Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når det gjelder snakk om diagnosekriterie, det dere glemmer er at asperger er en nevrologisk svikt, eller hva man kaller det disse dager. Utviklingsforstyrrelse kanskje. Uansett, det sitter i hjernen. Det er derfor store forskjeller på hvordan autismen kommer til uttrykk og hjernens evne til å bruke andre hjerneområder for å kompensere.

Personer med slag kan av og til ikke gå skikkelig de første dagene etterpå, men etter hvert kan man lære å gå igjen. Det som skjer da er at andre hjerneområder tar over oppgavene til de som ble skadet ved slag.

Dersom man øver på ting blir man bedre på det. Det er fordi man styrker nevronaktiviteten i de områdene av hjernen, noe som gjør prosessen bedre og mer effektiv.

Det er mange slike ting som gjør at asperger kan fremtre ulikt i ulike personer. Arv og miljø kommer også inn. Interesser. Dersom man vokser opp med 5 søsken vil man være en annen type sosial person enn om man er enebarn. Dersom man liker personer eller aktiviteter der man må være sosial, klarer man seg også ofte bedre enn de som liker å sitte med nesa i en bok.

Man har satt seg ned og sett at der er et mønster i hvordan autismen kommer til uttrykk når det er snakk om svikt i de områdene av hjernen. Man ser da ofte sosiale vansker, rigid tenking osv. Men pga alt det over, kan det være store variasjoner.

Forhåpentligvis vil psykologi i fremtiden være nærmest nevrologi og man ville enkelt kunne utrede hjernen i stedet for å være avhengige av vage og ufullstendige symptomer.

Her er eksempel på en kvinne med autisme som aldri kommer til å bli diagnostisert:

https://youtu.be/HntureQsfB8?t=58

Hun vet hva hun skal si, men vet ikke i hvilken ende hun skal begynne, så hun høres litt "stammende ut" av og til.

Mindre følelse i ansiktet

En del med autisme har også en viss avstand mellom øynene og et slags "firkantelig" ansikt.

Anonymous poster hash: ada80...230

Hun er langtifra asperger. Hvordan i all verden kan du trekke den konklusjonen?

Anonymous poster hash: c1509...fb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er langtifra asperger.

Anonymous poster hash: c1509...fb5

Fordi hu oppfører seg normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal det at en har AS ødelegge for dating? Om dette er ei du virkelig liker, så dumper du henne da om det viser seg hun har AS?

Anonymous poster hash: 53551...06a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke faan. Ironi er viktig i livet mitt.

Anonymous poster hash: 74b47...8a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Ikke faan. Ironi er viktig i livet mitt. Anonymous poster hash: 74b47...8a5

Så du sier vi ikke eier ironi?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du sier vi ikke eier ironi?

Finnes sikkert unntak, men da er de jo noen andre sosiale ferdigheter som mangler.

Anonymous poster hash: 72d1d...6d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes sikkert unntak, men da er de jo noen andre sosiale ferdigheter som mangler.

Anonymous poster hash: 72d1d...6d9

Ikke nødvendigvis. Som sagt, det finnes folk med asperger, som bare har disse "usynlige" symptomene, som ingen andre enn dem selv merker.

Det finnes folk med asperger, som er helt normale mennesker utad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Aldri i verden! Anonymous poster hash: 74b47...8a5

Kan du komme med en begrunnelse for det? Det er Ingeting gale med folk som har aspergers. Vi kan heller spørre om vi ville datet deg...

Anonymous poster hash: 7898a...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neitakk - vil ikke ha en mann med skavanker. 

Anonymous poster hash: 17c68...646
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neitakk - vil ikke ha en mann med skavanker.  Anonymous poster hash: 17c68...646

alle har skavanker vennen min

Er så drittlei av at det kaster alle aspergere i samme bås. Vi er faen meg ikke like hele gjengen, vi er like hyggelige og vanlige som de uten as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

alle har skavanker vennen min

Er så drittlei av at det kaster alle aspergere i samme bås. Vi er faen meg ikke like hele gjengen, vi er like hyggelige og vanlige som de uten as

Hehe, litt morsomt at du sier det med en sur tone

Vi er jævla hyggelige, for faen

Anonymous poster hash: ada80...230

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kan bli sure. Ingen er perfekte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk på at det kanskje er folk med Asperger som leser det negative som er skrevet her, kan hende de blir såret av det de leser. Folk med Asperger er også forskjellige, og de har også følelser selv om mange ikke tror det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du komme med en begrunnelse for det? Det er Ingeting gale med folk som har aspergers. Vi kan heller spørre om vi ville datet deg...Anonymous poster hash: 7898a...34c

Oi, traff jeg et ømt punkt nå? Det svaret der er et svar i seg selv. Du tar jo det personlig. Du er sikkert en hyggelig gutt, men ikke noe for meg. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet du om jeg er gutt eller mann? Du kan trøste deg med at jeg aldri ville vurdert å date en slik som deg som generelisere slik..,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan vet du om jeg er gutt eller mann? Du kan trøste deg med at jeg aldri ville vurdert å date en slik som deg som generelisere slik..,Anonymous poster hash: 7898a...34c

Jeg kjenner deg igjen utfra måten du skriver på. Men slapp av, jeg skal ikke avsløre deg. Jeg kan godt være venner med en med asperger, men ikke date.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mann ihverfall. Du kan ikke vite min alder basert på hvordan jeg skriver på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele denne tråden er noe forbanna dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...