Gå til innhold

Har du sparekonto og bufferkonto i ett? Eller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hver for seg?

Anonymous poster hash: 11b41...84a
Skrevet

Jeg har høyrentekonto med begrenset antall uttak som sparekonto, og en vanlig brukskonto med noen få tusenlapper på som buffer. Dersom jeg skulle trenge en større sum tar jeg det fra høyrentekontoen, men det har holdt lenge med den lille bufferen så langt.

Skrevet

Hver for seg. Er klart at det hadde gått penger av sparekontoen også om det hadde vært helt krise, men har aldri hatt behov for å røre den med den bufferen jeg har.

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg har:

En bufferkonto

En sparekonto til ferie osv.

En sparekonto

Skrevet

Hver for seg.

Anonymous poster hash: 5107b...bca
Skrevet

Buffer og sparekonto er det samme i mine øyne.

Anonymous poster hash: 58d97...e81
  • Liker 2
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Jeg har:

En bufferkonto

En sparekonto til ferie osv.

En sparekonto

Samme her, høyrente på sparekonto. I tillegg sparer jeg i fond.
Skrevet

Hver for seg. Bufferen på høyrentekonto uten bruksbegrensninger, øvrig sparing på høyrentekonto med bruksbegrensninger (bedre rente) og diverse fond.

Anonymous poster hash: c6f87...42e
Skrevet

Var för sig

Flera konton:

Brukskonto

Räkningkonto med liten buffert för olika dyra månader

Sparkonto för ferier och större inköp till familjen

Buffertkonto för bil, hus och renovering

Konto med marginal för huslånets rörliga ränta

Och långsiktigt sparande i fonder

Skrevet

En brukskonto med det som trengs fram til neste lønn, og en felles spare/bufferkonto uten uttaksbegrensninger med markedets til enhver tid beste rente.

Ikke behov for å dele opp sparing til ulike formål på ulike konti, men har nå en plasseringskonto med minimalt med transaksjoner i tillegg (siden jeg ikke har fonds eller aksjer).

Alle utbetalinger går via brukskontoen.

Anonymous poster hash: e982d...847
Skrevet

Jeg har høyrentekonto med begrenset antall uttak som sparekonto, og en vanlig brukskonto med noen få tusenlapper på som buffer. Dersom jeg skulle trenge en større sum tar jeg det fra høyrentekontoen, men det har holdt lenge med den lille bufferen så langt.

Hvor har du sparekonto? Er det ikke stort sett kontoer uten uttaksbegrensning som har de beste rentene nå? Jeg skulle gjerne spart til høyere rente mot færre uttak om det finnes noen bra alternativer.

Skrevet

Jeg har flere ulike sparekontoer til ulike formål. Bl.a. Bufferkonto, feriekonto, generell sparekonto osv. Alle er høyrentekontoer.

Skrevet

Har bufferkonto, sparekonto, brukskonto og regningskonto

Skrevet

Hvor har du sparekonto? Er det ikke stort sett kontoer uten uttaksbegrensning som har de beste rentene nå? Jeg skulle gjerne spart til høyere rente mot færre uttak om det finnes noen bra alternativer.

De aller fleste av de beste høyrentekonti er uten uttaksbegrensninger. Unntaket er Nordax, der du bare får 6 uttak i året hvis du vil ha beste rente (3.25 % som snart settes ned til 3,0). Men Nordax passer uansett best som en plasseringskonto (uten nettbank)

Det mange storbanker og sparebanker kaller "høyrente" har ofte begrensninger, men har likevel dårligere rente enn de beste (Santander, BlueStep, yA, Komplett osv)

Skrevet

For øyeblikket har jeg brukskonto og sparekonto sammen på en vanlig brukskonto. Føler at det ikke er mye å spare, det blir mer "buffer" isåfall, og det trenger man rask tilgang til uansett om noe oppstår :) Blir tungvindt å ha 2-3 kontoer, så forelsket i penger er jeg ikke. Har lyst å fylle hode med andre ting enn tall.

Anonymous poster hash: 00b11...3ad
Skrevet

Jeg har brukskonto og en sparekonto. Ikke noe poeng i ha en sparekonto og bufferkonto hver for seg, så lenge det er en konto du kan ta ut penger fra så ofte du vil.

Anonymous poster hash: 41886...ef0
  • Liker 1
Skrevet

For øyeblikket har jeg brukskonto og sparekonto sammen på en vanlig brukskonto. Føler at det ikke er mye å spare, det blir mer "buffer" isåfall, og det trenger man rask tilgang til uansett om noe oppstår :) Blir tungvindt å ha 2-3 kontoer, så forelsket i penger er jeg ikke. Har lyst å fylle hode med andre ting enn tall.

Anonymous poster hash: 00b11...3ad

Hva i all verden er tungvint med å ha en sparekonto eller flere med høyere rente som en kan overføre penger fra på sekundet ved et par tastetrykk i appen når en vil?

Anonymous poster hash: 03eeb...527

• Liker 1
Skrevet

Samlet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...