Gå til innhold

Vil noen anbefale meg en ny dagkrem for akne hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte Decleor hydra floral rich cream, men jeg får bare små kviser av den :( Jeg har jo lest så mye bra om den. Den passet ikke for meg. Dyr var den å, så den går rett i søpla.

Noen som kan anbefale en god dagkrem til akne og fuktfattighud? Må ikke koste skjorta og ikke teste på dyr..

Anonymous poster hash: 4001e...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fint om den inneholder solfaktor :)

Anonymous poster hash: 4001e...d33

Skrevet

Jeg får veldig lett kviser, og reagerer på nesten alt. Disse er derimot trygge:

* Mandom Serum. Asiatisk, fås på eBay. Det er et serum, men jeg bruker kun det. Ingen fuktighetskrem.

* La Roche Posay Anthelios AC Matte Extreme Fluid 30 SPF.

Skrevet

Noen flere? :)

Anonymous poster hash: eb284...8eb

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med Emergin C Phytocell krem.

Om sommeren er jeg ikke så fuktfattig så da bruker jeg Matis Purete kremen,

men den gir for lite fukt om høsten og vinteren hvis jeg ikke bruker fuktserum.

Skrevet

Benton Snail Bee High Content Steam Cream, dog den er kanskje litt for fettete til å brukes som dagkrem. Fantastisk som nattkrem! Resten av Snail Bee High Content-serien til Benton er også veldig effektig mot fuktfattig og kvisete hud. Mizon sin snegleserie også, men den har flere ingredienser som kan trigge kviser.

Har du også en god rens, TS?

Anonymous poster hash: e61f8...e93
Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med Emergin C Phytocell krem.

Om sommeren er jeg ikke så fuktfattig så da bruker jeg Matis Purete kremen,

men den gir for lite fukt om høsten og vinteren hvis jeg ikke bruker fuktserum.

Denne kremen er dyr (500 på Blivakker.no) og de testet vel på dyr.

PS. Skriver med en ny bruker nå siden kom ikke inn på den andre :s

Skrevet

Denne kremen er dyr (500 på Blivakker.no) og de testet vel på dyr.

PS. Skriver med en ny bruker nå siden kom ikke inn på den andre :s

Jeg har forstått det slik at de ikke tester på dyr, og denne kremen er organisk.

Hvis det er Emergin C Organics kremen du mener. Ja den er dyr, men det

hender seg den er på tilbud. Jeg liker den hvert fall, og den er perfekt om høst

og vinter til min acne prone fuktfattige hud. Jeg reagerer på mye, og denne

fungerer på min hud :)

Skrevet

Jeg har forstått det slik at de ikke tester på dyr, og denne kremen er organisk.

hender seg den er på tilbud. Jeg liker den hvert fall, og den er perfekt om høst

Hva vil det si at den er organisk?

Anonymous poster hash: 15cb1...a86

Skrevet

Hva vil det si at den er organisk?

Det vil si at den er økologisk og 100% naturlig, uten parabener, mineralolje, uten kunstige og

syntetiske midler. For meg, så er det viktigste at den faktisk fungerer sammen med huden min.

Skrevet

Hvordan anke tilstand har du?

Anonymous poster hash: 87db7...e69

Skrevet

Har du prøvd La Roche-Posay, Effaclar H? Den har ikke solfaktor, men er en fantastisk dagkrem. Hudlegen anbefalte den.

Anonymous poster hash: ca280...1ce

Skrevet

Det vil si at den er økologisk og 100% naturlig, uten parabener, mineralolje, uten kunstige og

syntetiske midler. For meg, så er det viktigste at den faktisk fungerer sammen med huden min.

Ah, okei. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om disse tester på dyr eller ei, men det kan du selv finne ut av.

Kremer som jeg har blitt anbefalt av hudlege:

Avene Cleanance - KJEMPEgod vannbasert krem. Spesielt laget for fuktfattig aknehud. Hele Avene serien er meget god.

La Roche-Posay; du har Effaclar H (for tørr hud) og Effaclar Duo (for fuktfattig hud). Sistnevnte er jeg mest fornøyd med fordi den fungerer på å få kvisene til å forsvinne fortere, samt fjernede de røde merkene kjappere.

Bortsett fra disse så synes jeg at Carita Emulsion Powder fungerer bra, selv om den gjør akkurat det samme som de kremene ovenfor: den 1. er laget for aknehud, 2. minimerer talg, 3.får kviser til å "heles" og forsvinne fortere og 4.gjør huden min myk, og gir masse fukt uten at huden blir blank, fordi den også matter ned huden. Eneste grunnen til at jeg nå bruker Carita sin er fordi jeg elsker konsistensen og hvordan den føles på huden.

Koster skjorta i de fleste butikker,men om du handler på nett så finner du den nok til litt billigere pris.

Anonymous poster hash: 1b455...dd8
Skrevet

Jeg er ikke sikker på om disse tester på dyr eller ei, men det kan du selv finne ut av.

Avene Cleanance - KJEMPEgod vannbasert krem. Spesielt laget for fuktfattig aknehud. Hele Avene serien er meget god.

La Roche-Posay; du har Effaclar H (for tørr hud) og Effaclar Duo (for fuktfattig hud). Sistnevnte er jeg mest fornøyd med fordi den fungerer på å få kvisene til å forsvinne fortere, samt fjernede de røde merkene kjappere.

Bortsett fra disse så synes jeg at Carita Emulsion Powder fungerer bra, selv om den gjør akkurat det samme som de kremene ovenfor: den 1. er laget for aknehud, 2. minimerer talg, 3.får kviser til å "heles" og forsvinne fortere og 4.gjør huden min myk, og gir masse fukt uten at huden blir blank, fordi den også matter ned huden. Eneste grunnen til at jeg nå bruker Carita sin er fordi jeg elsker konsistensen og hvordan den føles på huden.

Koster skjorta i de fleste butikker,men om du handler på nett så finner du den nok til litt billigere pris.

Avene produkter er det parfyme i. Visst du reagerer på det så hold deg unna. Lurer på om det er parfyme i LRP og.....

Anonymous poster hash: beb0a...f93

Skrevet (endret)

Enig angående Carita. Det er et veldig bra merke, men også veldig dyrt. På Feelunique koster kremene fra 800 og oppover. Alt for dyrt for min lommebok.

Men det er ikke rart du reagerer på Decleor. Decleor inneholder mye olje som kan irritere huden til mange. Decleor er ikke et merke å anbefale til akne hud i alle fall.

MD formulations er et merke for problem hud. Du kan jo prøve å teste en krem fra MD :)

Endret av smalls
Skrevet

Men vil denne kremen passe for meg som er 24? Eller passer den til en med mer voksen hud?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...