Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?

Gjest Winza

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er mann ihverfall. Du kan ikke vite min alder basert på hvordan jeg skriver på nettet

Anonymous poster hash: 7898a...34c

Jeg klarer å tyde at du er 24år utifra skrivemåten din.

Anonymous poster hash: 06f16...442

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei.

Anonymous poster hash: b21e7...5bf

Hvordan kan du tilbakevise at Magnus Carlsen ikke har aspergers?

Jeg påstår ikke at han har det (selv om jeg har hørt mye snakk om at han har mange fellestrekk med aspergere), men du kan vel heller ikke kategorisk si at, nei, det har han ikke, uten at du har noen holdepunkter for det.

Anonymous poster hash: 86ef5...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du tilbakevise at Magnus Carlsen ikke har aspergers?

Jeg påstår ikke at han har det (selv om jeg har hørt mye snakk om at han har mange fellestrekk med aspergere), men du kan vel heller ikke kategorisk si at, nei, det har han ikke, uten at du har noen holdepunkter for det.

Bevisbyrden ligger hos den som slenger ut en slik påstand, hvis ikke er det bare frekk synsing og spekulasjoner.

Stakkars fyr som opplever slike rykter fordi han er innadvendt og intelligent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som det er veldig viktig for noen at folk med Asperger ikke skal være normalt fungerende.

De kan være normalt fungerende de også.

Nei, diagnosen tilsier nettopp at de ikke er velfungerende på mange områder.  

90 % av alle med aspergers har for eksempel kun kortvarig, eller aldri, vært i jobb:

http://www.hjelptilhjelp.no/Autisme-og-Aspergers-syndrom/enda-en-bedrift-satser-na-kun-pa-aspergere

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du at mesteparten av det uthevede ikke kan forekomme hos en person med Asperger Syndrom, fordi kriteriene utelukker mesteparten av disse tinga?

Ikke alle, men flere av dem, ja.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bevisbyrden ligger hos den som slenger ut en slik påstand, hvis ikke er det bare frekk synsing og spekulasjoner.

Stakkars fyr som opplever slike rykter fordi han er innadvendt og intelligent.

"Stakkars fyr som opplever slike rykter"?

I den linken du selv viser til i innlegg # 805, står det at aspergere er ærlige, strukturerte, intelligente, pålitelige, lojale og utholdende.

Er en virkelig så "stakkarslig" om en har en slik diagnose? Det er mange talentfulle, dyktige mennesker som har asperger.

Magnus Carlsen er en intelligent person, men sjakk som sin særinteresse. Han har selv fortalt at han kan være veldig klumsete innen andre felt. Jeg har aldri påstått at han har asperger, men jeg har ikke problem med å skjønne grunnen til at så mange har antatt at han har diagnosen. Det er også mange som har asperger uten å ha blitt diagnostisert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har de diagnosen i det hele tatt, om de er helt normale?

Anonymous poster hash: daee3...972

De oppfører seg normalt i hverdagen. Det betyr ikke at hjernen dems fungerer på samme måte som hos nevrotypiske.

En person med asperger, som for eksempel ikke har tonefall eller ansiktsuttrykk, kan lære seg å ta i bruk begge deler, og gjøre det så mye at det blir en naturlig og automatisk del av adferden deres.

Symptomene er borte, men man har ikke kurert syndromet, i og med at autisme kommer av fysiske forskjeller i hjernen.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, diagnosen tilsier nettopp at de ikke er velfungerende på mange områder.  

90 % av alle med aspergers har for eksempel kun kortvarig, eller aldri, vært i jobb:

http://www.hjelptilhjelp.no/Autisme-og-Aspergers-syndrom/enda-en-bedrift-satser-na-kun-pa-aspergere

Anekdotisk, men det stemmer blant mine bekjente. Jeg kjenner fem personer med asperger, og fire av dem har aldri vært i jobb. Den femte har hatt et par kortvarige engasjementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ihvertfall lett å forstå hvem som har aspergers og hvem som ikke har det bare ved å lese denne tråden. Trenger ikke være psykolog for å forstå det.

