Gå til innhold

Dåpsgave til venninnes sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bedt i dåpen til en god venninnes sønn. Jeg spurte om de ønsket seg noe spesielt til dåpsgave, men hun sa bare at de ble glade for alt. Jeg har nesten ikke vært i dåper så jeg vet ikke hva som er vanlig å gi. Vi er gode venner som treffes ganske ofte, men jeg vet ikke om noe spesielt de trenger. Har dere noen tips til hva jeg kan gi? Har ikke noe spesiell grense på hvor mye det skal koste, men ikke alt for dyrt siden jeg er student.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte et slikt teppe en gang: http://www.pledd.net/

Ellers er det kjekt med slipsnål,

eller fat og skål og kopp. Vi har fått det til flere av ungene, og det har blitt brukt veldig mye. :)

Anonymous poster hash: cbb26...825
Skrevet

Gå til gullsmed, der er mye fint. For eks sånne skåler med mitt første hårlokk/min første tann.

Anonymous poster hash: 755eb...ef1

Skrevet

Vi fikk blant annet eventyrbøker, sangbøker, barnehagesekk, bestikk og servise til vår sønn. Bestikk er det mange som kjøper da, nevøen min fikk fire sett til sin dåp :fnise: Jeg ville gått for bøker om de ikke har barn fra før

• Liker 1
Skrevet

Noen kjøper baby klær også. Det husker jeg at vi ble glad for iallfall.

Anonymous poster hash: 755eb...ef1

Skrevet

En fin sparebøsse kanskje? Finnes mye hos gullsmeden som ikke er svindyrt, men som ser litt ordentlig ut.

Ellers er det fint å få praktiske ting som F.eks bøker, barneservice eller pene babyhåndklær.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk et glass med fornavnet mitt gravert inn av en tante. Det bruker jeg den dag i dag :)

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet (endret)

Jeg hadde kjøpt noe praktisk, jeg synes iallefall slikt "dilldall" som smykker og tannbokser (?) ikke er noe særlig, og spesielt ikke til en liten gutt. Hva med et pledd (rørospledd f eks er populær dåpsgave), en liten stol/krakk, en lekebil, klær...

Endret av incognita
  • Liker 3
Skrevet

-Eventyrbok

-Sangbok

-Barnehagesekk

-Slipsnål

-Mansjettknapper

-Sparebøsse

-Gyngehest

-Barnemøbler

-Dåpslys med lysestake

-Aksjefond

-Medlemskap i barnebokklubb

-Bilder

-Blomster eller trær som kan vokse ute i hagen "i takt" med barnet

-Gåvoign

-Bæremeis/pulk

Skrevet

Eventyrbok, sangbok, pledd, bestikk, kopp og fat, gyngehest, sparebøsse ville jeg blitt glad for. Syns ikke noe om bokser for første tann og hårlokk eller armbånd. Smykke er også en fin gave, men ikke 3-4 smykker. Misforstå meg rett, blir glad for alt, men bedre å gi gaver man får bruk for. Men det er min mening :)

Anonymous poster hash: f2b16...de6

Skrevet

Vi har tre barn. Til hver dåp fikk vi dobbelt-trippelt opp av hårlokk- og tannbokser, og album og sparebøsser. Var riktignok forskjellige sparebøsser da. Men det er veldig typiske ting å gi. Og man får mye helt likt siden de ikke har superutvalg hos gullsmedene.

Anonymous poster hash: cbb26...825
Skrevet

Vi hadde nettopp dåp, og det jeg ble mest glad for var fine sang og eventyebøker med fine bilder, klær fra lillelam/lilleba, skål, kopp og tallerken (sett), sånn bok du skriver ting i etter hvert som de blir større (første skritt, første smil osv) og en superfin barnehagesekk..

Mange av de "typiske" gullsmedgavene blir støvoppsamlere og ender til slutt opp i en skuff.. Mener nå jeg.. Mer glad for bruksting ☺️

Anonymous poster hash: 3fb50...d63

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg syns Eventyrbøker, som mange nevner, er en veldig god idé.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Få gjerne med byttelapp dersom du kjøper gavebøker. :) Bare sånn i tilfelle de skulle få dobbelt opp av det i dåpen. :)

Skrevet

SillyU bestikk eller spisesett var vi veldig glade for å få! Og fine sangbøker (Barnas beste sangbok er kjempeknall!), Rørospledd, Bergans barnehagesekk, eventyrbøker og bok om å dra på tur med barn er noen av de gavene vi har satt mest pris på :)

Skrevet

Gutten vår fikk en 17.maisløyfe med en sølvkrone der nåla sitter. Den syns jeg var veldig fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...