Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Manglende fleksibilitet er også noe som går igjen - både i tanker og handlinger. Anonymous poster hash: 2ca58...8d7

Noe som går igjen hos utenforstående er manglende evne til å fokusere på positive ting. Så fort folk tror noe er så fryktelig negativt klarer de bare å fokusere på det. Enda det ikke gjelder for alle engang. Et symptom er noe som kan være typisk for diagnosen. Ikke at det er noe alle sliter med.

Anonymous poster hash: 8a01d...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde ikke rainman autisme? Det er folk som påstår at sheldon i the big bang theory har aspergers med men det er et helt annet syndrom. Aspergers gjør ikke at man oppfører seg anerledes i offentligheten. Ingen av dere her hadde kunne gjettet at jeg hadde noe form form aspergers om dere så meg ute

Nå er ikke asperger noe som gir en merkelapp i panna. Jeg ville heller ikke sett på en person jeg møtte på gata om vedkommende var horekunde eller jobbet i butikk - så fremt personen ikke hadde repeterende handlinger som var synlig i et kort møte.

Derimot ville jeg merket det dersom jeg hadde observert deg over en gitt periode. 

Anonymous poster hash: 2ca58...8d7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sånn at alt som skrives i denne tråden gjelder akkurat deg.

Anonymous poster hash: 67688...476

Nå er det også slik at dersom vedkommende hadde hatt andre vansker enn "asperger-vanskene", så hadde vedkommende fått en annen diagnose..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er ikke asperger noe som gir en merkelapp i panna. Jeg ville heller ikke sett på en person jeg møtte på gata om vedkommende var horekunde eller jobbet i butikk - så fremt personen ikke hadde repeterende handlinger som var synlig i et kort møte.Derimot ville jeg merket det dersom jeg hadde observert deg over en gitt periode.   Anonymous poster hash: 2ca58...8d7

Folk må slutte å påstå at de kjenner igjen en diagnose uansett.

Jeg har aspergers. Det er veldig få som klarer å gjette det, om noen gjør. De pleier å bli positivt overrasket når de finner det ut, fordi det forklarer hvorfor jeg er så sær feks(deres mening), men ingen kjenner igjen de typiske "negative" symptomene, for de ikke synes hos alle med as. Og derfor har det også skjedd at jeg ikke har blitt trodd. Jeg er ikke annerledes nok til å ha denne diagnosen synes visst enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke rainman autisme? Det er folk som påstår at sheldon i the big bang theory har aspergers med men det er et helt annet syndrom. Aspergers gjør ikke at man oppfører seg anerledes i offentligheten. Ingen av dere her hadde kunne gjettet at jeg hadde noe form form aspergers om dere så meg ute

Jo, det tror jeg faktisk. Jeg har merket det for mange måneder siden bare ved å kommunisere med deg på KG og se hvordan du kommuniserer med andre.

Anonymous poster hash: a3470...fdb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva er det du tror?

Har du kommunisert med meg, hva er brukernavnet ditt isåfall?

Du har vel, som alle andre her inne, kommunisert med massevis av AB-ere? Hvorfor trenger du brukernavnet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Kan hende hen har kommunisert med meg under brukernavn da ;)

Men hele denne tråden er bare noe tull nå, hadde vært like greit om den ble slettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, sånn sett. Men dersom vinduene og forholdene i rom b var like som i rom a kunne det gått fint uten å lære seg det på nytt i rom b?

Sier ikke at de ikke kan vaske vinduene i rom b. Dersom rom b var likt rom a vil jeg tro at dette vil gå fint siden dette ikke er ny lærdom, men dersom det er ulikheter vil det kunne oppstå problemer.

Kan forsøke å forklare hva jeg mener med generaliseringen på en annen måte. I lærebøker bygger en kunnskapen på hverandre utover i boka. Det som står i kap. 2.1 bygger på det som sto i kap. 2.0. og så videre. En med generaliseringsvansker vil ha problemer med å ta med seg kunnskapen i 2.0 videre til 2.1. Ble det bedre forklart?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk må slutte å påstå at de kjenner igjen en diagnose uansett.

Jeg har aspergers. Det er veldig få som klarer å gjette det, om noen gjør. De pleier å bli positivt overrasket når de finner det ut, fordi det forklarer hvorfor jeg er så sær feks(deres mening), men ingen kjenner igjen de typiske "negative" symptomene, for de ikke synes hos alle med as. Og derfor har det også skjedd at jeg ikke har blitt trodd. Jeg er ikke annerledes nok til å ha denne diagnosen synes visst enkelte.

Nei, men en som jobber med dette vil kjenne igjen dette Hvermansen kaller særheter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan hende hen har kommunisert med meg under brukernavn da ;)

Men hele denne tråden er bare noe tull nå, hadde vært like greit om den ble slettet...

Hvorfor skal denne tråden bare er noe tull, og at den skal bli slettet? Du spurte jo hva andre synes, og du har fått svar. Er det slik at du ikke liker svarene du har fått her inne, at der er derfor du mener den bør bli slettet?

Anonymous poster hash: 0325b...76e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost

Hvorfor skal denne tråden bare er noe tull, og at den skal bli slettet? Du spurte jo hva andre synes, og du har fått svar. Er det slik at du ikke liker svarene du har fått her inne, at der er derfor du mener den bør bli slettet? Anonymous poster hash: 0325b...76e

Nei fordi jeg mener at vi med aspergers blir satt i et dårlig lys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De argumentene folk kommer med her for å ikke ville date en med AS er jo stort sett identisk med diagnosekriteriene. Det går på det sosiale.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke gidd å generalisere oss på denne måten. Vi er alle forskjellige med eller uten aspergers. Og det med empati er bullshit, jeg har aspergers og jeg har mye empati

Har ikke generalisert i det hele tatt. Fortalte bare om mine erfaringer. Tviler ikke på at folk med asp. kan være ulike, men jeg ville styrt unna neste gang uansett pga mine erfaringer. Det er vel som Perelandra sier, og noen syns det går greit, jeg syns det ble for slitsomt i dette tilfellet.

Han fortalte btw at han hadde tillært empati, ved å studere folk mye, så hadde han lært seg å forstå bedre hva folk tenkte og følte Men det virket jo litt unaturlig siden det var tillært. Jeg merket jo det. Og jeg er en åpen, ærlig og direkte person, pluss fleipete. Så jeg passer ikke sammen med folk som er veldig nærtakende.

Anonymous poster hash: 64d53...a4b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men en som jobber med dette vil kjenne igjen dette Hvermansen kaller særheter. Anonymous poster hash: 2ca58...8d7

Ja. Men nå diskuterer vi egentlig aspergers og dating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er bare ærlige, og det må dem få lov til å være. Denne tråden viser jo et realistisk syn på det du spurte om, så du har jo fått et svar. Selv om 80% ikke vil date folk med asperger, er det fortsatt 20% som ikke har noe i mot det.

Anonymous poster hash: 0325b...76e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

80%? På kg du mener? Kvinnfolk flest vil ikke bry seg om slikt. Er bare mange av de som ikke liker å være kjæreste med folk med aspergers som er her rart nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...