Anonymous poster hash: 74b47...8a5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ihvertfall lett å forstå hvem som har aspergers og hvem som ikke har det bare ved å lese denne tråden. Trenger ikke være psykolog for å forstå det. Anonymous poster hash: 74b47...8a5

Og noen som trur dem ikke har det viser seg å ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei deg gidder jeg ikke å kaste bort mer tid på. De som ikke har noe relevant til tråden vet hvor utgangen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei deg gidder jeg ikke å kaste bort mer tid på. De som ikke har noe relevant til tråden vet hvor utgangen er...

Du vet vel hvor du finner utgangen? 😘

Anonymous poster hash: aaa3d...47e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet vel hvor du finner utgangen? Anonymous poster hash: aaa3d...47e

Jeg blir of forsvarer oss med as. Ser ut som at det trengs når folk sier at vi alle er onde.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir of forsvarer oss med as. Ser ut som at det trengs når folk sier at vi alle er onde.......

Hjelper det saken din? Du har ikke overbevist meg om noe. Derimot gir du meg kritikk og henger deg opp i ordbruk, når aspergere bruker skadelige ord helt ubevisst (men når det går utover dem selv skal det aldri tolereres). Ganske grei deal. Not.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Å si at vi alle er onde er totalt bullshit. Jeg har as men er en snill og hyggelig person

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere data en med aspergers, begynte å like personen godt og få følelser hadde dere dumpa han hvis han fortalte at han har aspergers?

Nei ikke på grunn av det. hvis jeg ikke hadde merka noe så har det jo ikke så mye å si. Men det kunne jo fått brikkene til å falle på plass og man da hadde blitt mer betenkt. Men bare at man har en diagnose får ikke meg til å gjøre det slutt. Hvordan man har det sammen er jo mye mer viktig enn en diagnose. 

Problemet med as er jo at de ofte mangler sosiale antenner (har noen med as i min omgangskrets. Han ene er en veldig fin fyr med masse humor men han mangler totalt antenner... hadde ikke klart å date han det er i hvertfall sikkert...) hvis man mangler sosiale antenner så er det jo problem med å få seg en partner tror jeg.  

Anonymous poster hash: 36fc5...59d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor har de diagnosen i det hele tatt, om de er helt normale?

Tror det er mange som har fått stemplet en diagnose i panna, uten at det er en sannhet. 

Jeg fikk høre både det ene og det andre om meg selv fra psykolog uten at det stemmer, da jeg endelig kom meg på beina igjen etter langvarige symptomer på mobbing og traumer -så var det heller ingenting igjen av "kriteriene for xxx og xxx diagnose". Jeg mista trua på mye av "hverdagspsykologien" etter dette. Tror også mange utvikler kriterier etterhvert som de får høre at de kanskje har "den og den diagnosen", det er altfor lett å bli programmert i dette samfunnet.

Synes også det er rart at det ikke åpnes for rehabilitering gjennom f.eks ayahuasca og Lsd, heldigvis finnes det muligheter i sør-amerika og østen. (I europa også, men ikke lovlig). Og meditasjon er jo nesten et fremmedord for psykologer, medisiner som "holder deg på matta" og gjør deg til kronisk rusmisbruker for resten av livet er visst bedre...  :rolleyes:

Anonymous poster hash: ee679...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble bare så kraftig provosert når jeg så at vi ble kalt onde at jeg skrev det jeg skrev da

Det er litt annoying at aspergere anklager andre for ting de gjør 10 ganger verre selv. Og så må må si unnskyld, og de skjønner ikke hvor urettferdige de er. De er også veldig opphengt i "rettferdighet" selv, av en eller annen merkelig fucka grunn. Det minste tegnet gir dem selv rett til å blåse seg opp, mens andre ... Da er de bare irrasjonelle og må skjerpe seg. Høres herlig ut, hva?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...