Gå til innhold

Forslag til mat i bryllupet? Trenger sårt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal gifte meg i mai og vi har enda ikke kommet til enighet om hva vi skal spise. Vi har leid lokalet og alt, men her er det ingen muligheter for matlaging. Har tenkt litt på spekemat.. Men vet ikke om det kanskje blir litt stusselig. Er det noen som har noen forslag til hva vi kan gjøre i forhold til at det ikke er muligheter for matlaging på lokalet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har catering

Anonymous poster hash: ad969...92b
Skrevet

Vi skal ha catering (koldtbord) :)

Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Er der fin uteplass med mulighet for grilling? Da går det jo an å lage tilbehør på forhånd, og diske opp med grillede pølser i forskjellige typer. Men det er væravhengig da...

Mai bryllup blir nok en drøm:)

Skrevet

Fikk saltkjøtt med tilbehør i det siste bryllupet jeg var i. Kjempegodt! Men så er brudeparet kokker begge to, da.

Anonymous poster hash: 9cfe9...620

Skrevet

Jeg er stor tilhenger av spekemat så for meg er det en god idé! Her kan dere variere masse med spekemat fra flere forskjellige land, trenger ikke bare norske produkter! Sats også på flere forskjellige potetsalater, med hvit dressing og olje, og selvfølgelig kokte poteter. Masse eggerøre, godt brød (ikke hvit loff) og flatbrød. Husk også rømme, smør, salat og andre grønnsaker så tror jeg det kan bli knall!

Ellers er tapas også bra! Kan jo bli mye av det samme som spekemat eller koldtbord :)

Skrevet

som gjest hadde jeg blitt skuffet om jeg hadde kommet i et bryllup og fått servert loff med eggerøre og laks til forret, steik til hovedrett og is til dessert.. veldig gameldags..

Storkost meg hvis det var koldtbord med godt utvalg, tapas og spekemat er og kjempe godt! Slik at man kan velge litt selv!

Vi skal ha grillfilletbuffet, gjestene kan velge mellom to typer kjøtt, og masse tilbehør og sauser. Håper det blir bra!

Skrevet

Jeg er veldig glad i ulike "bord"/buffeter med spekemat, koldtbord og tapas, men er ikke så for det i bryllupssammenheng. Synes det serveres ved så mange ulike anledninger. Feks hver sommer er jeg to-tre steder hvor det serveres fantastisk spekemat m/ tilbehør. Synes bryllup skal være noe utover det vanlige. Vi har låvebryllup, har bestilt kokk opp for grilling av lammelår, tilberedt sous vide, en slags buffet av div tilbehør som salat, ratatouille m.m. Det skal i tillegg serveres en forrett og dessert.

Skrevet

Vi skal grille og ha tilbehør som hører til. Finst f.eks mange gode ulike salater ein kan lage til. Grunnen til vi velger dette, er fordi vi skal ha bryllupsfesten på en låve og vi begge er veldig glade i grilling (og syns det er undervurdert mat). Kanskje vi hadde vi gjort det annerledes om det var en vanlig bryllupsfeiring, men jeg er fremdeles ganske skeptisk til f.eks steik til hovedrett i bryllup. Skal ikke mye til før den blir tørr.... *grøss*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...