Gå til innhold

Du som har familie i annen by/annet land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker du i året på reiseutgifter for å besøke dem?

Anonymous poster hash: 3ea93...32e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-6000 alt ettersom jeg besøker en eller to ganger i året.

Skrevet (endret)

Mesteparten av min familie bor i Sverige. Har aldri regnet på hvor mye vi bruker når vi besøker dem, men det går vel grovt regnet ca 6-700 kr pr gang i diesel, bompenger, ferje osv. Og vi besøker dem vel ca 4-6 ganger pr år

Når jeg besøker pappa så koster det meg ikke noe, siden han tvinger meg til å ta imot reisepenger :roll: og jeg er ikke 18, men 36 år :ler:

Endret av Hello Kitte
Skrevet

Reiser hjem til Norge tre-fire ganger i året, så rundt 7000-10000, tenker jeg.

Anonymous poster hash: e4f77...fe1

Skrevet

Jeg er heldig, familien min er så glad i byen jeg bor i at de kommer for å besøke meg 2-3 ganger i året. Hvis jeg reiser til dem så spanderer de fly og buss. Det har kostet rundt 1500kr når jeg har besøkt dem, 1-2 ganger i året.

Skrevet

Reiser hjem til Norge tre-fire ganger i året, så rundt 7000-10000, tenker jeg.

Anonymous poster hash: e4f77...fe1

Studerer du i utlandet eller har du bosatt deg der permanent?

Skrevet

Jeg bodde helt i nordnorge ei stund, og skulle hjem til nordland, og da ble det for 4-5000 i året siden jeg måtte med fly til en bitteliten plass. Ikke ble det nevneverdig billigere å ta tog fra Bodø heller.
Nå slipper jeg unna med et par hundringser for nå kan jeg ta toget:)

Anonymous poster hash: c1832...239
Skrevet

Jeg bodde helt i nordnorge ei stund, og skulle hjem til nordland, og da ble det for 4-5000 i året siden jeg måtte med fly til en bitteliten plass. Ikke ble det nevneverdig billigere å ta tog fra Bodø heller.

Nå slipper jeg unna med et par hundringser for nå kan jeg ta toget:)

Glemte å si jeg drar hjem 2 ganger i året.

Skrevet

Det blir kanskje et sted mellom 3000-5000 i året for foreldrene mine i en annen by (koster ca. 500 å reise hjem og så 500 tilbake - det varierer hvor ofte jeg reiser hjem, men det kan gå mellom en til tre måneder mellom hver gang pga. store avstander og dårlig tid pga. studier). Den resterende familien i utlandet, blir det omlag 6000 i året for, men jeg betaler ikke alt dette selv. Noe av den reisen får jeg av og til sponset eller delvis sponset av andre familiemedlemmer (noe jeg setter veldig stor pris på, da jeg bare er student). Disse besøker jeg en eller to ganger i året.

Anonymous poster hash: dc20a...1a1
Skrevet

Det beror på både hur vi KAN åka med tanke på jobb och ferier etc, men även hur vi åker.

Nu reser vi till familjen i Norge kring 17 maj i år och betalar ca 6-7000 i flygbiljetter, plus taxi till flyget.

I sommar blir det bil med bensin och en eller två övernattningar. Ca 2000 i bensin, och 3-3000 på hotell och mat på vägen.

Till min pappa kostar det mindre.

Men vi lägger väl mellan 5-10.000 för att besöka våra familj

Gjest Meglerfrøken
Skrevet

Vi kjører ofte når vi skal til min familie, og det er ca 60 mil fra der vi bor. Tror vi bruker 2000 kr i drivstoff og slikt per tur.

Er det hver 3 mnd omtrent, i tillegg til jul og bursdager. Så det går nok fort en 10-15 000 i året.

Skrevet

Mellom 5-7000 kr. Fly er dessverre ganske dyrt, så det koster litt å komme seg dit.

Skrevet

Vi reiser til min familie 2 ganger i året med bil (120 mil), blir ca en uke hver gang. Mannen liker ikke bo oppå familien heller så vi bor på hotel. Bruker derfor ca 20.000 hver gang, dyrt, men skal innrømme at det er deilig med full service. Anonymous poster hash: 0bbf6...80e

Skrevet

Bruker ca. 20 000 i flybilletter + lommepenger når vi drar 4 stk til USA en gang i året. Da blir vi 3-5 uker. Bor privat i hovedsak.

Anonymous poster hash: a57a6...78b

Skrevet

Det er en 200 mils kjøretur hjem, tar den ca. annenhvert år. Kan også reise med fly, men det koster en del tusen og tar gjerne 12 timer, så det er som regel ikke verdt det framfor bil.

Skrevet

Med buss (voksenbillett) blir det ca 1000 kr tur/retur hvis jeg kjøper billigste billett på nettet.

Regner med at det blir omtrent like mye hvis jeg kjører (diesel + ferjebilletter + bompenger).

Skrevet

Det er en 200 mils kjøretur hjem, tar den ca. annenhvert år. Kan også reise med fly, men det koster en del tusen og tar gjerne 12 timer, så det er som regel ikke verdt det framfor bil.

Vi som ikke har bil vet ikke hva du betaler for det? :)

Skrevet

Vi som ikke har bil vet ikke hva du betaler for det? :)Anonymous poster hash: 3ea93...32e

Det kommer jo an på hvilken bil man kjører, bensin/diesel-priser, føre osv. men vi pleier vel å havne på 5-6000 på kjøring/mat på turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...