Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som vil mer enn gjerne flytte fra der jeg bor. Jeg har lyst å flytte til buskrud, ( kongsberg, drammen, eiker, lier) telemark, (porsgrunn, skien, bla) vestfold(sandefjord)

Noen som har erfaring fra disse byene? Har du flyttet til en random by en gang? Hvordan gikk det?

Kom gjerne med innspill om disse byene el andre byer :)

Anonymous poster hash: 31037...15f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*

Skrevet

Er fra Porsgrunn. Oppvokst her, så jeg har jo et godt forhold til byen, men den er jo liten og "kjedelig". Den er fin da, og det er ganske mange happenings rundt sommertider. Også mange unge folk mtp Høgskolen i Telemark. Noe spesielt du lurer på?

Anonymous poster hash: 64fcf...437
Skrevet

Er fra Porsgrunn. Oppvokst her, så jeg har jo et godt forhold til byen, men den er jo liten og "kjedelig". Den er fin da, og det er ganske mange happenings rundt sommertider. Også mange unge folk mtp Høgskolen i Telemark. Noe spesielt du lurer på?

Takker for svar! Er det lett å få jobb der el i Skien? Den er grei plassert, ikke langt unna Oslo, og mange andre byer... Hva med Skien pleier du å være der iblant?

Skrevet

Det viktigste må vel være hva du skal gjøre der du skal bo. Skal du studere eller jobbe? Valg av studier eller jobb er jo som regel det som bestemmer hvor folk bosetter seg. I hvert fall før man får familie.

Skrevet

Vil begge deler :) Jobbe og studere det jeg kan ved siden av!

Skrevet

Av de alternativene ville jeg ha gått for Drammen. Det er den største av byene, og har blitt veldig fin etterhvert. Både Høgskolen i Buskerud og Vestfold og en avdeling av Telemark holder til der, og mtp jobb har du mange muligheter iom at det er enkelt å pendle innover mot Oslo. Det er greit med butikker, mange gode restauranter, greit uteliv, mye konserter, flott teater, nytt og flott svømmeanlegg og god tilgang til skog, mark og friluftsaktiviteter.

Anonymous poster hash: 57f40...6d1

Skrevet

Takker for svar! Er det lett å få jobb der el i Skien? Den er grei plassert, ikke langt unna Oslo, og mange andre byer... Hva med Skien pleier du å være der iblant?

Foretrekker helt klart Porsgrunn over Skien. Porsgrunn er mye finere, og det blir kanskje lettere for deg å møte folk på din egen alder mtp Høgskolen? Kanskje ikke så mye å si, men. Det er også nærmere Langesund og sånt, som er fint og veldig "lively" om sommeren. Har ikke noe spesielt forhold til Skien, men jobbet der før. Vet dessverre ikke hvor lett det er å få jobb, det spørs sikkert veldig på hvilket yrke du har :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...