AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Den første av mine og min manns søsken skal gifte seg. Og vi aner ikke hva vi skal gi i gave. Vi må jo høre om det er noe de ønsker seg. Men hvilken prisklasse skal man legge seg på? Hva er vanlig? Siden de er først ut så har vi ikke erfaring. Det er og maaaange år siden min mann og jeg giftet oss. Så vi ikke godt sammenligne med hva vi fikk av våre da studerende småsøsken. Vi er en familie på fire med helt gjennomsnitlig økonomi.Anonymous poster hash: 51c96...1b7
Miss I.W. Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Vi kjøpte vi fra gavelisten for kr 2000,- Det var på tilbud til - 40%, så vi fikk ekstra mye for pengene våre. Vi og datteren vår på to var bedt til middag, men hun ble hjemme. Vi har begge gj.snittlig økonomi.
Gjest Margit Spat Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 På generelt grunnlag ville jeg tenkt på omtrent samme prisnivå som Miss I.W. Dersom dere er flere søsken i samme situasjon går det også an å tenke på om en skal gå sammen med dem om å spleise på en større/dyrere gave som f.eks et kunstverk, et møbel e.l. PS: Jeg skriver "generelt" fordi det er så mange forhold som ofte må tas i betraktning. F.eks er det vanlig å forvente mindre gaver dersom brudeparet ønsker å gifte seg utenlands og man blir nødt til å kombinere bryllupet med en lang og kostbar reise. Eller dersom det forventes at man skal bidra med baking/matlaging etc og har kostnader i den sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 På generelt grunnlag ville jeg tenkt på omtrent samme prisnivå som Miss I.W. Dersom dere er flere søsken i samme situasjon går det også an å tenke på om en skal gå sammen med dem om å spleise på en større/dyrere gave som f.eks et kunstverk, et møbel e.l. PS: Jeg skriver "generelt" fordi det er så mange forhold som ofte må tas i betraktning. F.eks er det vanlig å forvente mindre gaver dersom brudeparet ønsker å gifte seg utenlands og man blir nødt til å kombinere bryllupet med en lang og kostbar reise. Eller dersom det forventes at man skal bidra med baking/matlaging etc og har kostnader i den sammenhengen. Det vil koste oss over 20000 bare i reise til bryllupet. regner med å bidra litt i tillegg. Men hadde ikke tenkt å gi noe mindre gave likevel. De har jo bidratt når vi har hatt store begivenheter.Anonymous poster hash: 51c96...1b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Det vil koste oss over 20000 bare i reise til bryllupet. regner med å bidra litt i tillegg. Men hadde ikke tenkt å gi noe mindre gave likevel. De har jo bidratt når vi har hatt store begivenheter.Anonymous poster hash: 51c96...1b7 20.000??????? Da må det jo være rikelig at dere kommer Anonymous poster hash: 64179...5b9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Jeg tenker 5.000 kr som et utgangspunkt når min søster gifter seg, det er bare oss to, så vil gjerne finne en helt spesiell gave til henne. Hun fortjener alt i verden, og er det flotteste mennesket jeg kjenner, så da er 5000 ingenting i forhold når vi feirer hennes nye liv med sin kjære. Hadde jeg hatt råd til mer hadde det nok blitt mer.. Anonymous poster hash: 0f04f...f07
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 20.000??????? Da må det jo være rikelig at dere kommer Anonymous poster hash: 64179...5b9 Desverre så er det dyrt å reise i landet vårt. Og når vi er fire stk så blir det fort penger, Men jeg syns brudeparet fortjener en fin gave likevel. De bruker jo mye penger på å reise til oss, når det er begivenheter som skal markeres. De kutter jo ikke ned på gaven likevel. Anonymous poster hash: 51c96...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå