AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Hei alle sammen! Jeg har vært i et forhold de siste 8 årene, ble singel i fjor høst og ikveld skal jeg på min første date på evigheter og begynner å få litt sommerfugler i magen. Nå tror jeg at jeg har tenkt gjennom det aller meste som kan gå galt, og jeg fikk plutselig helt noia for hvordan man gjør det med betaling etter middagen? Har ringt rundt i desperasjon til et par venninner nå, men jeg trenger flere synspunkter. Jeg er jente, er det sånn at jeg bare skal late som ingenting og satse på at han tar regningen? Tilby meg å betale? Foreslå at vi spleiser? Åå, herregud det blir jo bare superkleint uansett?? Hvordan gjøres det vanligvis? HJELP! Anonymous poster hash: 4f1aa...31e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Om han betaler, bør du gjøre opp gjelde senere på kvelden. Anonymous poster hash: 0902d...460 1
B.A. Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Så spennende! Dette går nok kjempebra skal du se, bare pust rolig og slapp av. Ang. betalingen så ville jeg tilbydd å spleise, er det som er mest vanlig her jeg holder til iallefall. Ikke lat som ingenting, regningen er der og det blir bare dumt å late som at den ikke er det. Lykke til! 1
majagirl Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Det vanlige er at gutten tar den. Men pleier ikke dra på restaurant selv på første date. Liker best en øl på en pub på første.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Om han betaler, bør du gjøre opp gjelde senere på kvelden. Anonymous poster hash: 0902d...460 Haha! Takk for innspillet. Anonymous poster hash: 4f1aa...31e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Så spennende! Dette går nok kjempebra skal du se, bare pust rolig og slapp av. Ang. betalingen så ville jeg tilbydd å spleise, er det som er mest vanlig her jeg holder til iallefall. Ikke lat som ingenting, regningen er der og det blir bare dumt å late som at den ikke er det. Lykke til! Takk for svar! :-) Anonymous poster hash: 4f1aa...31e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Det vanlige er at gutten tar den. Men pleier ikke dra på restaurant selv på første date. Liker best en øl på en pub på første. Jeg er egentlig veldig enig, hadde vært litt mindre press da føler jeg :-) Men vi har møttes en del ganger for treningsturer før, så vi kjenner hverandre ganske godt og han syns det var på tide å slå på stortromma ikveld.. Nå er jeg på det stadiet at jeg bare gleder meg til det er over, hehe! Men takk for svar, jeg føler bare det blir feil å forvente at han skal betale. Jeg er helt grønn på det her Anonymous poster hash: 4f1aa...31e
majagirl Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Jeg er egentlig veldig enig, hadde vært litt mindre press da føler jeg :-) Men vi har møttes en del ganger for treningsturer før, så vi kjenner hverandre ganske godt og han syns det var på tide å slå på stortromma ikveld.. Nå er jeg på det stadiet at jeg bare gleder meg til det er over, hehe! Men takk for svar, jeg føler bare det blir feil å forvente at han skal betale. Jeg er helt grønn på det her Anonymous poster hash: 4f1aa...31e Du kan jo tilby å spleise hvis du vil, men hvis han sier han tar den, så ikke lag en stor scene. Du kan heller betale noe senere eller en annen gang. 1
Becka Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Ikke ta det som en selvfølge at han skal betale. Ta opp lommeboken som at du skal være med på det. Men håp på at han tar den alene. Og så takker pent for det etterpå. Grunnen til at du skal håpe at han tar det, er jo fordi det er litt gentleman, og ikke for at du skal spare penger. Spesielt hvis det er han som har bedt deg ut. Ellers, be yourself! Ikke snakk om ekser, smil, le og vis interesse! 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Så spennende og hyggelig med date! Nå er jeg INGEN kapasitet på date-området, og i alle fall ikke restaurant-dater. Men jeg tenker jeg ikke ville gjort noe stort nummer ut av det. Bare småpratet mens regninga kom på bordet, pratet videre mens jeg grep etter veska for å ta opp kortet mitt for å betale for meg selv. Og hvis han da avfeide med å si "Nei, jeg tar regninga". Så ville jeg sagt at jeg ikke forventet det, men tusen takk, neste gang spanderer jeg. Det er jo en mann du kjenner, så slapp av, prat og kos deg. Anonymous poster hash: 7cd9a...85d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Ikke ta det som en selvfølge at han skal betale. Ta opp lommeboken som at du skal være med på det. Men håp på at han tar den alene. Og så takker pent for det etterpå. Grunnen til at du skal håpe at han tar det, er jo fordi det er litt gentleman, og ikke for at du skal spare penger. Spesielt hvis det er han som har bedt deg ut. Ellers, be yourself! Ikke snakk om ekser, smil, le og vis interesse! Takk for tips! Ja, jeg håper jo egentlig at han tar det, men som du sier er det ikke for å spare penger Føler bare det blir det minst kleine alternativet - ser for meg deling av regningen og at servitøren skal slå inn beløpet to ganger osv, grøss.. AARGH, kjenner dette blir en stor påkjenning for meg Anonymous poster hash: 4f1aa...31e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Hvis mannen velger sted, så betaler han. Det du kan gjøre derimot, er å si at du tar neste gang eller noe i den duren (spørs om du vil ha en neste date da...).Anonymous poster hash: 1addd...2fa
Becka Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Takk for tips! Ja, jeg håper jo egentlig at han tar det, men som du sier er det ikke for å spare penger Føler bare det blir det minst kleine alternativet - ser for meg deling av regningen og at servitøren skal slå inn beløpet to ganger osv, grøss.. AARGH, kjenner dette blir en stor påkjenning for meg Anonymous poster hash: 4f1aa...31e Er ikke uvanlig å dele, så servitører er vant med det. Så det skal du ikke tenke på. Jeg tenker at det er litt gentleman. Du kan jo evt betale en drink eller noe etter middagen. Hvis det blir til det.
LadyL Skrevet 1. februar 2015 #14 Skrevet 1. februar 2015 Grøss...jeg skal også spise middag med en fyr og jeg har mest lyst å bare droppe hele greien. Jeg forstår akkurat hvordan du har det! Jeg prøver å unngå de restaurantdatene så godt som jeg klarer, for jeg absolutt HATER å la andre betale for meg, jeg blir helt uvel av det... Håper du, TS, forteller oss hvordan det gikk
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Hei dere! TS her :-) Det gikk veldig fint igår! Jeg tok opp veska da regningen kom og han sa "neida, jeg tar det jeg", jeg smilte og takket og verre var det ikke. Haha! Jeg betalte for noe drikke da vi gikk videre etter middagen. Tusen takk for alle gode råd igår da jeg var heelt på tuppa :-) Kvinneguiden er jaggu godt å ha noen ganger! Anonymous poster hash: 4f1aa...31e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå