikke?

Skrevet

Jeg mener det er slik at så lenge dere bare er samboere og ikke har felles barn så regnes du som aleneforsørger i denne saken. Ihvertfall var det slik da jeg var i samme situasjon for noen år siden.

Gjest Frustrert fortsatt..
Skrevet

Selvfølgelig tenker jeg at vi gjerne skal dele utgiftene siden vi er samboere - men dette er dessverre ikke bestandig en selvfølge... Nok om det..

Tex - vil du da forstå det slik at jeg kun skal betale etter min egen inntekt?? Vi har vært samboere i over 1 år - så jeg var litt usikker på om det da skulle ha noe å si for saken...

Blir glad for mer info fra dere i "samme" situasjon...

Skrevet

Da jeg var i samme situasjon for ..... ni år siden, betalte jeg bhgavgift etter bare min inntekt. Det var fordi jeg ikke var gift eller hadde felles barn med min samboer. Vi var samboere i flere år uten at det hadde betydning.

Om de samme reglene gjelder nå skal jeg ikke banne på....

Gjest Anonymous
Skrevet

tror det er noen regler som sier at om dere har vært samboere mer en halvannet år så blir han medregnet.

Skrevet

Jeg betalte ikke barnehage for min stesønn, og betaler ikke SFO for ham nå, selv om jeg i mange år har vært sambo med pappaen hans. Men kanskje jeg er regnet med i beregningsgrunnlaget? Eller kanskje det bare er mammaen som det regnes ut fra siden han er 60% av tiden hos henne?

Har aldri slått meg en gang, at jeg skal være med å betale slike utgifter :o

Gjest Hovedinnlegger...
Skrevet

Jeg ringte kommunen for å sjekke... Og da fikk jeg vite at det er husstandens samlede inntekt som er beregnings grunnlag...

Så neida... Her er det ikke rom for tanker som at jeg faktisk skal dekke barnehagen fra egen lomme...

Må sette meg ned med sambo og legge problemet på bordet gitt... Jeg har ikke råd til en ekstra utgift på 3.000 ekstra i mnd alene.....

Dumme Norge liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...